Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ventet på at den ufattelig ukarismatiske, kjipe Jon Snow skal dø i over 7 sesonger nå. Håper han stryker med i neste episode.

Morsomt hvordan John snow splitter folk. Synes han er karismatisk, men på en folkelig måte. Håper han havner på tronen og dreper Dany . Liker ikke Dany (selv om jeg liker Emilia Clarke). Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan John snow splitter folk. Synes han er karismatisk, men på en folkelig måte. Håper han havner på tronen og dreper Dany . Liker ikke Dany (selv om jeg liker Emilia Clarke).

Han er sutrete, kjip, og tar konsekvent idiotiske valg. GoT har vært kjent for å straffe dumme valg. Dessverre har valgene hans aldri noen konsekvenser for ham selv, siden han konstant blir reddet av en eller annen deus ex machina: Melissandre når han døde, Sansa i Battle of the Bastards, og Daenerys og dragene på det fullstendig idiotiske toktet forbi muren for å hente en jævla zombie i forrige sesong.

 

Hva har Jon Snow egentlig bidratt med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke lest bøkene.

 

 

Nå har D&D snakket med GRRM om ting som er i bøkene som ikke er utgitt.

 

 

Ja, det har gått rett i dass etter at de udugelige fjolsene D&D ikke hadde GRRM og bøkene til å holde seg i handa. Du kan ikke benekte at sesong 8 er elendig med ekstreme mengder Hollywood-klisjeer som plot armor.

 

Den alternative forklaringen må jo være at D&D kanskje har evnen, men at de ikke gidder eller av annen grunn bevisst gjør serien dårlig. Som når det viser seg at de tenker seg at Dany har "glemt" Eurons flåte og det er forklaringen på at de kunne snike seg inn på dragene helt usett.

 

Så hva er det? Er de udugelige eller gir de bare faen?

 

Bøkene anbefales. Og uten å avsløre for mye, det er mer plot armor der (dvs serien har tatt livet av flere enn bøkene har, men det har nok mer med skuespillere som ville videre)

 

Og ja, GRRM har gitt de info om hovedtrekk. Også for siste sesong. Som tidligere nevnt. Alt som skjer av hovedtrekk i siste sesong er den slutten GRRM har gitt de, kun for biroller skal det være noen endringer. De skal ha satt seg ned også før siste sesong og gått gjennom det som ville skje. Så om man misliker dette er det bare til å ringe GRRM.  

 

Det han i hovedsak er påpekt er at han gjerne kunne sett det ble flere sesonger. Men som han sier: Skuespillere og produsenter har et liv og en karrière (men dette temaet har vi alt diskutert/dekket). 

 

(Men jeg vil tro Euron tar seg av ene dragen på annet vis der, i hvert fall hintet til). 

Endret av Dotten
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva har Jon Snow egentlig bidratt med?

 

 

Stort sett alt (og litt vel for mye) 

 

  • Kampen med muren mot Wildlings.
  • Hardhome.
  • Hentet drager og hær i sør.
  • Samlet nord.
  • Skaffet bevis for å overtale sør.
  • Livsviktig spionoppdrag.
  • Lot Wildlings, med eget liv som innsats, reise sørover for å bidra i kampen.
  • Stoppet mytteri-glade i å enkelt ta kontroll over Nights Watch. 
  • Sikkert mer som jeg har glemt. 

 

Naiv er han. Dumme valg gjør han. Optimal leder er han nok ikke, for lite kynisk. Men ingen kan ta fra han at hans bidrag var avgjørende på flere hold. Det hadde blitt for mye av det gode om han tok livet av Night King. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

I begynnelsen av denne videoen kommenterer George R.R. Martin antall sesonger, og hvor mange han hadde forventet (videoen ble publisert for 8 måneder siden, så informasjonen om at de jobber med 5 prequels stemmer ikke nå - det er redusert til 3).

 

 

Her sier han i praksis at det hadde vært nok materiale til 11-13 sesonger, men produsentene var for 5 år siden bestemt på at det skulle bli 7 sesonger. Til slutt ble det 8, og det handler litt om at skuespillere vil gå videre til andre roller.

Endret av Quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tror dette er det siste jeg kommer til å si om hva jeg føler rundt seriens avslutning, da vi ikke kommer noen vei uansett. Mange er skuffet, mange mener det er bra, noen mener ditt, noen mener datt. Ingen har mer rett enn den andre, og alle har rett i hvordan de selv føler det. Må likevel slå den døde hesten en gang til å si jeg synes det er synd hvordan serien har forandret seg nå mot slutten. Det er min opplevelse av hele surreballen, og jeg fant en fyr jeg føler beskriver tankene mine rundt hvorfor ganske godt.

 

 

By placing so much emphasis on the ending, the showrunners changed the nature of the story they were telling, meaning the original story and the original characters aren’t the ones getting an ending. Their substitutes are. That’s why no amount of spectacle or fan service can make this ending as satisfying as it should be. Resolutions invite us to consider the story as a whole; where it all started, where it all ended up. And we can feel the discontinuity in this one.

 


  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke det. Hvorfor skulle de ødelegge karakteren hennes sånn når de har fått henne så langt? Shes not a lady

En non lady som føder arvingen i nord når alle de andre er død.

 

You read it here first.

 

Tipper åpningen av nattas episode er Arya som ligger og skriker og føder! Fast Forward.

Lenke til kommentar

En non lady som føder arvingen i nord når alle de andre er død.

 

You read it here first.

 

Tipper åpningen av nattas episode er Arya som ligger og skriker og føder! Fast Forward.

Det hadde virkelig ødelagt alt for meg. Alt annet kan være mindre konsis gjennom serien, men en ting som alltid har vært konsis er at arya hater å bli sett på som en lady, kvinne, fordi de blir behandlet som eiendom. Det å ha henne føde tronearvingen hadde ødelagt hennes karakter, spesielt med tanke på det er vanskelig å lage babyer, de som får det til på aller første forsøk lyver eller er superheldige (eller uheldig, spørs hvordan du ser på det).

Lenke til kommentar

Yea babies dont just happen. Minst 50% av graviditeter går ubemerket også og blir skylt ut med neste mens, så det å faktisk bli gravid er fryktelig vanskelig. Da vil jeg heller se at Ds og Js unge tar tronen på slutten. Hadde passet seriens incest-tema veldig godt også. 

Edit: Sier dette fordi arya hadde sex med gendry EN gang, danny og jon hadde sex mange mange flere ganger og det hadde passet serien rett og slett om de endte opp med en unge som endte opp på tronen. Robert stjal jo tronen fra noen andre, ingen har egentlig en rett på tronen. Den som overlever og havner på topp er den som bestemmer rett og slett, spiller ingen rolle hvem deres far var, for ellers skulle D vært alles dronning by now. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...