Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste hadde selvsagt vært om den første skuespilleren hadde spilt Gregor Clegane hele veien. Men når produsentene først måtte bytte ut skuespilleren, ville jeg likt at de holdt seg til erstatteren og ikke byttet ut han også.

 

Det å si at Ian Whyte, som spilte the Mountain i sesong 2, ikke gjorde en god jobb mener jeg blir litt feil. Det var forsvinnende lite vi så til Fjellet i denne sesongen, og han spilte det vi i bestefall kan kalle en birolle. Da er det ikke rart at han ikke gjorde noe inntrykk.

Hadde han derimot fått forsatt som the Mountain i sesong 4, hadde vi kanskje utviklet et bedre forhold til skuespilleren, i stedet for å måtte forholde oss til en enda ett nytt fjes.

 

Synes egentlig GoT har failet totalt med framstillingen av Ser Gregor Clegane. Han er i utgangspunktet en karakter med godt potensiale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi ingen likte han som fjellet. Han var den verste av de tre som har spilt han, hvor den første var den beste.

 

This.

 

Om de hadde holdt han skuespilleren de hadde i sesong 1 til nå hadde det vært perfekt, ihvertfall om forfatterne brukte mer tid på The Mountain that rides før Trail By Combat`en mellom han og Oberyn.

 

Hadde de hatt han de har nå fra sesong 1 til nå hadde jeg vel vært fornøyd. Han er god nok synes jeg, bare ikke like perfekt som The Mountain kunne vært casta som de har gjort med Varys, Tyrion, Cersei, Tywin, Joffrey, Arya o.s.v.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er overbevist om at minst én stor karakter dør i morgen, ettersom det skal være en såpass dramatisk episode. Og da er det krise om jeg feiltrykkker meg inn hit i morgen tidlig.

 

Er egentlig bare å holde seg unna alt som har med internett å gjøre frem til du har sett episoden. Sosiale medier, forum. Til og med aviser.

Lenke til kommentar

Utrolig bra episode, til tross for alt det maset om The North og alt det der. Vi fikk jo en hel episode om det forrige gang, så å starte med det denne gangen lovet ikke bra. Men det tok seg definitivt opp, og avslutningen var konge. Første gang på lenge jeg ble overrasket over hvor kort episoden føltes, til tross for at den er noen minutter lengre enn vanlig. :p

 

Eneste som skuffet litt var skjebnen til Tyrion, men det var strengt tatt forventet. Men likte måten det ble gjort på. :p

Lenke til kommentar

Nja, Jamie hjalp Tyrion å stikke av, mens Cersei vil ha Tyrion drept. Hva skjer når hun finner ut hvem som hjalp ham å stikke av? :p (har selvsagt ikke lest bøkene. Bare stating the obvious.)

 

Btw, hvor stor er sjansen for at Arya og Tyrion er på samme skip? Og at de havner hos Dany?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva var det Arya gidde kapteinen for å overtale han til å reise nord?

When he refuses to take her, Arya presents him the coin she received from Jaqen H'ghar (the badass assassin from Harrenhal who could change his face). She tells him in High Valyrian, "valar morghulis" (all men must die). He responds "valar dohaeris" (all men must serve) and offers her a cabin for her journey.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Nja, Jamie hjalp Tyrion å stikke av, mens Cersei vil ha Tyrion drept. Hva skjer når hun finner ut hvem som hjalp ham å stikke av? :p (har selvsagt ikke lest bøkene. Bare stating the obvious.)

 

Btw, hvor stor er sjansen for at Arya og Tyrion er på samme skip? Og at de havner hos Dany?

 

Jaime/Cersei blir interessant ja. Men Cersei slipper å gifte seg med Loras nå hvertfall.

 

Tyrion og Arya er ikke på samme skip og de havner neppe hos Dany. Det er jo også langt fra Mereen til Bravoos.

 

Forøvrig en fantastisk episode. Jeg er ikke 100% solgt på "the children" som blir litt for mye magi for meg, men greit nok. Resten av det som skjedde rundt the wall var spennende. Lurer på hvor mange menn Stannis har nå og hvor mange av wildlingene ble drept?

 

Mye å se frem til i sesong 5 samtidig som det ikke avsluttet med en ren cliffhanger, det liker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...