Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

 

 

Svarer meg selv her, skal du ha en egen lyd for mottatt sms må du lage mappe: media\audio\notification, her legger du filene med lyder. Da kommer de opp med alle defaulte lyder. Litt merkelig.

 

Eneste valget du har på lydfiler er bruk som ringetone eller alarm.

 

 

Dette skrev jeg sist gang jeg hadde S2...med android 2.3. Er det slik fortsatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har noen få spørsmål angående min galaxy s2.

 

1) Vet noen hvorfor ladeikonet blinker hele tiden?

 

2) Hvorfor telefonen "tror" den lades, selv om den ikke er tilkoblet laderen. Gjelder både når den er påslått og når den er avslått.

 

Er det noen her som opplever det samme som min? Takker for svar!

 

 

EsAa

Lenke til kommentar

Svarer meg selv her, skal du ha en egen lyd for mottatt sms må du lage mappe: media\audio\notification, her legger du filene med lyder. Da kommer de opp med alle defaulte lyder. Litt merkelig.

 

Eneste valget du har på lydfiler er bruk som ringetone eller alarm.

 

 

Dette skrev jeg sist gang jeg hadde S2...med android 2.3. Er det slik fortsatt?

 

Ja, men det skal være media/audio/notifications :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har noen få spørsmål angående min galaxy s2.

 

1) Vet noen hvorfor ladeikonet blinker hele tiden?

 

2) Hvorfor telefonen "tror" den lades, selv om den ikke er tilkoblet laderen. Gjelder både når den er påslått og når den er avslått.

 

Er det noen her som opplever det samme som min? Takker for svar!

 

 

EsAa

Nei, jeg opplever ikke dette, men det er ikke sånn det skal være.

 

Ta en Factory reset, eller Nullstill til fabrikkdata som det heter på norsk. Hvis ikke dette hjelper er det nok noe feil med mobilen og du burde sende den inn til reparasjon.

(Husk å ta backup først så du ikke mister alle bilder og slikt som du vil ta vare på.)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har noen få spørsmål angående min galaxy s2.

 

1) Vet noen hvorfor ladeikonet blinker hele tiden?

 

2) Hvorfor telefonen "tror" den lades, selv om den ikke er tilkoblet laderen. Gjelder både når den er påslått og når den er avslått.

 

Er det noen her som opplever det samme som min? Takker for svar!

 

 

EsAa

Prøv å rense usb-kontakten med trykkluft og/eller en tannpirker eller fin børste (på eget ansvar selvfølgelig).

Det høres ut som om du har støv på ladekontakten.

Lenke til kommentar

Førstepost bør oppdateres, da iallefall 1 link er død på hvordan roote.

Nå starter du Odin, og flasher "unsecure kernel", slik som dette:

Nøyaktig slik som dette.

 

Kjøpte meg Total record og oppdaget ikke at man må roote tlf for å få den til å virke, så nå må jeg prøve meg på rooting her dessverre.

Er helt bortevekke på slikt, så spørsmål: er førstepost på "Hvordan roote?

Spoiler" fortsatt up to date og spesielt med tanke på ICS?

Har 4.0.3 og er litt 'redd' for dette med kernel osv da jeg har 0 peiling på hva jeg egentlig gjør med tlf når man roter med det. Er det slik at jeg fortsatt får noe likt 4.0.3 eller blir ting endret endel?

Lenke til kommentar

Prøv å rote med cf root ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399 )

Det er ganske enkelt, og du endrer fint lite på telefonen din, alt kommer til å være som før, bare med root.

Du flasher riktig kernel med Odin, og vips så har du root. Bare husk å avslutte alle Kies-prosesser før du starter Odin.

Det er en god guide til flashing med Odin litt nedover i denne tråden : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan velge helt som du vil. Det enkleste er å bruke et program som gir deg root direkte uten å flashe kernel eller ROM:

 

Last ned: http://forum.xda-dev...76&d=1325678726

Unzip og kjør filen "runme.bat", følg instruksjoner som kommer opp.

 

Det er ikke sikkert det fungerer på alle kernels, hvis det ikke går må du flashe en "unsecure kernel" og skaffe deg root den veien :) Kan anbefale CF-root, med instruksjoner her:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1103399

 

EDIT: litt for sen ja ^^

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha formatert minnekortet mitt, men problemet er at en del av programmene ligger på minnekortet. Finnes det noen måte å flytte programmene tilbake til telefonen?

 

Jeg har også et problem med at det er plutselig et eller annet som gjør at synkroniseringen på telefonen blir satt til av, slik at jeg manuelt må skru den på igjen. Det samme skjer med automatisk lysstyrke som også blir skrudd av. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar

4.0.4 har så langt kun dukket opp i Russland, så det går nok noe tid før vi ser den her på berget..

 

Vel, det er jo flere land tror jeg. Danske mobilsiden skrev for noen dager sidern at oppdateringen skulle kjøres ut OTA i de fleste europeiske land den nærmeste tiden. Vel, den kommer vel snart.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha formatert minnekortet mitt, men problemet er at en del av programmene ligger på minnekortet. Finnes det noen måte å flytte programmene tilbake til telefonen?

Innstillinger -> programmer -> på SD-kort -> trykk på programmene som har grønn hake -> Flytt til telefon

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha formatert minnekortet mitt, men problemet er at en del av programmene ligger på minnekortet. Finnes det noen måte å flytte programmene tilbake til telefonen?

Innstillinger -> programmer -> på SD-kort -> trykk på programmene som har grønn hake -> Flytt til telefon

 

Ah, det er de som har grønn hake som er på SD kortet. Jeg trudde alle som lå under "på SD kort" var på SD kortet, og når jeg da trykket på dem sto det "flytt til SD". Ble litt forvirret av det. Takk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...