Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Tru det eller ei men ABB skal dømmast etter norsk lov, der me framleis ikkje (og i alle høve ikkje den 22. juli, jf. legalitetsprinsippet i norsk strafferett) har nokon heimel for å låsa nokon inn på livstid og kasta nøkkelen. Han kan dog dømmast til forvaring. Eg gidd ikkje skriva masse om kva det er, så google it :)

Problemet med forvaring er jo at det ikke gir noen fasitsvar på hvor lenge han må bli værende. Om han får 21 års forvaring, så er ingen ting sikkert.

Hvorfor lager de ikke en ny lov som tillater livstid som straff for de ekstrem verste forbrytere, som f.eks ABB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor lager de ikke en ny lov som tillater livstid som straff for de ekstrem verste forbrytere, som f.eks ABB?

 

I Noreg kan ingen dømmast til noko utan at det føreligg ein heimel for det på gjerningstidspunktet. Kort fortalt er dette uttrykk for legalitetsprinsippet i norsk rett, og har rot i grunnlova § 96. Stortinget kan gi nye lover som dei ynskjer, men som rettsstat kan vi ikkje berre hoste opp ei ny lov og dømma ABB etter den, kun fordi det han gjorde var heilt jævlig osv.

Lenke til kommentar

Han har slaktet nesten hundre ungdommer og de skal vurdere å la han gå fri?

 

Vel, det er nå litt overdrevet da.

Politiet påstår at han skjøt og drepte 69 ungdommer.

 

Men jeg tror at det er noen "ugler i mosen" her. For vi må jo kunne tro at så snart Breivik begynte å skyte, så satt ikke ungdommene stille, men spredte seg og løp i alle retninger.

Jeg har skutt en del selv i min tid, og vet hvor vanskelig det er å skyte på bevegelig mål på litt avstand, og en person som løper er nesten umulig å treffe på avstand, selv med automatvåpen.

Hvordan kunne da ABB alene klare å skyte så mange som 69 ungdommer på kort tid ?

Poltiet sa også at ABB brukte 186 skudd. Men hvordan kunne han da klare å skyte 69 ungdommer som løp i alle retninger for å gjemme seg med bare 186 skudd ?

 

Det er noe som skurrer fælt her.

Breivik bør straffes for det han har gjort. Men har han gjort alt det politiet sier han har gjort ?

Og var han alene slik politiet påstår at han var ?

 

Vi har ingen garanti for at det politiet sier er riktig. De er blitt tatt i løgn så mange ganger i denne saken at å bare stole på dem ville være tåpelig.

Til nå så har ikke politiet bevist noe som helst, det er tvert i mot mulig at de prøver å skjule noe siden de nekter advokatene innsyn, de nekter de pårørende innsyn i Breiviks forklaringer, nekter åpne rettsmøter osv osv.

 

har du drukket maling? Ja Breivik drepte sikkert ingen. Det var beredskapstroppen som kom i land og likviderte 70 unger. At de resterende 400 ungene i ettertid har sagt at det var Breivik og ingen flere er selvfølgelig løgn, som de har blitt tvunget til å si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, det er nå litt overdrevet da.

Politiet påstår at han skjøt og drepte 69 ungdommer.

 

Men jeg tror at det er noen "ugler i mosen" her. For vi må jo kunne tro at så snart Breivik begynte å skyte, så satt ikke ungdommene stille, men spredte seg og løp i alle retninger.

Jeg har skutt en del selv i min tid, og vet hvor vanskelig det er å skyte på bevegelig mål på litt avstand, og en person som løper er nesten umulig å treffe på avstand, selv med automatvåpen.

Hvordan kunne da ABB alene klare å skyte så mange som 69 ungdommer på kort tid ?

Poltiet sa også at ABB brukte 186 skudd. Men hvordan kunne han da klare å skyte 69 ungdommer som løp i alle retninger for å gjemme seg med bare 186 skudd ?

 

Det er noe som skurrer fælt her.

Breivik bør straffes for det han har gjort. Men har han gjort alt det politiet sier han har gjort ?

Og var han alene slik politiet påstår at han var ?

 

Vi har ingen garanti for at det politiet sier er riktig. De er blitt tatt i løgn så mange ganger i denne saken at å bare stole på dem ville være tåpelig.

Til nå så har ikke politiet bevist noe som helst, det er tvert i mot mulig at de prøver å skjule noe siden de nekter advokatene innsyn, de nekter de pårørende innsyn i Breiviks forklaringer, nekter åpne rettsmøter osv osv.

 

Politiet "påstår" iforhold til funn på stedet og rapporter/samtaler med ungdommer som befant seg på Utøya under hendelsen.

Fra nyhetene og uttalelser fra pårørende vet vi også at Breivik lurte til seg folk ved hjelp av sitt kostyme/uniform for å lettere ta livet av dem.

 

Det du må begynne med er å lese og se på nyhetene fra like etter hendelsen slik at du ikke blander kortene dine og dermed planter uglene i mosen selv.

Endret av karl-wilhelm
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fra nyhetene og uttalelser fra pårørende vet vi også at Breivik lurte til seg folk ved hjelp av sitt kostyme/uniform for å lettere ta livet av dem.

 

Dette vet jeg også.

Men et slikt triks virker bare en gang, og vil høyst resultere i to-tre drepte, resten av ungdommene vil spre seg i alle retninger og løpe for livet.

 

Men jeg et egentlig ikke forundret over at folk flest i Norge virkelig tror at et slikt triks virker hver gang.

For folk flest i Norge er så hjernevasket av ap, at de har mistet enhver evne til å tenke selvstendige tanker.

Og i dag kan politi og myndigheter fortelle folk så mange løgner de vil, og folk flest tror på det uansett.

 

At politi og myndigheter blir tatt i løgn gang på gang reagerer de ikke på.

Lenke til kommentar

Dette vet jeg også.

Men et slikt triks virker bare en gang, og vil høyst resultere i to-tre drepte, resten av ungdommene vil spre seg i alle retninger og løpe for livet.

Det er tydelig at du besitter kunnskap langt over den gitte mann her på forumet. Jeg vil anbefale deg å bruke ditt enorme intellekt of forståelse for hvordan mennesket reagerer til noe fornuftig, som å endre Norge, fremfor å krangle med tullinger på internett.

 

Ha en god dag!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Fra nyhetene og uttalelser fra pårørende vet vi også at Breivik lurte til seg folk ved hjelp av sitt kostyme/uniform for å lettere ta livet av dem.

 

Dette vet jeg også.

Men et slikt triks virker bare en gang, og vil høyst resultere i to-tre drepte, resten av ungdommene vil spre seg i alle retninger og løpe for livet.

 

Men jeg et egentlig ikke forundret over at folk flest i Norge virkelig tror at et slikt triks virker hver gang.

For folk flest i Norge er så hjernevasket av ap, at de har mistet enhver evne til å tenke selvstendige tanker.

Og i dag kan politi og myndigheter fortelle folk så mange løgner de vil, og folk flest tror på det uansett.

 

At politi og myndigheter blir tatt i løgn gang på gang reagerer de ikke på.

 

jepp. Det fungerer bare en gang siden alle barna får med seg alt som skjer på andre siden av øya. Må si du (som ikke er hjernevasket) imponerer med ganske så orginale tanker.

 

Tar en råsjangs og tipper du stemmer ytre høyre. Tror det er slike som deg Siv er redde for, når hun føler seg tvunget til å poengtere at frpere ikke er dumme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fra nyhetene og uttalelser fra pårørende vet vi også at Breivik lurte til seg folk ved hjelp av sitt kostyme/uniform for å lettere ta livet av dem.

 

Dette vet jeg også.

Men et slikt triks virker bare en gang, og vil høyst resultere i to-tre drepte, resten av ungdommene vil spre seg i alle retninger og løpe for livet.

 

Men jeg et egentlig ikke forundret over at folk flest i Norge virkelig tror at et slikt triks virker hver gang.

For folk flest i Norge er så hjernevasket av ap, at de har mistet enhver evne til å tenke selvstendige tanker.

Og i dag kan politi og myndigheter fortelle folk så mange løgner de vil, og folk flest tror på det uansett.

 

At politi og myndigheter blir tatt i løgn gang på gang reagerer de ikke på.

 

jepp. Det fungerer bare en gang siden alle barna får med seg alt som skjer på andre siden av øya. Må si du (som ikke er hjernevasket) imponerer med ganske så orginale tanker.

 

Tar en råsjangs og tipper du stemmer ytre høyre. Tror det er slike som deg Siv er redde for, når hun føler seg tvunget til å poengtere at frpere ikke er dumme.

 

Tror vel heller det du gjør her (antagelser) er et mye større problem. Og FrP er vel på venstresiden av den reelle aksen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fra nyhetene og uttalelser fra pårørende vet vi også at Breivik lurte til seg folk ved hjelp av sitt kostyme/uniform for å lettere ta livet av dem.

 

Dette vet jeg også.

Men et slikt triks virker bare en gang, og vil høyst resultere i to-tre drepte, resten av ungdommene vil spre seg i alle retninger og løpe for livet.

 

Men jeg et egentlig ikke forundret over at folk flest i Norge virkelig tror at et slikt triks virker hver gang.

For folk flest i Norge er så hjernevasket av ap, at de har mistet enhver evne til å tenke selvstendige tanker.

Og i dag kan politi og myndigheter fortelle folk så mange løgner de vil, og folk flest tror på det uansett.

 

At politi og myndigheter blir tatt i løgn gang på gang reagerer de ikke på.

 

jepp. Det fungerer bare en gang siden alle barna får med seg alt som skjer på andre siden av øya. Må si du (som ikke er hjernevasket) imponerer med ganske så orginale tanker.

 

Tar en råsjangs og tipper du stemmer ytre høyre. Tror det er slike som deg Siv er redde for, når hun føler seg tvunget til å poengtere at frpere ikke er dumme.

 

Tror vel heller det du gjør her (antagelser) er et mye større problem. Og FrP er vel på venstresiden av den reelle aksen. :)

 

kanskje hvis du regner med tullepartier som DLR. Men på den "reelle aksen" der man har de partiene som kan tenkes å få/ha innflytelse har vi frp på høyre utkant.

 

Sa forøvrig ikke at han stemte frp. Jeg sa bare at han sikkert befant seg ut på høyre et sted, og at Siv er redd for å ha velgere som han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er 2 stk som jeg har tenkt mye på, 2 som ble filmet. Han ene i vannkanten som vinket med armene mot terroristen, og en som svømte. Han som svømte hadde en t-skjorte i veldig sterke farger, litt sånn grandiosa farger. Har dere fått med dere om de har uttalt seg? Adrian sa at han i vannkanten klarte seg, men mer vet jeg ikke

 

Han i vannkanten har brent seg inn i hjernen min ihvertfall... noe så forferdelig å være i hans situasjon. Huff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...