Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får også opp at jeg kan spille av sangen, men prøv å spill av sangen da. Firefox 11 nekter meg å spille av den sangen der med flash deaktivert.

Jeg spilte av 8 av de 26(?) minuttene sangen varte før ørene mine varslet fra om at de begynte å bli slitne, og da stoppet jeg sangen.

Da må det være noe rart med min Firefox da i så fall.

 

Men uansett. Når man har en iPad med den oppløsningen som den har fått nå, så vil man jo ALDRI bruke en mobilutgave av VG.no sin side f.eks da. Da går man jo rett inn på den fullverdige siden.

 

Men gleden varer kort for iOS brukere når dem da kommer over en artikkel som dette som har dette som kalles for Bildespesial. Er flash blokkert da så betyr det ingen bilder å se.

 

Nå kan dere jo si at dere har VG+ applikasjonen hvor dere får alt dette på, men dette koster penger mot VG.no sin web side som er gratis å lese.

 

Men ok, nok om dette med flash nå.

 

Nei, men heldigvis trenger man egentlig bare å måtte bruke Flash en svært sjelden gang.

 

Hvis dette stemmer og LG får fart på produksjonen kan forhåpentligvis Apple gi Samsung en real tupp i ræva :)

Meh, tror Samsung klarer seg utmerket uten Apple når det kommer til skjermen i iPad, for alt annet i iPad er jo for det meste i fra Samsung uansett.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Meh, tror Samsung klarer seg utmerket uten Apple når det kommer til skjermen i iPad, for alt annet i iPad er jo for det meste i fra Samsung uansett.

 

De klarer seg sikkert, men mister den delen av salget og alle pengene derfra, det må svi endel.

Forhåpentligvis kan Apple etterhvert gi Samsung en tupp i ræva når det gjelder resten av delene også :)

Lenke til kommentar

iPad var temmelig revolusjonerende da den kom - uten at jeg kan huske plakatene du nevner...

[..]

For øvrig har integrerte nettskytjenester gjort minnekortleser enda mindre relevant, så jeg tror ikke du får se det heller i iPad med det første.

 

Nåvel, i USA var det ihvertfall plakater overalt.

 

Nettskytjeneser? Hva hjelper det? Prøver du å si at minnekortleseren erstatter nettskytjenester? Er FLERE ganger jeg har tatt bilde med kamera, og lyst å se på disse uten å måtte ta fram en bærbar da jeg oftest har iPad'en med meg. Jeg regner med at jeg IKKE er aleine. Og hvordan skal nettskytjenester gjøre dette?

Lenke til kommentar

Meh, tror Samsung klarer seg utmerket uten Apple når det kommer til skjermen i iPad, for alt annet i iPad er jo for det meste i fra Samsung uansett.

 

De klarer seg sikkert, men mister den delen av salget og alle pengene derfra, det må svi endel.

Forhåpentligvis kan Apple etterhvert gi Samsung en tupp i ræva når det gjelder resten av delene også :)

Dem finner alltid noen andre dem kan levere produktene sine til da. Så tror det kommer til å gå helt fint jeg.

Lenke til kommentar

Vet noen hvor stor prosent av Samsung sin årlig produksjonfortjeneste kommer direkte fra Apple? Vi snakker vell noe mellom 15-20%, gjør vi ikke det da? Ethvert selskap vil jo merke at en såpass stor kunde plutselig skulle forsvinne over natta.

 

Nå er det vell finte lite i iPad som kommer fra Samsung, er det ikke bare skjermene som kommer fra Samsung, LG og Sharp samt de har en finger med i produksjonen av Apple A5X brikken og der stopper det? Foxconn står vell for hovedkort og sammensveising og Apple selv driver da virkelig å kjøper opp og legger opp til produksjon av Apple AX brikkene selv i fremtiden?

Lenke til kommentar

Vet noen hvor stor prosent av Samsung sin årlig produksjonfortjeneste kommer direkte fra Apple? Vi snakker vell noe mellom 15-20%, gjør vi ikke det da? Ethvert selskap vil jo merke at en såpass stor kunde plutselig skulle forsvinne over natta.

 

Nå er det vell finte lite i iPad som kommer fra Samsung, er det ikke bare skjermene som kommer fra Samsung, LG og Sharp samt de har en finger med i produksjonen av Apple A5X brikken og der stopper det? Foxconn står vell for hovedkort og sammensveising og Apple selv driver da virkelig å kjøper opp og legger opp til produksjon av Apple AX brikkene selv i fremtiden?

Etter hva jeg har hørt, så består det Apple kjøper hos Samsung for omtrent 4-5% av totalinntekten til Samsung. Rett meg om jeg tar feil. Var noen tall jeg hørte anngående dette for en stund siden, så kan være feile tall.

 

EDIT: Må vel være mulig å finne det ut med et Google søk vil jeg tro.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nå er jeg jo Apple Store nede globalt (inkluderer land som allerede har fått opp iPad (3) og Apple TV (3)) så det tyder vell på lite nytt for oss her i Norge.

 

Har vært i kontakt med blant annet Elkjøp og Spaceworld og de sier de planlegger forhåndsreserveringer men på grunn av total mangel på informasjon fra Apple så avventer de inntil videre.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...