Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

 

 

Da er Wii U på vei i posten. Har satt opp en liste over spill som skal spilles gjennom. Kan nesten ikke vente!

 

NES Super Mario Bros. x

 

Super mario bros 3 til Nes er mange ganger bedre en super mario bros:)
Selv om jeg tildels er enig i det, så gjør ikke det Super Mario Bros. mindre spillbart.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Da er Wii U på vei i posten. Har satt opp en liste over spill som skal spilles gjennom. Kan nesten ikke vente!

 

NES Super Mario Bros. x

 

Super mario bros 3 til Nes er mange ganger bedre en super mario bros:)
Selv om jeg tildels er enig i det, så gjør ikke det Super Mario Bros. mindre spillbart.

De har vel bare SMB1 i Eshop?

Mener ganske sikkert at smb3 skal være å finne i eShop, uten at jeg har sjekket det i senere tid.

Husker jeg fikk tilbud om å kjøpe det til rabattert pris siden jeg hadde det på Wii.

Lenke til kommentar

Med litt hjelp så har jeg nå fått 130 stjerner og begynt på siste verden i 3D World. Den klare høydaren hittil på WiiU for min del. Har Tropical Freeze enda på vent.

 

Ser mange anbefaler Zelda, og det skjønner jeg ikke. Det syntes ikke jeg var veldig fengende. ZombieU var heller ikke no som jeg likte. New Super Luigi U Fikk jeg heller ikke helt sansen for, men kommer nok til å tet det mer etterhvert.

 

NintendLand og Disney Infinity forbigåes i stillhet. Angry Birds er Angry Birds :-).

 

Lista mi er som jeg mener man MÅ kjøpe

 

Super Mario 3D World

Mario Kart 8

Rayman Legends

New Super Mario WiiU

 

Spill som står på kjøpelista mi er

Captain Toad: Treasure Tracker

Lego City Undercover

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

Med litt hjelp så har jeg nå fått 130 stjerner og begynt på siste verden i 3D World. Den klare høydaren hittil på WiiU for min del. Har Tropical Freeze enda på vent.

 

Ser mange anbefaler Zelda, og det skjønner jeg ikke. Det syntes ikke jeg var veldig fengende. ZombieU var heller ikke no som jeg likte. New Super Luigi U Fikk jeg heller ikke helt sansen for, men kommer nok til å tet det mer etterhvert.

 

NintendLand og Disney Infinity forbigåes i stillhet. Angry Birds er Angry Birds :-).

 

Lista mi er som jeg mener man MÅ kjøpe

 

Super Mario 3D World

Mario Kart 8

Rayman Legends

New Super Mario WiiU

 

Spill som står på kjøpelista mi er

Captain Toad: Treasure Tracker

Lego City Undercover

 

Har selv klart alt i 3D world, stjerner, klistermerker og flagg.

mangler kun siste banen, den en åpner opp når en har alle stjernene, klistermerkene og flagg(til topps).

Der står det stille gitt, sykt vanskelig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Da er Wii U på vei i posten. Har satt opp en liste over spill som skal spilles gjennom. Kan nesten ikke vente!

 

NES Super Mario Bros. x

SNES Super Mario World x

N64 Super Mario 64 x

Wii Super Mario Galaxy x

Wii Super Mario Galaxy 2 x

Wii New Super Mario Bros.Wii x

Wii U New Super Mario Bros.U

Wii U New Super Luigi.U

Wii U Super Mario 3D World

 

SNES Donkey Kong Country 1

SNES Donkey Kong Country 2

SNES Donkey Kong Country 3

 

Wii U Zelda: Wind Waker x

Wii Zelda: Skyward Sword

 

SNES Mega Man X

Wii U ZombiU x

Wii U Nintendo Land x

 

Wow - får man virkelig spille alle de der altså?

Hm - trudde f.eks. ikke man fikk spille Mario 64?

 

Her er vel listen over de som finnes: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Virtual_Console_games_for_Wii_U_%28PAL_region%29

 

Eller vet du kanskje noe jeg burde vite..?

Lenke til kommentar

Husker dere Paper Mario?

Da det kom til N64, fy f*** for et spill! Musikken, kampene, ALT var bare helt superb. Satt i timesvis å spilte det spillet.

Oppfølgeren Thousand Year door likeså, så epic som det kan bli. Super paper mario derimot, var elendig. De tok vekk alt som var bra o.O

 

Håper dere på et nytt Paper Mario med Nintendo magi?

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Husker dere Paper Mario?

Da det kom til N64, fy f*** for et spill! Musikken, kampene, ALT var bare helt superb. Satt i timesvis å spilte det spillet.

Oppfølgeren Thousand Year door likeså, så epic som det kan bli. Super paper mario derimot, var elendig. De tok vekk alt som var bra o.O

 

Håper dere på et nytt Paper Mario med Nintendo magi?

Jepp håper veldig på et nytt Paper Mario til Wii U. Det hadde vært awesome og Paper Mario 64 til Virtual Console på Wii U sammen med The Thousand Year Door.

Lenke til kommentar

Jeg synes Super Paper Mario var et bra spill sånn generelt, men det var jo ikke et Mario-RPG. Sticker Star gikk tilbake til turbasert kamp, men RPG-elementene uteble. Forstår egentlig ikke hvorfor Nintendo prøver å endre på en formel som funker så bra. Alt de trenger å gjøre er å lage et nytt spill som Paper Mario uten å endre noe særlig på det.

Lenke til kommentar

Kreative folk har ikke lyst å gjenta seg selv om og om igjen. Det er nok derfor de ikke gir ut "samme" spillet flere ganger.

Problemet er bare at formelen er HELT perfekt. Av rent savn kan jeg sette meg ned å spille TTYD og TSR om og om igjen. Problemet er TTYD, er at dersom du battler hver fiende du møter, blir du over leveled, som gjør deg ganske OP.

Det følte jeg var et litt mindre problem i TSR.

Lenke til kommentar

 

 

 

Wow - får man virkelig spille alle de der altså?

Hm - trudde f.eks. ikke man fikk spille Mario 64?

 

Her er vel listen over de som finnes: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Virtual_Console_games_for_Wii_U_(PAL_region)

 

Eller vet du kanskje noe jeg burde vite..?

 

Super Mario 64 finnes på den ordinære Wii - butikken. Man får tilgang på denne butikken gjennom Wii U, og kan spille alle spillene på Wii U. Det eneste man trenger er en ordinær Wii - kontroll.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Wow - får man virkelig spille alle de der altså?

Hm - trudde f.eks. ikke man fikk spille Mario 64?

 

Her er vel listen over de som finnes: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Virtual_Console_games_for_Wii_U_(PAL_region)

 

Eller vet du kanskje noe jeg burde vite..?

 

Super Mario 64 finnes på den ordinære Wii - butikken. Man får tilgang på denne butikken gjennom Wii U, og kan spille alle spillene på Wii U. Det eneste man trenger er en ordinær Wii - kontroll.

En sannhet med modifikasjoner; man trenger en Wii mote MED classic (?) controller for å spille Mario 64 på wii.

 

Er VC fortsatt oppe, altså? Trodde Nintendo skulle slutte å støtte Wii..?

Lenke til kommentar

Jeg synes Super Paper Mario var et bra spill sånn generelt, men det var jo ikke et Mario-RPG. Sticker Star gikk tilbake til turbasert kamp, men RPG-elementene uteble. Forstår egentlig ikke hvorfor Nintendo prøver å endre på en formel som funker så bra. Alt de trenger å gjøre er å lage et nytt spill som Paper Mario uten å endre noe særlig på det.

Problemet med å følge den samme formelen i spill etter spill er man fort blir drittlei det samme spillet i reprise år etter år. Se bare på Assassin's Creed, Call of Duty, Guitar Hero og så videre. For den saks skyld synes jeg selv Mario er begynt å bli kjedelig. Strengt tatt er det svært liten forskjell mellom Super Mario Bros 1 og Super Mario 3D World, annet enn grafikken og åpenbare tekniske forbedringer. Vi har fortsatt nesten identisk gameplay, fortsatt samme system for oppgraderinger med de draktene osv. Batman: Arkham City var alt for likt Asylum, og Origin ble igjen for likt City. Alle tre er knallspill hvor for seg, men de er så like at det er fort gjort å gå lei hvis man spiller de for nært hverandre.

 

Det samme gjelder Lego-spillene, for eksempel. På mange måter blir de bare bedre og bedre jo flere som kommer, men siden det er så vanvittig liten forskjell mellom dem føler man hele tiden at man har spilt det før - til tross for at det nyeste knapt er startet opp engang. Strengt tatt har man jo spilt det før gjentatte ganger, bare med annet navn og franchise. ;)

 

Jeg vil tro det er derfor noen serier bare blir mer populære over tid, mens andre spill fort går i glemmeboken. Nevnte Mario her, og han har nok ikke utviklet seg så spesielt mye siden starten. Men det lille han har gjort er ofte i en genial retning, så det blir ikke helt det samme hver gang heller. Er det virkelig så stor forskjell mellom SMB1 og SM64, alt i alt? SM64 har en ny dimensjon (3D) og fokuserer mer på utforsking, men ellers r det ren rutine. SM 3D Land var en blanding av 2D og 3D, men ellers ren rutine. Likevel var det nok til å gi hele serien en forfriskende ny pust. Likte ikke helt det der med at man må tråle alle brettene etter hemmelige ting for å få lov til å fullføre historien, men ellers er det et knallspill jeg sterkt anbefaler.

 

Poenget er at man kan klage over at Paper Mario er forandret ganske mye, men hvis det ikke hadde vært forandret hadde nok de fleste av dere fort gått lei. Hva med det Yoshi's Island på 3DS? Det er nesten en blåkopi av Yoshi's Island på SNES, og ganske kjedelige saker. Stort sett fordi de ikke våget endre formelen, så det ble bare en blek kopi av det første. ;)

 

Super Mario 64 finnes på den ordinære Wii - butikken. Man får tilgang på denne butikken gjennom Wii U, og kan spille alle spillene på Wii U. Det eneste man trenger er en ordinær Wii - kontroll.

Anbefaler sterkt å prøve Super Mario 64 DS. Det er ikke bare en port av SM64, men på mange måter et helt annet spill. Brettene er stort sett de samme, men i stedet for å bare spille som Mario, spiller vi som Mario, Luigi, Yoshi og Wario. Faktisk starter vi med Yoshi, og får ikke spille som de andre før man finner dem og redder dem. Det gjør at spillet er det samme og brettene de samme (mer eller mindre), men gameplayet er rimelig annerledes. Utrolig morsomt konsept jeg håper de kan videreføre senere. Hva med f.eks Super Mario Galaxy 1 og 2 til Wii U, med Yoshi, Wario og Peach som spillbare, i tillegg til Mario og Luigi? Alle har helt forskjellige måter å spille på, så får å tråle alle brettene og finne alt det hemmelige må man spille med hele gjengen på de fleste brettene. :)

 

In other news, hadde vært tøft om Nintendo våget å lage en Super Mario Online. Det kunne selvsagt ikke vært et tradisjonelt MMO, men kunne ha vært i stil med Super Mario 64. Vi kan møte andre spillere i HUBen (slottet, f.eks), men hvert brett er i utgangspunktet solo. Men vi kan også ha vanskelige "dungeons" for flere spillere, komplett med bosskamper som krever flere spillere på en gang. Det hadde vært tøft. :) Hele greia kunne jo også vært basert rundt de Toad'ene som reiser rundt i Galaxy. Dermed kunne vi ha fått det vanlige systemet med å lage vår egen karakter (ansikt, klær osv), og det ville fortsatt gitt mening. Å ha 50+ Marioer på en gang hadde blitt teit. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...