Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10067182

 

Er faktsik helt enig med Rekdal for en gangs skyld. Lagene som skal ut i Europa burde få litt mer hviletid. Ta fks. Rosenborg nå sist. Vi spilte mandagskamp mot Lillestrøm, så måtte gutta fly halve jorda rundt for å spille Ordabasy i Kazakhstan, før de må hjem til Trondheim og videre til Tromsø for å spille kamp på søndag.

 

Ja, jeg vet vi skal være heldig vi får Europacup, men det er rimelig håpløst når man ikke har store nok tropper til å kunne kjøre separate lag i cupene osv. Her burde NFF hjelpe til litt. At norske klubber gjør det godt i Europa er alle tjent med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! :) Kjenner jeg er rimelig spent nå, utrolig irriterende å gå glipp av denne kampen på stadion, får håpe det blir en runde (eller fler) til!

 

Moldes lag:

 

EBP

 

Vatshaug Hovland Forren Rindarøy

 

Eikrem Hestad

 

Linnes Chukwu Moström

 

Angan

 

Benk: Søderberg, Tripic, Steenslid, Hoseth, Stamnestrø, Simonsen, Camara

 

Mulig det er en 4-4-2 med Chukwu og Angan på topp men jeg heller mot at det er vår vanlige 4-2-3-1 formasjon. GUUD BEEEDRE JEG DØØØR AV SPEEENNNINGGGG!!!!

Lenke til kommentar

Utrolig skuffende oppførsel av Angan! Klubbens viktigste kamp siden 90-tallet også får han totalt hjerneblødning på den måten. Jaja, godkjent men ikke mer fra spillerne, Solskjær treffer rimelig ok med taktikken, selv etter utvisningen. Det er spillerne som har vært lengst i klubben som holder det gående, nye gutter som Hovland og Linnes, sammen med en ringrev (Vatshaug) må gå i seg selv og sjekke hvor mye de egentlig har lyst til å vise seg frem/prøve seg på det høyeste nivået i Europa, det virker ikke som de skjønner alvoret (eller er det nettopp det de gjør?). Jeg misstenker at sulten ikke er der, desverre.

 

En til tre spillere får godkjent i dag, det er Mostrøm, Rindarøy og delvis Hestad. Wolf Eikrem virket overtent og Bugge Pettersen var dønnsolid frem til målet han slapp inn, sorry men slikt er ikke godt nok på dette nivået. Forren hadde også en ok kamp men bommet i likhet med EBP i en avgjørende situasjon. Chukwu er ennå litt for ung og naiv i spillestilen.

 

Håper gutta lærer til neste kamp og er skjerpet hundre prosent av tiden. Dette er ikke over.

Lenke til kommentar

Jeg forstår virkelig ikke hva som har gjort at Solskjær har valgt bort Makhtar Thioune i sin nysatsing men en ting skal være sikkert: her har Viking fått en kjempespiller som vil heve laget betraktelig! For meg er Thioune en av de beste spillerne jeg noensinne har sett i Molde, desverre har han en liten tendens til å skru av innimellom, spesielt i det defensive arbeidet. Jonevret kjenner ham jo godt og vil sikkert klare å få frem de beste sidene ved hans spill igjen.

Lenke til kommentar

Jeg forstår virkelig ikke hva som har gjort at Solskjær har valgt bort Makhtar Thioune i sin nysatsing men en ting skal være sikkert: her har Viking fått en kjempespiller som vil heve laget betraktelig! For meg er Thioune en av de beste spillerne jeg noensinne har sett i Molde, desverre har han en liten tendens til å skru av innimellom, spesielt i det defensive arbeidet. Jonevret kjenner ham jo godt og vil sikkert klare å få frem de beste sidene ved hans spill igjen.

 

Håper jeg virkelig. For p.d.d er Viking elendige.

Lenke til kommentar

Hvor mye av Barrett har du sett, Martin? Hva slags spillertype er han?

 

Sett endel kamper etter at han kom til Galaxy. Har ikke puttet så mange i år, men hadde vel 7 mål forrige sesong. Ikke målmaskin, men om han kan putte opp mot ti mål i en sesong, samt legge tilrette for 4-5 assist, så syns jeg det er akseptabelt. Han er forhåndsvis rask og er god på hodet.

 

Han må brukes sammen med en mann til på topp om han skal fungere optimalt. Jeg tror han kan gjøre det godt i Norge utover høsten, og han er en langt bedre spiss enn det fks. Luke Rodgers er for LSK som også kom fra MLS.

 

Han mangler litt på å bli en skikkelig toppspiss, men han burde kunne bidra med mye i Tippeligaen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herregud så håpløs Angan er foran mål, han burde ha stått på nærmere 20 mål så langt i år men fortsetter å brenne den ene etter den andre 100% sjansen. Han er en glitrende angrepsspiller på omtrent alt bortsett fra avslutningsegenskapene, skulle ønske OGS kunne gni litt av magien sin over på ham men den slags er vel enten medfødt eller kommer av time etter time med trening, håper det løsner snart fordi Molde er i desperat behov av en spiss som setter sjansene han får.

Lenke til kommentar

Noen må lære Molde-folket noen nye supportersanger.

 

Huff ja, det står trist til med supportersanger i Molde, vi trenger et nytt mantra. Sangen som gjentas gang etter gang er jo på grensen til deprimerende, men det er en del bra som ikke sprer seg godt nok. Når det er sagt er vel det noe mange klubber i Norge sliter med, spesielt i de mindre byene men også i storbyene - er jo bare å høre på Rosenborg supporterene, det er det samme som gjentar seg til kjedsomelighet.

 

Jeg savner litt kreativitet i øyeblikket, akkurat det er det vel stort sett bare Enga- og Brann-suporterene som er flinke til, og det er jo bra for da kan storbyene skryte av noe så lenge lagene ikke presterer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...