Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Jeg er i mot dødsstraff. Men i tilfeller som dette hvor det ikke er noen tvil om hvem gjerningsmannen er og når det er noe så alvorlig som landsforræderi, terrorisme og massemord er jeg absolutt for at vedkommende ikke lenger har livets rett.

Han mente akkurat det samme om de barna han drepte på Utøya. Hva er forskjellen på deg og han?

 

Forskjellen er vel at gjerningsmannen har drept en hel HAUG uskyldige mennesker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gjøre en ond handling som dette, forutsetter at man er en ond person, synes jeg.

Tror du Osama Bin Laden er/var et godt menneske?

Osama bin Laden er på ingen måte forskjellig fra noen andre religiøse fundamentalister. Han får beskjed fra Gud om hva han skal gjøre. Slike folk finnes overalt, og de kan finne på hva som helst. De er helt fri for ansvar (de har ordrer fra en høyere makt) og de er overbevist om at de gjør menneskeheten en tjeneste. OM det er å drepe Homoer (kristne i usa) eller vestlige (islamister). Om man kan kalles det onskap, eller en sykdom kan man diskutere.

 

 

Jeg har en venn som er muslim. Han har lest koranen og studert religionen sin, vet ikke om du har gjort det samme. Først og fremst er ikke Osama Bin Laden muslim i det hele tatt.

Han kaller seg "muslim" som gir han makt til å gjøre det han vil. Er man en virkelig muslim, så følger man koranen. I koranen står det ikke at man skal drepe feks. Det finnes 1.5 milliarder muslimer her i verden. Det finnes ufattelig få terrorister. Det er de som ødelegger for de fornuftige og gode muslimene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du hadde ikke sagt det samme hadde det vært din beste venn som hadde blitt drept, hadde du?

Selvfølgelig hadde han ikke det. Mennesker er følelsesstyrte skapninger. Det er faktisk en grunn til at ingen i en strafferettslig sak kan ha personlig tilknytning til saken.

Faktisk ikke, død, er det siste jeg hadde ønsket han. En time med han hjelpeløs i lenker, like hjelpeløs som de han drepte med kalt blod, hadde vært bedre. Men jeg hadde nok ikke drept han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...