Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://ipod1.no/arti...ke-ipad-prisene

 

 

Lanseringen blir kl. 0800 i Apple Store på fredag 23. mars. Norske Apple-forhandlere kan, som tidligere, ha nattåpent men dette vites foreløpig ikke.

De nye iPad-prisene

  • iPad Wifi 16GB - NOK 3790,-
  • iPad Wifi 32GB - NOK 4590,-
  • iPad Wifi 64GB - NOK 5390,-
  • iPad Wifi 16GB + 4G - NOK 4790,-
  • iPad Wifi 32GB + 4G - NOK 5590,-
  • iPad Wifi 64GB + 4G - NOK 6390,-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man kan dele internett fra mobilen med ipad hvorfor kjøper folk 4g versjonen?

Er rett og slett fordi det er ganske tungvindt løsning om man f.eks. pendler daglig og har tenkt å bruke iPad'en i den sammenheng, samtidig som det drar en del strøm fra telefonen.

 

Nå er det ei heller mange telefoner i Norge som støtter 4G, så det er nok fordi det er en lettere løsning (ikke avhengig av telefon), samt at man da er klar til å benytte 4G i Norge om det kommer en oppdatering slik at det fungerer her :)

Lenke til kommentar

Ja, det går vel på hva slags bruksområde man har.

Pad'n min er en sofa-dings, en god underholdningskilde hvis jeg f.eks er borte en helg, samt for testing. Så den er egentlig ganske sjeldent på stedet hvor jeg ikke har wifi-dekning.

 

Men kan se at andre folk kan trenge mobilnett hvis de er mye på farta :)

Lenke til kommentar

Hvis man kan dele internett fra mobilen med ipad hvorfor kjøper folk 4g versjonen?

Er rett og slett fordi det er ganske tungvindt løsning om man f.eks. pendler daglig og har tenkt å bruke iPad'en i den sammenheng

Ja da skjønner jeg, men for de som ikke reiser så mye passer jo wi-fi versjonen..

Lenke til kommentar

Ikke alle har det, men mange bruker iPaden utenfor hjemmet. Til og fra jobb etc. hvor det ikke er trådløstnett. Itillegg kanskje mange har den med på hytta osv. Så det nok ganske delt på hvor mange som trenger mobilnett og ikke. For min del synes jeg det er greit å ha da jeg alltid er på!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 32gb Wifi utgave når jeg kom hjem fra Manchester på mandag, impulskjøp da flyet var forsinket .

Har første generasjons iPad fra før, og merker lite forskjell, nå spiller jeg ikke og kamera synes jeg bare er en gimmic.

 

Har faktisk nesten ikke brukt den siden den ble kjøpt, merker at jeg plukker opp min gamle iPad i stedenfor .

 

Ser ingen vits for folk å oppgradere hvis de ikke spiller eller skal se ut som neper å ta bilder med en tung tablet

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en 32gb Wifi utgave når jeg kom hjem fra Manchester på mandag, impulskjøp da flyet var forsinket . Har første generasjons iPad fra før, og merker lite forskjell, nå spiller jeg ikke og kamera synes jeg bare er en gimmic. Har faktisk nesten ikke brukt den siden den ble kjøpt, merker at jeg plukker opp min gamle iPad i stedenfor . Ser ingen vits for folk å oppgradere hvis de ikke spiller eller skal se ut som neper å ta bilder med en tung tablet

selg han da -1000kr :D

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 32gb Wifi utgave når jeg kom hjem fra Manchester på mandag, impulskjøp da flyet var forsinket .

Har første generasjons iPad fra før, og merker lite forskjell, nå spiller jeg ikke og kamera synes jeg bare er en gimmic.

 

Har faktisk nesten ikke brukt den siden den ble kjøpt, merker at jeg plukker opp min gamle iPad i stedenfor .

 

Ser ingen vits for folk å oppgradere hvis de ikke spiller eller skal se ut som neper å ta bilder med en tung tablet

 

Du merker ikke forskjell på skjermen fra første generasjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lite , trykker jeg nesen inn i skjermen ser jeg kanter på tekst på gamle, ser ikke det på den nye.

Den er selvfølgelig raskere, men der har mer med at Apple har en tendens til å ødelegge produktene som er en generasjon eller to gamle når de kjører ut updates.

 

Til å surfe på nett, se film, epost og betale regninger fungerer den gamle like fint.

Det er ikke noe "wow" faktor med den nye skjermen, forventer folk det før de kjøper den (uten å ha testet den først) blir de skuffet.

 

Er forresten dårligere batterilevetid på nye en min gamle, men er vel som forventet med mer futt og høyere oppløsning.

 

Litt artig også å gå til diagnose skjermen å se "feilmeldinger", alle er på low memory, og jeg kjører ikke mye samtidig

Lenke til kommentar

Telenor nevnte noe interessant på sidene sine:

"Når det gjelder Apples nye iPad, støtter den i dag kun 4G frekvensene som benyttes av amerikanske operatører, men ikke i Europa. Vi ser frem til at Europa-versjonen kommer. "

 

http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning.jsp?icid=p-120309-privatforside_4G

 

Kanskje alt håp ikke er ute helt enda? Men sannsynligvis er det bare et litt rart ordvalg.

 

Edit: takk til ITavisen :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...