Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien


Latias

Anbefalte innlegg

Huff ja, det er skikkelig bittert. Er helt greit at FCK var bedre enn oss, spesielt i første, men kampen hadde vært en helt annen hvis deres mål ble underkjent og vi hadde fått straffe. To fullstendig kampavgjørende situasjoner som de udugelige dommerne ikke får med seg, helt utrolig mtp hvor mange de er i nærheten av begge situasjonene.

 

Håper Rbk tar det hjem i dag, er helt ærlig når jeg sier at jeg unner dere alt godt i Europa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Bugge faktisk hadde slengt seg etter ballen og spilleren hadde vært til hinder kunne dommeren godt ha blåst offside. Men når han bare står der som om han ikke har hatt sjans å redde, forstår jeg det slik at spilleren som står der ikke påvirker spillet. Dommeren kan jo ikke vite hva keeperen står å tenker på.

 

This.

 

--

 

http://www.rbk.no/news/article/dzye6uwx7y8kzp32ed8pggc2/title/--sterk-prestasjon

 

Det der er imponerende! Rosenborg har jo aldri vært noe skikkelig bortelag i Europa. Fem kamper uten tap ute er fantastisk! Håper det fortsetter sånn!

Lenke til kommentar

Det er for meg helt utrolig at man kan påstå at han ikke er involvert i spillet, det er jo på grensen til trolling å påstå noe slikt, og å be folk om å lære seg offsideregelen uten å selv kunne den er jo en smule komisk. Det var offside, ingen tvil om saken, Bugge sa jo selv at han ble forstyrret av spilleren som sto der. Det er for så vidt klart at han sier noe slikt i etterkant men alle som har spilt fotball vet at man er klar over spillere rundt seg selv om man ikke nistirrer på de hele tiden. Det er hevet over enhver tvil at dommer-sextetten tabbet seg ut i to kampavgjørende situasjoner og det påvirket utfallet av kampen så til de grader.

 

Det man derimot kan si, hvis man såg kampen, er at Molde tabbet seg ut i valg av taktikk i første omgang og at man var lite flinke til å omstille seg, det hadde nok større innvirkning på kamputfallet enn dommertabbene. Håper det er en lærdom man fort tar til seg.

Lenke til kommentar

Det er for meg helt utrolig at man kan påstå at han ikke er involvert i spillet, det er jo på grensen til trolling å påstå noe slikt, og å be folk om å lære seg offsideregelen uten å selv kunne den er jo en smule komisk. Det var offside, ingen tvil om saken, Bugge sa jo selv at han ble forstyrret av spilleren som sto der. Det er for så vidt klart at han sier noe slikt i etterkant men alle som har spilt fotball vet at man er klar over spillere rundt seg selv om man ikke nistirrer på de hele tiden. Det er hevet over enhver tvil at dommer-sextetten tabbet seg ut i to kampavgjørende situasjoner og det påvirket utfallet av kampen så til de grader.

 

Det man derimot kan si, hvis man såg kampen, er at Molde tabbet seg ut i valg av taktikk i første omgang og at man var lite flinke til å omstille seg, det hadde nok større innvirkning på kamputfallet enn dommertabbene. Håper det er en lærdom man fort tar til seg.

Trolling? Nei, vet du meg hva?

Les denne og prøv igjen http://www.guardian.co.uk/sport/blog/2010/apr/13/the-question-why-is-offside-law-genius

 

Jeg kan offsideregelen, det kan tydeligvis ikke du.

Lenke til kommentar

Alle som kan offsideregelen vet at han var i en offsideposisjon, diskusjonen dreier seg om hvorvidt han påvirket spillet, og i mine øyne var det overhodet ingen tvil om det. Eller mener du at det var noe annet som gjorde at han ikke var i offside? Jeg er oppriktig interessert i å vite hva det er du mener jeg ikke kan her, så i stedet for den arrogante holdningen kan du jo forklare hva det er som gjør at han etter din mening ikke er i offside?

 

Ellers var det jo et flott resultat i Stavanger i kveld, Thioune har ikke overraskende blitt en stor suksess i Viking. Herregud som det irriterer meg at vi lot han gå.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...