Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Isdragen som ikke klarte å ødelegge steinen til Jon var svært skadet og flammer tyter ut av nakken etc.

 

Problemet med slike logiske brister er jo at vi får helt åpenbare spørsmål som;

 

Hvorfor i allverden kom ikke bare The Night King flyvende på Viserion og flamberte hele Winterfell? Om Viserion hadde 50% av kraften som drageilden til Drogon så ville hele Winterfell vært ruiner etter to, maks fire swipes frem og tilbake.

 

 

EDIT: Tidligere så har serien gitt inntrykk av at dragene ikke har krefter til å fly og sprute ild kontinuerlig. Hvorfor lander egentlig Daenerys på slagmarken i episode 3 som fører til at Jorah dør, Drogon nesten blir spist opp av zombier og hun selv dør om det er som i denne episoden hvor hun tilsynelatende kan fly og sprute ild kontinuerlig til 10x så stort området er fullstendig flambert.

 

Om dragene faktisk er så effektive som dette, hvorfor flamberte ikke bare Jon og Daenerys hele The Army of the Dead i episode 3? De hadde vel totalt 3-4 swipes frem og tilbake før de stoppet men de kunne jo tilsynelatende basert på denne episoden bare fortsatt til det ikke var igjen noen zombier.

 

The White Walkers dro med seg en slags snøstorm, men denne kom aldri frem til Winterfell så de hadde aldri noe direkte problem med å bare fortsette å swipe frem og tilbake utenfor Winterfell til det knapt var zombier igjen. Dette ville jo garantert tvunget The Night King til å vise seg som jo var hele planen også.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke snakk dritt om Die Hard, det er faktisk en meget smart film.(oppfølgerne mindre så) og i det hele tatt slenge den med i samme setting som Mission impossible er en krigsforbrytelse.

 

Nå skal vi liksom alle vedde på hva som skjer i neste episode?

Jeg vedder at Bran åpner et ormhull så kommer Wolverine gjennom, han kan drepe dragen siden han er mer eller mindre udødelig.

Så tar Hitman 47 og skyter Daenerys, Sansa gifter seg med en av Jonas Brothers og John snow får bein forlengere så han kan spille James Bond om 10 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

S07e07 så blåser (is)dragen ned muren i nord

S08e03 klarer ikke den samme dragen å blåse gjennom en liten stein som Jon Snow gjemmer seg bak

S08e05 blåser en annen drage ned en mur igjen

 

Var plutselig massevis av dothrakier igjen her nå, i denne episoden. Ble ikke alle disse drept av zombiene i episode 3? 

I episode 4 hadde de opptelling, halparten av styrkene til nordboeren, dothraki og unsollied overlevde. Hvordan så mange dothraki overlevede møte med de døde etter den slakten de fikk er det ingen som kan forklare. 

Best ikke å tenke på det...

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at det er hjernedødt. Jeg synes utviklingen til Dany har vært helt fantastisk. Fra undertrykket og spak til sterk og selvstendig til maktsyk og gal. Med glidende overganger, ingenting har kommet plutselig eller uventet.

 

Jaimes utvikling har også overrasket. Jeg var 100% de siste seongene at det var han som ville ta livet av Cersei. Men det hadde faktisk vært en Hollywood-klisje. Han går fra å være cocky, arrogant og uspiselig til å bli mer og mer sympatisk - til han i siste øyeblikk snur om. Uventet og ikke typisk en Hollywood-oppskrift. Kjempebra!

 

Jeg hadde også ventet at Cersei og Jaime ville dø på en mer "heltemodig" måte. Jaime i kamp, Cersei drept av Arya eller Dany... i stedet dør de sammen, alene, med byen som raser sammen over hodet på dem. 

 

Jeg liker at de ikke følger alle Hollywoodreglene for hvordan karakterer skal utvikle seg og hvordan de skal dø. Jeg liker at det ikke er noen happy ending med Dany og Jon sittende sammen på tronen mens alle "undersåttene" og houses holder hender og jubler. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at det er hjernedødt. Jeg synes utviklingen til Dany har vært helt fantastisk. Fra undertrykket og spak til sterk og selvstendig til maktsyk og gal. Med glidende overganger, ingenting har kommet plutselig eller uventet.

Overgang, ja. Hun vant en krig og trengte bare plystre seg inn i Red Keep men neida, brant hundretusener på gøy i ettertid så man kunne gi drager og flammer mer TV-tid enn logikk. Så en tweet som kalte den sekvensen for tidenes verste manusforfatting, fordi det er så gjennomført bak mål at det ikke finnes sidestykke. Jeg er tilbøyelig til å være enig...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sjokkerende lav kvalitet på de siste episodene. Får virkelig håpe det løfter seg  i siste episode. 

Hadde ikke satt penger på det.

Lenke til kommentar

Overgang, ja. Hun vant en krig og trengte bare plystre seg inn i Red Keep men neida, brant hundretusener på gøy i ettertid så man kunne gi drager og flammer mer TV-tid enn logikk. Så en tweet som kalte den sekvensen for tidenes verste manusforfatting, fordi det er så gjennomført bak mål at det ikke finnes sidestykke. Jeg er tilbøyelig til å være enig...

Helt uenig. Jeg synes det var fantastisk. Faktisk er hennes karakterutvikling ganske så link Walter White, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar

Enig med mange at denne episoden fungerte bedre enn de fleste andre denne sesongen. Jeg forstår at de ønsket et kjent fjes som opplevde krigen og ødeleggelsene på nært hold, men Aryas storyline i denne episoden fungerte ikke. Fra å være ganske klar på hennes mål, til å bytte så fort - selv med the Hounds kloke ord? Og at det hele tiden skal være litt spenning om at hun ovelever? Og den hesten? Er det noe symbolikk der? Jaja. Cleganebowl fungerte jo ganske bra og en fin, poetisk slutt ned i flammehavet der. Hadde kanskje forventet mer av øyeblikket der Dany bikker, det blir litt "lett" kanskje, men ok. Har ikke så mye i mot hvordan Cercei og Jamie møter sin ende (hvis de gjør gjorde det....), men skulle ønske at de hadde fått fram hvordan Cercei forstår at det ikke går. Litt som med bikkinga til Dany, skjer det ikke så godt som det kunne. 

 

Bare en episode igjen nå. Skit ass. 

Lenke til kommentar

Helt uenig. Jeg synes det var fantastisk. Faktisk er hennes karakterutvikling ganske så link Walter White, når jeg tenker meg om.

Som jeg sa, hadde hun brent byen rett etter forige episode ville det gi mening.

Det gir ikke mening å bli Westeros støste masse morder når alt har gått etter planen og du har vunnet.

 

Det er ikke at hun ble gal folk reagerer på(ikke de fleste i hvertfall) men når det skjedde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg sa, hadde hun brent byen rett etter forige episode ville det gi mening.

Det gir ikke mening å bli Westeros støste masse morder når alt har gått etter planen og du har vunnet.

 

Det er ikke at hun ble gal folk reagerer på(ikke de fleste i hvertfall) men når det skjedde.

Vel, det er vel litt av poenget med galskap - det er ikke akkurat så rasjonelt eller gir mening.

 

For min del så synes jeg det var ganske så bra forklart med hvor mange faktorer som førte til at hun bikket over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Mad King var gal, Daenerys så langt i serien har ikke vært i nærheten av noe som kan betegnes som gal.

 

The Mad King flamberte mennesker for morro, han hadde null respekt for folket og han hadde heller ingen grunn til å respektere folket. Han var født inn i makten og alt tilsa at makta var hans uansett hva og mot slutten så var han selve definisjonen av gal uten at jeg skal gå i detalj da det blir mye bokprat og skal vel helst ikke spoile så alt for mye fra bøkene i denne tråden.

 

The Mad King skulle ikke brenne alt og alle fordi han nødvendigvis ville at alt og alle skulle dø, han innbilte seg faktisk at han selv var en drage og at det å brenne alt ville føre til at han ville gjenoppstå fra flammene som en drage (litt sånn som en føniks).

 

 

Alle Targaryens er kjent for å ha temperament og for å kunne være impulsive. Men Daenerys har da aldri utført handlinger i serien som skulle tilsi at hun er i nærheten av å være gal eller være noe som helst i nærheten av The Mad King.

 

Daenerys har også hatt den fordelen av at hun har vokst opp med historiene om sin far, så hun har vært helt 100% bevisst på hans galskap og hans skjebne og har derfor kunne være bevisst og hatt fokus på å ikke ende opp i en lignende situasjon selv.

 

Hun har også hatt en temmelig ufin oppvekst med en bror som var temmelig på viddene selv og blitt solgt til Drogo sin Khalesar og følt på urettferdighet, voldtekt og undertrykkelse selv. Noe The Mad King naturligvis aldri var i nærheten av å oppleve.

 

 

Det at hun nå plutselig bare sitter på muren, har vunnet og mister det fullstendig gir så utrolig lite mening. Skulle hun ha flippet så skulle det skjedd i slutten av forrige episode når hun så Missandei miste hodet, ikke nå som hun hadde full kontroll og nærmest egenhendig hadde vunnet hele slaget.

 

Her hadde hun faktisk aller tiders mulighet til å vise folket i Westeros at hun er en fornuftig droning. Hun hadde alt bevist at hun klarer å benytte og kontrollere dragen eksemplarisk, hun har vært med å kjempet og beseiret The Night King og The Army of the Dead og hun kunne vist nåde ovenfor Varys og heller latt han se og bevist ovenfor han og alle andre at hun ikke bare er dum og deilig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt uenig. Jeg synes det var fantastisk. Faktisk er hennes karakterutvikling ganske så link Walter White, når jeg tenker meg om.

Helt tilfeldig at jeg feide gjennom metacritics sine reviews av episoden. ikke noe jeg har til vane å gjøre. Men der var også sammenligningen mot Walter White så litt morsomt at det ble nevnt.  Jeg forsåvidt helt enig med karen fra the telegraph som har skrevet: 

 

"Sorry. But no. I just didn’t buy that. Any of it. ... I made the contrast with Breaking Bad in my review of The Last of the Starks, and it’s worth making again. We believe Walter White could turn from timorous chemistry teacher to monstrous ganglord, because the writers guided us through that transformation, step by tiny step: they made it incremental, natural, logical. With Daenerys, however, the writers of Game of Thrones did nothing of the kind. In effect, they just shrugged, and asked us to believe that the great crusading heroine of the seven previous seasons, the golden messiah, the people’s princess, the ultimate Social Justice Warrior, had had a funny turn and gone full Genghis Khan."

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det at hun nå plutselig bare sitter på muren, har vunnet og mister det fullstendig gir så utrolig lite mening. Skulle hun ha flippet så skulle det skjedd i slutten av forrige episode når hun så Missandei miste hodet, ikke nå som hun hadde full kontroll og nærmest egenhendig hadde vunnet hele slaget.
 
Her hadde hun faktisk aller tiders mulighet til å vise folket i Westeros at hun er en fornuftig droning. Hun hadde alt bevist at hun klarer å benytte og kontrollere dragen eksemplarisk, hun har vært med å kjempet og beseiret The Night King og The Army of the Dead og hun kunne vist nåde ovenfor Varys og heller latt han se og bevist ovenfor han og alle andre at hun ikke bare er dum og deilig.

 

Det var vel egentlig slik jeg tolket det - da Missandre ble halshugget, så var det siste strået for henne. Og det var der hun bikket over.

 

Ellers gir jo ikke galskap mening. Galskap er nettopp galskap, det er ikke fornuftig eller rasjonelt og kommer ikke til syne på et logisk tidspunkt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt tilfeldig at jeg feide gjennom metacritics sine reviews av episoden. ikke noe jeg har til vane å gjøre. Men der var også sammenligningen mot Walter White så litt morsomt at det ble nevnt.  Jeg forsåvidt helt enig med karen fra the telegraph som har skrevet. 

 

"Sorry. But no. I just didn’t buy that. Any of it. ... I made the contrast with Breaking Bad in my review of The Last of the Starks, and it’s worth making again. We believe Walter White could turn from timorous chemistry teacher to monstrous ganglord, because the writers guided us through that transformation, step by tiny step: they made it incremental, natural, logical. With Daenerys, however, the writers of Game of Thrones did nothing of the kind. In effect, they just shrugged, and asked us to believe that the great crusading heroine of the seven previous seasons, the golden messiah, the people’s princess, the ultimate Social Justice Warrior, had had a funny turn and gone full Genghis Khan."

Jeg har nå sett utviklingen lenge, over flere sesonger. Synes den er bygget opp veldig bra, steg for steg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

rmest egenhendig hadde vunnet hele slaget.
 
Her hadde hun faktisk aller tiders mulighet til å vise folket i Westeros at hun er en fornuftig droning. Hun hadde alt bevist at hun klarer å benytte og kontrollere dragen eksemplarisk, hun har vært med å kjempet og beseiret The Night King og The Army of the Dead og hun kunne vist nåde ovenfor Varys og heller latt han se og bevist ovenfor han og alle andre at hun ikke bare er dum og deilig.

 

Enig, men dette hadde kanskje heller ikke vært spesielt god tv :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...