Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Nå som Yara (og Theon) har gitt flåten sin til Khaleesi og er på hennes side, hva tror dere Euron Greyjoy vil gjøre? Han har lyst til å knærte Theon og Yara men det blir vel litt vanskelig slik situasjonen er nå?

 

Mulig det blir et sjøslag som gjør at en stor del av hæren til Dany forsvinner. Hun har jo en enorm hær nå og virker litt overpowered. Ellers kanskje D&D avventer seerreaksjonene til Euron før de bestemmer hva han skal gjøre etter de negative reaksjonene mot Dorne og Sand Snakes. Er reaksjonen dårlig (noe den nok var) så dreper de han i episode 1 neste sesong, hadde han fått en god reaksjon hadde han vært med lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke blir noe Dorne i neste episode så tar jeg det som et tegn på at serieskaperne har lyttet til kritikk fra seerne og avsluttet en del av serien som fungerte svært dårlig. Måten de avsluttet det på var desverre ikke noe bedre, men...

 

Men jeg tipper desverre vi får et lite Dorne gjenblikk i siste episode også og at de planlegger å ta opp tråden i neste sesong

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å lese bøkene, men kun om jeg ikke blir spoilet for noe jeg ikke har sett i serien ennå. Så vidt jeg har forstått det, har tv-serien nå passert alle bøkene som er gitt ut? Men er det likevel fare for å bli spoilet for noe som ikke ennå har skjedd i tv-serien? 

Lenke til kommentar

Det har faktisk vært en del fra bøkene denne sesongen, særlig i the Riverlands, men fra og med sesong 7 tror jeg det er lite igjen å lage tvserie på, så der er du trygg.

 

Det du derimot får gjennom bøkene er mye flere hint (foreshadowing) om ting som skal skje senere i bøkene, og en rikere bakgrunn av personer og familier. I TV serien har vi knapt stiftet bekjentskap med andre enn de 8/9 virkelig mektige familiene. I bøkene får du et nærere forhold til flere av dem, og til personene i disse andre familiene.

Lenke til kommentar

Og drømmer, profetier og visions. De er helt borte fra serien, og det er veldig synd... Veldig god karakterutvikling.

Ja og ettersom hvert kapittel er skrevet fra synspunktet til en av hovedkarakterene får du et innsyn i hvordan de tenker, ikke bare hva de sier.

 

Spesielt artig i kapitlene til Tyrion og Cersei. Tvserien har ikke helt klart å fange essensen av Cersei synes jeg. Spesielt ikke etter Tywin sin død

Lenke til kommentar

Tror du de var så kalde at de kuttet Dorne på grunn av publikum?

Personlig syntes jeg Dorne var skrevet dårlig, ikke utført dårlig. Det var så overfladisk og fullt av totalt irrasjonell oppførsel!

Blanding av at de ikke følte de fikk det til og at reaksjonen var så kritisk som den var. Blant annet så leste jeg at de visnok var veldig vanskelig å filme i Sevilla (det burde riktignok være mulig å finne andre steder å filme), og mulig de følte at de ikke hadde nok tid til å fokusere 10 min anhver episode på det plottet der.

 

Jeg vet ikke, men man fikk jo følelsen av at de klippene vi fikk i episode 1 var "ok, nå er denne storyen slutt inntill videre, ikke forvent noe mer".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når du ser Game of Thrones og plutselig:

fid13477.jpg

 

Alt i alt en bra episode, uten de største cliffhangerne, men heller at vi har masse å se frem til da ting endelig begynner å falle på plass.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...