Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å lage noen snarvei for å slå av/på databruk? Får hvertfall ikke laget direkte snarvei med icon dit dessverre.

 

Hold inn låse-knappen på høyresiden så har du et valg der

 

Takk! :) Da slipper jeg ha widget for dette.

Lenke til kommentar

Heisan

 

Lurte på om noen vet om det er mulig å endre formatet(mp4) opptaksvideoene blir lagret som på eller om dette er noe som kun kan gjøres via redigeringsprogram etterpå?

Det må du gjøre via pc etter opptak. Ikke mulig å endre formatet på opptak. Men hvorfor vil du endre opptaksformat? Mp4 er bra det. :)

 

Det er pga overføringer til Samsung tv via AllShare. Mye bufring oppleves ved overføringer av mp4,men ikke etter video er konvertert.

Lenke til kommentar

Nettet ditt er sannsynligvis for tregt, enten det, eller nettverkskortet i TV-en. Ihvertfall dersom filstørrelsen etter konvertering er mindre - det kan og tyde på at det er problemet. Man kan vel velge å filme i lavere oppløsninger? Da blir jo bitraten mindre, og nettet ditt takler det kanskje.

 

I og med at TV-en spiller av H.264 i det hele tatt, vil jeg absolutt tro at den støtter HW-dekoding av formatet, men kalrt - det kan være formatet som er problemet også.

Lenke til kommentar

Nettet ditt er sannsynligvis for tregt, enten det, eller nettverkskortet i TV-en. Ihvertfall dersom filstørrelsen etter konvertering er mindre - det kan og tyde på at det er problemet. Man kan vel velge å filme i lavere oppløsninger? Da blir jo bitraten mindre, og nettet ditt takler det kanskje.

 

I og med at TV-en spiller av H.264 i det hele tatt, vil jeg absolutt tro at den støtter HW-dekoding av formatet, men kalrt - det kan være formatet som er problemet også.

Takker for alle svar. Har til nå trodd det kanskje kunne være mobilen som ikke håndterte trådløs overføring av høy videokvalitet, men forsøkte å redigere samme video i redigeringsprogrammet som er på mobilen. Endret til mye lavere kvalitet,,,uten hell. Angående mitt nett,,,så går vel dette kun på internt nett og det skal vel sjelden være for tregt til slike overføringer eller?

Skal gjøre noen tester på videoer i orginalt lavere kvalitet, samt forsøke allshare fra vanlig pc.

 

Edit. Den filmen som først ble redigert, ble det via pc og da til avi. Den gikk greit via allshare fra mobilen.

Endret av kroghelg
Lenke til kommentar

S II kan jo filme i både 1080p og 720p - begge deler kan man normalt bare glemme å streame trådløt på b eller g-trådløsnett, sle om det ikke skal ut på nett. Men det avhener veldig av bitraten.

 

Hverken avi eller mp4 er videoformater forresten, et er bare containere (eller "innpakking"). S II filmer i H.264, og det er det vanligst støttede formatet på nyere tv-er også, men det varier litt HVA de støtter innenfor dette formatet likevel. Avi kan være mye rart, og sier ikke noe som helst.

 

Kan være S II lager avanerte H.264.filer for alt jeg vet. Du kunne jo sett om du fant en filmtrailer eller noe annet i 720p i mp4/H.264 og sett om den splles av fint fra TV-en eller mobilen. VIrker jo ikke som om mobilen er problemet i hvertfall, siden du kan streame de samme filene fra moblen som fra PC-en.

 

Kanskje det enkleste hadde vært å høre med Samsung kundeserive hva TV-en støtter, om du ikke finner noe mer info på nettsidene dere?

Lenke til kommentar

S II kan jo filme i både 1080p og 720p - begge deler kan man normalt bare glemme å streame trådløt på b eller g-trådløsnett, sle om det ikke skal ut på nett. Men det avhener veldig av bitraten.

 

Hverken avi eller mp4 er videoformater forresten, et er bare containere (eller "innpakking"). S II filmer i H.264, og det er det vanligst støttede formatet på nyere tv-er også, men det varier litt HVA de støtter innenfor dette formatet likevel. Avi kan være mye rart, og sier ikke noe som helst.

 

Kan være S II lager avanerte H.264.filer for alt jeg vet. Du kunne jo sett om du fant en filmtrailer eller noe annet i 720p i mp4/H.264 og sett om den splles av fint fra TV-en eller mobilen. VIrker jo ikke som om mobilen er problemet i hvertfall, siden du kan streame de samme filene fra moblen som fra PC-en.

 

Kanskje det enkleste hadde vært å høre med Samsung kundeserive hva TV-en støtter, om du ikke finner noe mer info på nettsidene dere?

 

Testet med 1080 p og den buffret under overføring fra mobilen(og en samsung tablet). Det rare er at når jeg testet samme fila fra pc(trådløs) til tv, eksisterte det ikke buffring.Samme skjer om jeg enten bruker allshare fra tv og henter fra enhet, eller jeg bruker allshare fra enheten og til tv. Kan det være en android-greie?

Lenke til kommentar

Testet med 1080 p og den buffret under overføring fra mobilen(og en samsung tablet). Det rare er at når jeg testet samme fila fra pc(trådløs) til tv, eksisterte det ikke buffring.Samme skjer om jeg enten bruker allshare fra tv og henter fra enhet, eller jeg bruker allshare fra enheten og til tv. Kan det være en android-greie?

Dette var en 1080p-fil du hadde lastet ne, eller fra kameraet? Hvis PC-e er koblet til ruteren trådløst det og, virker det nesten som om 1: Mnnekortet i telefonen in har for lav lesehastighettil å lese inn filen raskt nok (tilsomt.) eller 2: Telefonen er for treg med å streame av andre grunnerer. Her ville jeg testet med et annet streamingprogram på telefonen.

 

Hvis PC-en er koblet til ruteren med kabel, OG TV-en er koblet til ruteren med kabel, skyldes det nok at nettverkt ditt er for tregt. Hvis PC-en er koblet til med kabel men TV-en trådløs, skyldes det nok også at nettverket er for tregt - Hvis begge enhetene (mobilen og tv-en) er tilkoblet trådløst, genereres det nemlig dobbelt så mye nettverkstrafikk, og du trengr derfor dobbelt såkraftig (omtrent) nett for å spille av uten bufring.

 

Det er sjeldent 1080p fungerer over trådløst.

Lenke til kommentar

Testet med 1080 p og den buffret under overføring fra mobilen(og en samsung tablet). Det rare er at når jeg testet samme fila fra pc(trådløs) til tv, eksisterte det ikke buffring.Samme skjer om jeg enten bruker allshare fra tv og henter fra enhet, eller jeg bruker allshare fra enheten og til tv. Kan det være en android-greie?

Dette var en 1080p-fil du hadde lastet ne, eller fra kameraet? Hvis PC-e er koblet til ruteren trådløst det og, virker det nesten som om 1: Mnnekortet i telefonen in har for lav lesehastighettil å lese inn filen raskt nok (tilsomt.) eller 2: Telefonen er for treg med å streame av andre grunnerer. Her ville jeg testet med et annet streamingprogram på telefonen.

 

Hvis PC-en er koblet til ruteren med kabel, OG TV-en er koblet til ruteren med kabel, skyldes det nok at nettverkt ditt er for tregt. Hvis PC-en er koblet til med kabel men TV-en trådløs, skyldes det nok også at nettverket er for tregt - Hvis begge enhetene (mobilen og tv-en) er tilkoblet trådløst, genereres det nemlig dobbelt så mye nettverkstrafikk, og du trengr derfor dobbelt såkraftig (omtrent) nett for å spille av uten bufring.

 

Det er sjeldent 1080p fungerer over trådløst.

 

Det var en nedlastet fil.

Pcen er trådløs og tv koblet til via kabel.

Må si jeg ikke helt skjønner dette, men skal forsøke/teste videre.

Hadde jo vært interessant å hørt om andre slet med samme problemer...?

Lenke til kommentar

Ikke så overraskende at en telefon ikke klarer å streame 1080p tådløst. Det ligger ganske i grenseland. Du kan prøv å legge dn på internminnet for å utelukke tregt SD-kort. Du kan også kjøre speedtest.net e pa ganger på båd pc og mobil, og se hvor stor forskjellen er.

Lenke til kommentar

Vel, Facebook ligger ihvertfall ikke i bakgrunnen og spiser 20-40% av CPU lenger når man trykker på hjem-knappen.

Den virker også litt raskere i responsen. Noen rykter sier at den skal være litt snillere på batteriet. Det veit vi om en dag eller to..

 

Hos meg har ihvertfall Pattern Lock blitt myyye bedre. Før "mistet" fingeren taket og jeg måtte begynne på nytt, men nå har den ikke sviktet en eneste gang. (Foreløpig)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...