Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg er litt skuffa over måten vi har lagt oss bakpå i andre omgang, første var jo helt perfekt gjennomført, nå er vi bare statister. Overrasket over at Chukwu er flyttet ned på midtbanen og Mostrøm på topp, veldig merkelig mtp forskjellen i arbeidskapasitet og det ballsikre Basel-laget. 1-1 målet var dårlig forsvarsarbeid, den hadde ikke kommet med Hovland og Rindarøy på banen (begge måtte av med skade etter stygge taklinger som gikk ustraffet forbi hos dommmeren)

Lenke til kommentar

Herregud så skuffet jeg er altså, vi spilte Basel gode i andre omgang når vi kunne ha avgjort selv. Jaja, jeg har vært på Molde Stadion og sett CL før og regner med at det blir flere sjanser, laget spiller bra og ligger fortsatt godt plassert i ligaen. Europaleague er artig det også!

Lenke til kommentar

Morsomt å lese RBKweb der så og si alle gleder seg over at Molde ryker ut av CL-kvalikk, etter så mange år hvor man har klaget på at andre norske supportere ikke har støttet RBK i Europa.

 

Synd for Molde, håpet faktisk på dem denne gangen. Vålerenga kommer ikke til å kvalifisere til CL med det første uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle andre klubber enn den største rivalen, så hadde kanskje atmosfæren der inne vært en annen.

 

Blir som å forvente at Manchester U fans heier på Liverpool, Arsenal på Spurs, Spurs på Chelsea, VIF på LSK osv.

At andre supportere håper å få et lag fra samme nasjon videre(som ikke er en bitter rival)er ikke utenkelig dog.

 

Lenke til kommentar

Jeg forstår på en måte begge sider, er enig i at man ikke nødvendigvis må støtte rivalen for landets beste men samtidig var det utrolig mye støy fra Rbk-leiren da de oppdaget at de faktisk ikke var hele Norges lag. Ellers er det også morsomt å se hvor desperat Rbk forsterker foran høst-sesongen, ikke at det er noe galt i det men hørte jeg kjøpeklubb? ;)

Lenke til kommentar

Alle andre klubber enn den største rivalen, så hadde kanskje atmosfæren der inne vært en annen.

 

Blir som å forvente at Manchester U fans heier på Liverpool, Arsenal på Spurs, Spurs på Chelsea, VIF på LSK osv.

At andre supportere håper å få et lag fra samme nasjon videre(som ikke er en bitter rival)er ikke utenkelig dog.

 

Nei, det blir på ingen måte det samme. Engelske lag er allerede godt inne i europacupene. Om Molde hadde kommet med i CL nå, er det større sjanse for at akkurat ditt lag kommer med neste år.

 

Edit: leste ikke innlegget ditt godt nok.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Nei, det blir på ingen måte det samme. Engelske lag er allerede godt inne i europacupene. Om Molde hadde kommet med i CL nå, er det større sjanse for at akkurat ditt lag kommer med neste år.

 

Nei, det er nok ikke det. Dersom et lag tjener seg styrtrik på et CL-gruppespill er sjansen størst for at ingen andre lag får CL-sjanser i det hele tatt, fordi dette ene laget kan vinne serien år etter år. Norge er ikke stort nok til å ha masse suksessrike lag i Europa. Første steg er å kuppe tronen i Norge, deretter kan man begynne å tenke ordentlig på Europacupene. Derfor holder jeg ikke med noen andre norske lag i Europa. Eneste merkbare effekten for Brann er at disse andre lagene får større konkurransefordeler i TL.

 

Når det er sagt bryr jeg meg mest om at RBK ikke skal komme til Europa fordi de allerede har de største konkurransefordelene. Kjøp av Chibuike, Issah og Dockal i fjor sommer, og Reginiussen, Alas og Tarik i år er det ingen andre norske lag som ville vært i nærheten av å ha råd til. Hva Molde, VIF, TIL og Aalesund finner på å prestere bryr jeg meg heller lite om. Dessverre ser det ut til å bli gruppespill på Rosenborg, da de blir seedet i playoff'en.

Lenke til kommentar

Nei, det blir på ingen måte det samme. Engelske lag er allerede godt inne i europacupene. Om Molde hadde kommet med i CL nå, er det større sjanse for at akkurat ditt lag kommer med neste år.

 

Nei, det er nok ikke det. Dersom et lag tjener seg styrtrik på et CL-gruppespill er sjansen størst for at ingen andre lag får CL-sjanser i det hele tatt, fordi dette ene laget kan vinne serien år etter år. Norge er ikke stort nok til å ha masse suksessrike lag i Europa. Første steg er å kuppe tronen i Norge, deretter kan man begynne å tenke ordentlig på Europacupene. Derfor holder jeg ikke med noen andre norske lag i Europa. Eneste merkbare effekten for Brann er at disse andre lagene får større konkurransefordeler i TL.

 

Når det er sagt bryr jeg meg mest om at RBK ikke skal komme til Europa fordi de allerede har de største konkurransefordelene. Kjøp av Chibuike, Issah og Dockal i fjor sommer, og Reginiussen, Alas og Tarik i år er det ingen andre norske lag som ville vært i nærheten av å ha råd til. Hva Molde, VIF, TIL og Aalesund finner på å prestere bryr jeg meg heller lite om. Dessverre ser det ut til å bli gruppespill på Rosenborg, da de blir seedet i playoff'en.

 

Montpellier og Nordsjælland skal spille gruppespill i Champions League i år. Hadde det ikke vært for lagene før de som gjorde det godt hadde de aldri fått den muligheten. Og disse to beviser at det slettes ikke er umulig å hamle opp med de mest ressurssterke lagene i de respektive ligaene (FCK og PSG).

 

Jeg heier iallefall på alle lag fra Norge som deltar i Europa, be it AaFK, RBK eller MFK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes garantert noen eksempler på lag som har nytt godt av konkurrentenes suksess, men det er unntaket snarere enn regelen. Til syvende og sist er det overveiende sannsynlig at det er negativt for f.eks Brann at konkurrentene blir bedre.

 

Og det jeg skrev i mitt forrige innlegg er selvsagt bare det rasjonelle argumentet for hvorfor jeg ikke holder med andre norske lag. Det følelsesmessige argumentet er vel det aller viktigste for fotballfans. Også der er jeg helt klar på at jeg ikke unner norske rivaler suksess, men folk kan selvsagt være forskjellige. Det aller dummeste jeg ser er folk som skal diktere om andre skal holde med deres lag i Europa eller ikke, slik vi så i stor grad under FCK-RBK-matchene for noen år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...