Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Vil vi se mer eller mindre nasjonalisme etter denne hendelsen?

Får jo håpe de som vippet mot nasjonalisme før dette ser hvor ubeskrivelig bak mål sånt er

 

Jeg tror ikke det blir så mye forandring, men regner med at frp mister endel stemmer når det kommer fram at han har vært med i fpu.

Regner med statskirken mister endel medlemmer når når det kommer fram at han er kristen.

 

Regner med det var en spøk, men hvis ikke skal det nok litt mer til for at man skifter tro enn hvilket parti man stemmer på.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://bildr.no/view/933067

 

Virkelig rørende bilde, herregud. En gutt som ber for livet sitt.

Rørende er vell ikke ordet jeg ville valgt her.

 

 

Selvsagt er det rørende? Rørende kan både bli brukt til noe negativt og positivt. Det rørte sjelen på en negativ måte. Men selvsagt ville du heller kommentere på det istedenfor bildet.

Selvfølgelig. Rørende har i hvertfall hos meg, og som flere andre har påpekt, stort sett positive konotasjoner. Rørernde er når en familie blir gjennforent. Jeg har selv ikke noe godt ord for situasjonen, da jeg mener bildet klarer seg godt på egenhånd, og ingen av oss kommer på noen måte til å kunne gi en tisltrekkelig kommentar til det øyeblikket.

Lenke til kommentar

Vil vi se mer eller mindre nasjonalisme etter denne hendelsen?

Får jo håpe de som vippet mot nasjonalisme før dette ser hvor ubeskrivelig bak mål sånt er

 

Du tar feil, da dette ikke er en vanlig nasjonalist, men en ekstrem. Jeg vet egentlig ikke om det blir rett å kalle han nasjonalist engang, da han ikke virker særlig glad i landet sitt pg våre verdier.

 

Nasjonalister finnes stort sett i alle norske partier(ikke Høyre) og er vel mer en ideologi som fremhever landets verdier og folk. Det finnes mange forskjellige typer nasjonalisme, men jeg vil tro det som best beskriver Norge, er en type demos-nasjonalisme. Jeg kan ikke se hva som er galt med dette.

Begynner bli litt trøtt, mente selvfølgelig folk som var på vippepunktet mot ekstremt høyrevridde-nasjonalistiske miljøer hvor folk gjerne prater om og gjøre sånt som dette.

 

edit: leif

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

En av mine venner er bekreftet død på Utøya. Flere andre savnet. Jeg skulle selv ha vært der i dag, men droppet det pga været. Herregud.

 

Kondolerer. Jeg føler med deg, men vet samtidig at det for meg, som sitter her uten familie eller venner å bekymre meg for, er det umulig å forestille meg hvor grusomt du og andre pårørende har det i natt. Jeg skal sove med kryssede fingre og tær, i håp om at alle med savnet-status dukker opp i god behold. God natt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på at det finnes onde mennesker, bare at det finnes onde handlinger.

 

Alt jeg sier er at jeg ikke hater mannen som gjorde det, bare det han gjorde. Dette er en grusom handling som kommer til å bli husket lenge. Det er jeg er redd for er at fremtiden kommer til å fokusere for mye på mannen bak handlingen og for lite på de rammede og det som ble gjort for å hjelpe dem.

 

Etter 11. September 2001, husker hele verden Osama bin Laden. Ingen tenker på de utallige menneskene som ofret egen helse for å hjelpe de som var rammet av katastrofen. Jeg vil bare ikke at samme skal skje her...

 

 

For å gjøre en ond handling som dette, forutsetter at man er en ond person, synes jeg.

Tror du Osama Bin Laden er/var et godt menneske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å gjøre en ond handling som dette, forutsetter at man er en ond person, synes jeg.

Tror du Osama Bin Laden er/var et godt menneske?

Osama bin Laden er på ingen måte forskjellig fra noen andre religiøse fundamentalister. Han får beskjed fra Gud om hva han skal gjøre. Slike folk finnes overalt, og de kan finne på hva som helst. De er helt fri for ansvar (de har ordrer fra en høyere makt) og de er overbevist om at de gjør menneskeheten en tjeneste. OM det er å drepe Homoer (kristne i usa) eller vestlige (islamister). Om man kan kalles det onskap, eller en sykdom kan man diskutere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...