Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Tenk om Martin skulle få et hjerteinfarkt eller noe da, før bokserien er ferdig...

Det står sikkert i testamentet hans at hvis han dør før bokserien er ferdig alle karakterene dø en grusom død.
Det kommer til å skje uansett :p

Han har vist hatt samtale med serie skaperene og forklart de granske skal skje videre, Just in case.

Men hvis han stryker med, blir det uansett ikke helt som han har sett for seg, da det er utallige små detaljer som skal på plass.

 

Gendry ja, han har vi ikke sett noe til. Han kan jo ikke bare forsvinne helt ut av serien på den måten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

 

Gendry ja, han har vi ikke sett noe til. Han kan jo ikke bare forsvinne helt ut av serien på den måten?

 

 

Hvorfor ikke? Kan ikke se at han vil ha noen stor rolle i det store og hele med mindre Melisandre får tak i han.

 

Ut i fra det vi veit i dag er vel han egentlig den "rette" tronearvingen.

Lenke til kommentar

vet man hvem moren til jon snow er?

 

Nei. Men det er plenty av teorier. Teorier som forøvrig er mer hyppig blant boklesere da det er større grunnlag til å danne teorier utifra det materialet. Så mtp hvor mange som leser bøkene som fremdeles er aktiv i denne tråden her så er den diskusjonen der utrolig kjedelig.

Lenke til kommentar

 

 

Gendry ja, han har vi ikke sett noe til. Han kan jo ikke bare forsvinne helt ut av serien på den måten?

 

 

Hvorfor ikke? Kan ikke se at han vil ha noen stor rolle i det store og hele med mindre Melisandre får tak i han.

 

Ut i fra det vi veit i dag er vel han egentlig den "rette" tronearvingen.

 

Ut ifra det vi vet(og så vidt jeg har forstått) er Stannis den rette tronearvingen. Brødre av den avdøde går vel foran bastarder? Mulig det er noe jeg har tatt ut av løse luften, men Stannis vet jo at Robert fikk flere bastarder og likevel mener han at han er den rette tronarvingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ein bastard er ikkje arving til noko som helst.

Hmm... hva var da poenget med å (forsøke å) kverke alle Roberts bastarder? (sesong 2)

 

I Robert Baratheons tilfelle fantes det jo faktisk ikke et eneste ektefødt barn. Og han hadde kun 2 brødre. Den ene av de 2 er nå død...

 

Virker på meg som om Gendry kanskje har et visst "claim" tross alt :)

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Virker på meg som om Gendry kanskje har et visst "claim" tross alt :)

 

Ned anerkjende Stannis som rettmessig konge, ikkje Gendry. Dersom Robert hadde gjort Gendry til ein Baratheon på same måte som Ramsay vart Bolton i førre episode, hadde situasjonen vore ein annan. Bastardane vart vel drept fordi dei kunne vere eit naturleg sentrum for opprør i framtida, men det betyr ikkje at dei har noko claim.

Endret av Cair Paravel
Lenke til kommentar

Bastardene ble drept for å skjule at de alle var "black of hair", selv de som hadde mødre som hadde lyst hår. Forfedrene til Robert var også "black of hair" alle sammen, bare Joffrey som har lyst hår.

 

“Lord Orys Baratheon, black of hair. Axel Baratheon, black of hair. Lionel Baratheon, black of hair ...osv.... Robert Baratheon. black of hair. Joffrey Baratheon, golden hair.”

Endret av FBEN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den eneste måten Jon Snow kan være arvingen til Robert er jo om han er faren, men i så fall var det uansett utenfor ekteskap, så han er like fullt en bastard som hvis Ned er faren - og Stannis er arvingen.

 

Men hvis Robert er MOREN derimot... Nei, jeg har vært våken for lenge...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...