Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke på at det finnes onde mennesker, bare at det finnes onde handlinger.

 

Alt jeg sier er at jeg ikke hater mannen som gjorde det, bare det han gjorde. Dette er en grusom handling som kommer til å bli husket lenge. Det er jeg er redd for er at fremtiden kommer til å fokusere for mye på mannen bak handlingen og for lite på de rammede og det som ble gjort for å hjelpe dem.

 

Etter 11. September 2001, husker hele verden Osama bin Laden. Ingen tenker på de utallige menneskene som ofret egen helse for å hjelpe de som var rammet av katastrofen. Jeg vil bare ikke at samme skal skje her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frå freak forum:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7720568

 

kan det stemme?? stemmer jo veldig bra med lokasjonen på gården hans, skulle vært spenende og se jordskjelv målinger i oslo, kan fort ha vært en prøve sprengning.. gården ligger jo i Åsta Øst.

er jo en vil teori men men.."

Dette høyres faktisk relativt logisk ut.

 

Da skal det ha vært enorme krefter i sving. Jeg stiller meg tvilende til denne hypotesen; folk hadde vel hørt eksplosjonen i tilfelle?

Dette er rett og slett ikke tilfelle. Hvor skal denne massive bomben da ha gått av, og hvilke sinnsyke skader ville den ha gjort? Det var folk som kjente skjelvet langt opp i Gudbrandsdalen.

Lenke til kommentar

Frå freak forum:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7720568

 

kan det stemme?? stemmer jo veldig bra med lokasjonen på gården hans, skulle vært spenende og se jordskjelv målinger i oslo, kan fort ha vært en prøve sprengning.. gården ligger jo i Åsta Øst.

er jo en vil teori men men.."

Dette høyres faktisk relativt logisk ut.

 

Seriøst, kan det være at han det være at han kjørte en test?

Nei, dette blir nesten for søkt.

Lenke til kommentar

Frå freak forum:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7720568

 

kan det stemme?? stemmer jo veldig bra med lokasjonen på gården hans, skulle vært spenende og se jordskjelv målinger i oslo, kan fort ha vært en prøve sprengning.. gården ligger jo i Åsta Øst.

er jo en vil teori men men.."

Dette høyres faktisk relativt logisk ut.

 

Da skal det ha vært enorme krefter i sving. Jeg stiller meg tvilende til denne hypotesen; folk hadde vel hørt eksplosjonen i tilfelle?

"Det var først ett helvettes smell,så begynte det å riste... Trudde det var en tanks eller ett fly som var rett utenfor huset. Dette skjedde på Stange."

Henta frå kommentarfeltet på artikkelen. Er enig i at det verka litt underleg, men det er teoretisk mogleg ville eg tru..

Lenke til kommentar

Kondolerer til dere som har mistet eller har savnede venner/kjente osv. ang. Utøya og Oslo. Det er forferdelig trist at noko sånt skal ramme Norge, uansett om dette er "ein vanlig dag" i andre land eller ikkje spiller ingen rolle, det er trist uansett og for mange er det ekstra forferdelig at det skjedde i vårt land.

 

Eg vil utbringe ein stor takk til alle som har deltatt i etterforskinga og hjelp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter 11. September 2001, husker hele verden Osama bin Laden. Ingen tenker på de utallige menneskene som ofret egen helse for å hjelpe de som var rammet av katastrofen. Jeg vil bare ikke at samme skal skje her...

 

Ikke for å ødelegge poenget ditt, men vel, du tar feil.. Blandt annet brannmennene som omkom under 9/11 er blitt hyllet som helter og å si at ingen tenker på de er helt feil.

Lenke til kommentar

Denne mannen må ha blitt seksuelt misbrukt som barn. Dette er den eneste kilden til så mye hat som jeg kan tenke meg.

 

På lik linje med Adolf Hitler.

 

 

Enkelte folk drar jo dette rundt så inn i hampen at jeg blir svimmel..

 

"HAN MÅ VÆRE MUSLIM, FRP ER ROTEN TIL ALT ONDT, HAN ER SIKKERT KONVERTERT TIL ISLAM"

 

Enkelte..

 

Meg du hinter til?

 

----------

 

Jeg vil benytte sjansen til å kondolere til de pårørende! Og ikke minst; politiet (som jeg snakker mye negativt om) har gjort en knalljobb!

 

Freddy

Endret av FlinkeFreddy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter 11. September 2001, husker hele verden Osama bin Laden. Ingen tenker på de utallige menneskene som ofret egen helse for å hjelpe de som var rammet av katastrofen. Jeg vil bare ikke at samme skal skje her...

Det er vel ingen hjelpemannskaper som har fått mer skryt og støtte i ettertid enn politi, brannmenn og ambulansepersonell som hjalp til og ofret livet etter 9/11.

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar

Frå freak forum:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7720568

 

kan det stemme?? stemmer jo veldig bra med lokasjonen på gården hans, skulle vært spenende og se jordskjelv målinger i oslo, kan fort ha vært en prøve sprengning.. gården ligger jo i Åsta Øst.

er jo en vil teori men men.."

Dette høyres faktisk relativt logisk ut.

 

Da skal det ha vært enorme krefter i sving. Jeg stiller meg tvilende til denne hypotesen; folk hadde vel hørt eksplosjonen i tilfelle?

 

En kommentar nede på siden:

 

Det var først ett helvettes smell,så begynte det å riste... Trudde det var en tanks eller ett fly som var rett utenfor huset. Dette skjedde på Stange.

Lenke til kommentar

Dristar meg til å slenge ut eit bilete henta frå NFF og eg.

Ojci1v87DVUvcxI9X_FvUgLm9Dc89qLUBHSd0c1WfX8A.jpg

Edit: Legge til sitat:

"ser til og med at den største målingen på skjelvet var i åsta, altså der hvor gården ligger.. i og med at i oslo er det mange tunneler og kjellere i bakken som vil stoppe trykket av sjokk bølgen i bakken, derfor ikke kjent så kraftig lengere ut.."

Endret av J0gg1s3n
Lenke til kommentar

Jeg har hørt en del rykter om en polsk (?) youtube-video av en hamster eller noe hvor det var en tekstlinje som sa noe om en bombe i oslo. Denne skal ha blitt lastet opp for et par dager siden.

 

Noen andre som har hørt om dette?

 

Den har blitt bekreftet falsk av Google. Tittelen på videoen ble endret etter at hendelsen hadde skjedd.

 

Kilde

Endret av Christiαn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...