Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som batteriet mitt begynner å svikte litt, litt rart siden jeg fikk telefonen i mars, men den lader seg ut daglig uten at det er noen prosesser som sluker batteri - Wordfeud har jeg tvingt til å stoppe.

 

Hvor kan jeg kjøpe orignalt batteri for en litt billig penge? :)

Lenke til kommentar

Etter å ha oppdatert telefonen sliter jeg med at enkelte apps krasjer konstant. Problemet er særlig tydelig i stock nestleser og chrome. Har forsøkt å gjenopprette fabrikkoppsett, formatert minne og unnlatt å gjenopprette gamle data, men problemet vedvarer. Noen andre som opplever dette og som evt. har et løsningsforslag?

Lenke til kommentar

HSDPA (dagens "super-3G" nett, og som du har når det står H i displayet på telefonen) støtter opptil 40Mbit/s (teoretisk) nedlasting. Vanlig hastighet er langt lavere enn dette, alt fra 2-3 hundre Kbits til oppimot flere Mbit/s.

 

HSPA+ (vises med H+ i displayet på telefonen) er enda raskere, opptil 84 Mbit/s teoretisk. I Norge tror jeg nettene til Telenor og Netcom støtter dette (i hvert fall i byer), med hastigheter opp mot 21 Mbit/s (teoretisk).

 

LTE (som Netcom annonserer som 4G, men som egentlig ikke er det) støtter opptil 300 Mbit/s (teoretisk). Netcom sier at man kan få oppmot 100 Mbit/s, men dette er nok bare under helt optimale forhold. Et sted mellom 10-20 Mbit/s er nok mer normalt, men merk at jo flere som bruker nettet i samme celle, jo lavere båndbredde får alle (en celle er dekningsområdet til 1 antenne).

 

LTE Advanced (som er den egentlige 4G'en), ståtter teoretisk opp mot 300 Mbit/s nedlasting.

Framtidige LTE versjoner er antatt å nå 1000 Mbit/s hastigheter...

 

Telenor har sagt at de skal starte sitt 4G nett i løpet av året. Om de går for LTE eller LTE Advanced vet jeg ikke.

Endret av covah
Lenke til kommentar

HSDPA (dagens "super-3G" nett, og som du har når det står H i displayet på telefonen) støtter opptil 40Mbit/s (teoretisk) nedlasting. Vanlig hastighet er langt lavere enn dette, alt fra 2-3 hundre Kbits til oppimot flere Mbit/s.

 

HSPA+ (vises med H+ i displayet på telefonen) er enda raskere, opptil 84 Mbit/s teoretisk. I Norge tror jeg nettene til Telenor og Netcom støtter dette (i hvert fall i byer), med hastigheter opp mot 21 Mbit/s (teoretisk).

 

LTE (som Netcom annonserer som 4G, men som egentlig ikke er det) støtter opptil 300 Mbit/s (teoretisk). Netcom sier at man kan få oppmot 100 Mbit/s, men dette er nok bare under helt optimale forhold. Et sted mellom 10-20 Mbit/s er nok mer normalt, men merk at jo flere som bruker nettet i samme celle, jo lavere båndbredde får alle (en celle er dekningsområdet til 1 antenne).

 

LTE Advanced (som er den egentlige 4G'en), ståtter teoretisk opp mot 300 Mbit/s nedlasting.

Framtidige LTE versjoner er antatt å nå 1000 Mbit/s hastigheter...

 

Telenor har sagt at de skal starte sitt 4G nett i løpet av året. Om de går for LTE eller LTE Advanced vet jeg ikke.

 

Ja ok, slik det har seg ja.

Lenke til kommentar

La inn den russiske 4.0.4 rommen. Funker fint. Dei russiske programma som følger med kan du avinstallere lett. Norsk språk er med.

 

Fikk ikkje til MMS endå, men har ikkje prøvd så hardt.

 

Mykje bedre batteritid i allefall, men så tok eg ut SD kortet mitt og sletta internminnet på telefonen også.

Det skal seiast at eg hadde dårlig batteritid før eg gjorde dette.

Lenke til kommentar

Sendes den inn til Deltaservice så koster det i alle fall 1900-2000 ca. Skal ikke være noe problem å bytte selv med en liten skrutrekker og noe til å bryte opp dekselet :)

 

Ser mytrendyphone tilbyr bytte av LCD/glass for "kun" 1300,- Det er faktisk ikke så gale, blir nok med å sende den inn der :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...