Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikler du deg moderatorrollen når du ikke engang klarer å respektere kritikk mot disse fagfeltene? En kritikk som de fleste med litt innsikt forstår er på sin plass. Har du hørt om Bjugnsaken? Du forsøpler jo debatten!

Jeg ikler meg ikke noen moderatorrolle i denne forbindelse. Det må være rom for å kunne opptre som privatperson og moderator under sammme brukernavn uten at folk skal tro jeg modererer hele tiden. Apropos forsøpling av debatten så vil jeg kalle fokuseringen på moderatorvervet for nettopp det. For ikke å snakke om hvor utidig det er å forsøke å kneble meningsmotstandere med slike avsporinger.

 

Kritikken som framkommer i media virker veldig motivert av hevn. "Kan Norge leve at Breivik slipper unna?" har vært en gjennomgangstone. Etterlatte og andre er fly forbannet. Hvorfor i all verden drar media etterlatte inn i dette? De har da null og niks å gjøre med personens psykiske fortid eller psykologenes ekspertise.

 

Ja, rapporten bør kvalitetssikres uvanlig godt i en så alvorlig sak som dette, men hevnlyst og etterlattes reaksjoner burde blitt holdt utenfor dette. Enkelte politikeres ønske om innblanding i rettsprosessen er ikke akkurat oppløftende i forhold til rettsikkerhet eller kunnskap om rettsystemets uavhengighet.

Endret av Simen1
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Eg vil òg ha bistandsadvokat. Tidlegare jobba eg som teknisk kundestøtte for ein ISP, eg handterte fleire tusen kundar, hadde aldri merka meg eit navn som Anders Breivik spesielt. Om eg har snakka med han prøvde eg garantert å løyse problemet hans så fort som råd, tenk om han ikkje hadde fått lest alle foruminnlegga som har gitt han inspirasjon dersom eg hadde trenert saka. Det kan hende eg kunne redda mange liv, men eg visste ikkje betre! :cry:

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2011/11/30/nyheter/innenriks/terror/19230191/

 

Er det mulig. Snakk om å være respektløs ovenfor de som virkelig trenger bistandsadvokat. Blir rett og slett provosert av slike folk som dette her.

Selv om Tomasgard og sønnen Emil (17) aldri ble truet på livet, føler de seg som ofre for massedrapsmannen Anders Behring Breivik. Men det er ikke domstolen enig i.

 

- Vi er blitt møtt med døve ører i rettsinstans etter rettsinstans, sier Tomasgard.

Jeg sitter og måper foran skjermen her. Er det mulig å være så sutrete!? Det finnes folk som hadde kuler susende rundt seg uten at de får bistandsadvokat, men denne tullingen skal ha det fordi Breivik fikk ryggesensoren i bilen hans til å pipe? Jeg venter spent på at han skal kommentere at dette kun var ment som en spøk...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sitter og måper foran skjermen her. Er det mulig å være så sutrete!? Det finnes folk som hadde kuler susende rundt seg uten at de får bistandsadvokat, men denne tullingen skal ha det fordi Breivik fikk ryggesensoren i bilen hans til å pipe? Jeg venter spent på at han skal kommentere at dette kun var ment som en spøk...

Trist at Norge også er i ferd med å utvikle seg til et "gullgraver samfunn" hvor egoismen og grådigheten stadig får en større rolle, :(

Lenke til kommentar

Er det systemet du er sint på? Et system der psykisk syke personer får ulik behandling i forhold til psykisk friske? I så fall, hvilke konsekvenser ser du for deg om staten fjerner dette systemet?

 

Eller er du bare sint på dette enkelttilfellet siden du er sterkt følelsesmessig involvert?

Som sagt, savner at gale ting bare var galt, og at ikke alt måtte rettferdiggjøres. Ting blir ikke rettferdig allikevel.

 

Hva sinnstilstanden til Breivik angår, aner jeg ikke hvordan det står til, har tross alt ikke prata med fyren. Jeg har én mening, og det er at gale personer planlegger ikke i flere år. De har "en stemme i hodet som sa de skulle gjøre det", eller noe ala det. Men nå er ikke jeg noen ekspert på noen måter innenfor det området der, så skal ikke uttale meg mer utover det.

 

Jeg er nok sint pga det sistnevnte i posten din, ja. Så mye grusomhet fortjener ikke et program å stå opp til hver dag. Han burde bare kjeda seg resten av livet, er min mening.

Lenke til kommentar

Er da ikke snakk om å rettferdiggjøre noe i den forstand, men heller å forklare hvordan eller hvorfor et menneske kan gjøre noe så grusomt. Å si at han var psykotisk i gjerningsøyeblikket virker som en grov forenkling av hele scenarioet, men det kan også være eneste logiske forklaring på hvordan/hvorfor han klarte å gjennomføre det.

Tja, der har blitt gjort værre ting av soldater/politi, og de er det ingen som anser som psykotiske.

 

Rundt 40 ble nylig drept i Egypt av Politiet/Staten, men ingen undrer seg over at disse "klarte å gjennomføre det".

 

Virker mer som en "bortforklaring" fordi de "sakkyndige" ikke er istand til å akseptere at det er mulig å gjøre noe slikt UTEN å være sinnsyk.

 

Så har det jo fordelen fra Statens side at de kan sette in ABB forever, og samtidig avskrive hans meninger som "sinnsyke påstander".

 

(Ikke det at jeg er uenig, men så later man jo som om der er en rettsstat i Norge da).

 

Dog, en som praktisk talt forutsier at han vil bli stemplet som sinnsyk, har jeg mine tvil om er det:

If you are perceived as a political threat they will even go as far as trying to label you as a paedophile or an insane person. When they have decided to kill your character (or rather the credibility of your name) they will most likely succeed.

 

I am fully aware that the media will attempt to label me as a nut. This is the most common strategy of combating political dissidents. I know that the cultural Marxists and the full force of the European multiculturalist mainstream media will do everything within their power to portray people like me as nothing more than delusional nut jobs. After all it’s their job to protect their interests. And they will succeed to a certain degree (we are currently too disorganised to counter their powerful propaganda machinery). I am fully aware that our current views are considered extreme.
Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan han kan ha paranoid schizofreni, og at han er så sinnsyk at de ikke kan gi noen dom til han.

Han hadde planlagt dette i flere år, så hvordan kan han ha vært psykotisk da? Tipper egentlig kanskje at Breivik gjør dette her med vilje, spiller syk.

 

Han kan ikke _straffes_. Han kan dømmes til psykisk helsevern, som ikke er definert som straff.

Lenke til kommentar

Han kan ikke _straffes_. Han kan dømmes til psykisk helsevern, som ikke er definert som straff.

Arnold Juklerød

 

Herregud, kan ikke du slutte å poste vrøvl på forumet? Du skjønner åpenbart hva jeg mener, det er ikke DEFINERT som straff. Det er selvsagt ikke det samme som å si at det ikke finnes korrupte jævler som misbruker de institusjoner de kan.

 

Jeg mener, bare se på FRP: korrupte jævler som misbruker de institusjoner de kan. Eller føkkings "tjen folket"... Huff... Jeg hater korrupsjon.

Lenke til kommentar

Han kan ikke _straffes_. Han kan dømmes til psykisk helsevern, som ikke er definert som straff.

Arnold Juklerød

 

Herregud, kan ikke du slutte å poste vrøvl på forumet? Du skjønner åpenbart hva jeg mener, det er ikke DEFINERT som straff. Det er selvsagt ikke det samme som å si at det ikke finnes korrupte jævler som misbruker de institusjoner de kan.

 

At Staten ikke kaller det straff å tvangsinlegge og tvangsmedisinere en person på "ubestemt" tid (forever) uten en dom endrer vel ikke faktiske forhold at det nemlig ER en straffereaksjon, det kun klargjør konseptet "rettsstat" i Norge.

 

Du kan gjerne kalle en spade for ett graveredskap om du vil, men det vil fortsatt være en spade.

Lenke til kommentar

Han kan ikke _straffes_. Han kan dømmes til psykisk helsevern, som ikke er definert som straff.

Arnold Juklerød

 

Herregud, kan ikke du slutte å poste vrøvl på forumet? Du skjønner åpenbart hva jeg mener, det er ikke DEFINERT som straff. Det er selvsagt ikke det samme som å si at det ikke finnes korrupte jævler som misbruker de institusjoner de kan.

 

At Staten ikke kaller det straff å tvangsinlegge og tvangsmedisinere en person på "ubestemt" tid (forever) uten en dom endrer vel ikke faktiske forhold at det nemlig ER en straffereaksjon, det kun klargjør konseptet "rettsstat" i Norge.

 

Du kan gjerne kalle en spade for ett graveredskap om du vil, men det vil fortsatt være en spade.

 

Du må begynne å lese svarene du får FØR du svarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva? Rettferdighet er vel en stor del av poenget med lovverket?

 

"Justice"

"Justice" er direkte oversatt "rettferdighet."

For å sitere Law is what a bunch of mostly long-dead politicians thought would get them elected.

Utmerket observasjon, selv om ikke alle lover hadde denne hensikt. Mange Politikere har andre hensikter når de skriver lover. Og noen ytterst få prøver å sikre rettferdigheten, men de er stort sett irrelevante idag (utgått på dato).

 

Begrepet rettferdighet er også veldig udefinert, som gjør det umulig å forholde seg til.

Stemmer vel ikke helt, men der er noen sprikende definisjoner. Dog grunnholdningen ser ut til å være felles, nemlig at det er illegitimt å ty til (starte) vold for å få det som man vil.

 

 

Derfor har vi lover, som er skrevet for å gi rettferdighet. Det betyr at loven forsøker å gi rettferdighet ut fra de som skrev loven sitt synspunkt. Det er en forskjell her, og det er få som ser ut til å ha forstått dette.

Her motsier du din åpningsrepplikk som (riktig nok) påpekte at lover er skrevet for å tilgodese politikerne.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2011/11/30/nyheter/innenriks/terror/19230191/

 

Er det mulig. Snakk om å være respektløs ovenfor de som virkelig trenger bistandsadvokat. Blir rett og slett provosert av slike folk som dette her.

Selv om Tomasgard og sønnen Emil (17) aldri ble truet på livet, føler de seg som ofre for massedrapsmannen Anders Behring Breivik. Men det er ikke domstolen enig i.

 

- Vi er blitt møtt med døve ører i rettsinstans etter rettsinstans, sier Tomasgard.

Jeg sitter og måper foran skjermen her. Er det mulig å være så sutrete!? Det finnes folk som hadde kuler susende rundt seg uten at de får bistandsadvokat, men denne tullingen skal ha det fordi Breivik fikk ryggesensoren i bilen hans til å pipe? Jeg venter spent på at han skal kommentere at dette kun var ment som en spøk...

Han er fra AP vet du. Det er ikke mulig å være sutrete da etter 22 juli hvisstnokk. Han ER offer han SPILLER ikke offer :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...