Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det jeg tenker på er hvis han klarer å komme seg unna henrettelsen på noe vis, hvor vil han dra og vil det faktum at han har vært ved The Wall ha noe å si?

Ser for meg Dorne som et fortreffelig sted med potensielle allierte, eller søk etter sin kone og svar på hvem som var ansvarlig. Liker dog ikke spekulere i hans fremtid når den avhenger av bille-George.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tror faktisk jeg takker nei til det. Det er viktigere at hver episode er handlingsspekket enn at det er flest mulig episoder, da det bare fører til masse uthaling og fillermateriale.

Hadde det kommet fra alle andre enn forfatteren, hadde jeg vært enig.

Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg takker nei til det. Det er viktigere at hver episode er handlingsspekket enn at det er flest mulig episoder, da det bare fører til masse uthaling og fillermateriale.

 

Ha ha, vittig. TV-serien har komprimert bøkene ganske saftig allerede. Jeg syns egentlig serien beveger seg alt for fort, og man blir ikke kjent med karakterene før de dør på grusomt vis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De to første sesongene er vel for det meste A Game of Thrones og A Clash of Kings. Tredje & fjerde sesongen er for det meste tredje boken med noen elementer fra de andre bøkene.

Og sånn som det ser ut nå så kommer serien til å ta igjen bøkene, med mindre GRRM ligger å ruger på noe. En "Winds of Winter, winter 2014" i slutten av sesong 4 hadde gjort seg. Wishful thinking....

Lenke til kommentar

 

Synes det er rart at det virker som enkelte klager over siste episode pga "det var på the wall".

Jeg tror ikke det heter "A song of Ice and Fire" for ingenting, heller at det hele kommer til å kulminere med en episk kamp imellom Ice (white walkers, wildlings, osv.) og Fire (Daenerys & dragene, Jon Snow & company, Stannis).

Har ikke lest bøkene så har ikke peiling på om det stemmer, men synes det makes sense.

 

Når det gjelder navnet så er det bøkene som heter noe med is og ild. TV-serien heter som kjent "Game of Thrones", noe som tyder på at det er spillet rundt tronen som er det viktige der. Og det bekrefter jo det vi har sett så langt. Veggen er ganske perifer, selv om de hinter om at det er noe viktig som kommer til å skje der en eller annen gang.

 

"noe som tyder på at det er spillet rundt tronen som er det viktige der".

 

Du er klar over at serien er basert på bøkene?....

Lenke til kommentar

 

Tror faktisk jeg takker nei til det. Det er viktigere at hver episode er handlingsspekket enn at det er flest mulig episoder, da det bare fører til masse uthaling og fillermateriale.

 

Ha ha, vittig. TV-serien har komprimert bøkene ganske saftig allerede. Jeg syns egentlig serien beveger seg alt for fort, og man blir ikke kjent med karakterene før de dør på grusomt vis.

 

Akkurat dette ja.

Lenke til kommentar

Problemet er at forfatteren primært er bekymret for at serien tar ham igjen. Han var ikke så bekymret for at de utelot materiale de første sesongene, men skulle gjerne sett 13 episoder selv!

Kilde?

 

Jeg tror ikke han bekymrer seg over det, det har vært veldig klart fra første stund at det ville skje og han har informert skaperne av serien om hvilke skjebne de ulike karakterene vil få. Selv med flere episoder per sesong, så ville det være uunngåelig.

Serien vil nok utspille seg noe annerledes enn bøkene, men hovedpunktene vil nok være de samme.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...