Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nok en grunn til å lagre telefonnumrene på google-kontoen der de hører hjemme, og ikke styre med å kun ha de lokalt.

 

Beklager at jeg ikke er til mye hjelp. :p

 

Det du kan prøve er jo selvfølgelig en ny factory reset, og så gjennopprette bare kontaktene i første omgang - og så gjennopprette resten etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kan noen si meg hvordan jeg skal få til og se bilder ol som jeg mottar? Får bare beskjed om å trykke på last ned, jeg trykker der, men det skjer ingenting.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Hadde ikke vært så gale hvis Chrome fungerte skikkelig. Men problemet på Chrome er at jeg ikke får scrolle nedover en side før den er fullastet. På Facebook f.eks. tar det en hel evighet å laste inn hele siden, slik at jeg pent må sitte og vente. Og det aller største problemet er at når jeg skal fylle inn skjema o.l. på nettet(Chrome) så kræsjer den. Det gjør det umulig å logge seg på div. nettsider.

Hva med å bruke enn annen nettleser enn Chrome? Opera f.eks.?.

 

Syns Opera er noe drit, og likte heller ikke Dolphin. Chrome er favoritten, hvis en ser bort i fra de problemene jeg nevnte. Det funket greit i starten, men begynte å tulle seg omtrent samtidig som den vanlige nettleseren. Skikkelig frustrerende! Nå har forresten Chrome også begynt med force close i ny og ne.. Ikke har jeg lastet ned noen nye apper heller.

 

Ellers syns jeg batteritiden begynner å bli skikkelig ræva, har slått av all synk, og passer på å slå av wifi og 3g når det ikke brukes, likevel holder den ikke til kvelden.

 

MMS har ikke fungert de siste mnd'ene (ja jeg har på datatilkobling og riktige innstillinger). Og problemet med lyden jeg nevnte tidligere i tråden... huff..

Lenke til kommentar

Her er noen skjermdumper av batteritiden, riktignok med wifi slått på hele tiden. Er dette normalt?

 

Ellers lurer jeg på hvordan jeg kan endre alle ikoner på startskjermen til å bli slike gråe som de på menylinjen? Har launcher pro plus, lastet ned droidicons (tror jeg det het?) men det gjaldt visst kun ikoner på menylinjen det også. Har prøvd go launcher, men likte ikke ikonene til denne, og en del av icon pack'ene du kunne laste ned til den førte med seg myye spam på mobilen.

 

Har i grunn ventet på ROU Launcher i over et halvt år, men ser ikke ut som de gutta får ut fingern!

post-214675-0-57964600-1340571406_thumb.png

post-214675-0-12567600-1340571411_thumb.png

post-214675-0-72567000-1340571418_thumb.png

post-214675-0-61324100-1340571424_thumb.png

Lenke til kommentar

På launcher pro kan du skifte icon på snarveiene på hjemmeskjermen også. Du må bare ikke dra ut apper fra selve app draweren, men presse på skjermen til det kommer opp en meny der du kan trykke legg til snarvei, eller noe slikt.

 

Fikk ordnet det. Jeg bestemte meg for å gi go launcher en ny sjanse og det ble akkurat slik jeg ville ha det:-) tok bare litt tid! ;-)

 

Edit: damn you autocorrect!

post-214675-0-22431200-1340617691_thumb.png

Endret av FrøkenFryd
Lenke til kommentar

Her er noen skjermdumper av batteritiden, riktignok med wifi slått på hele tiden. Er dette normalt?

 

Nei, det er ikke normalt å ha så dårlig batteritid!

 

Noen tips til hvordan jeg kan fikse det uten å resette hele greien? Jeg kan selvfølgelig bli enda flinkere til å slå av wifi/3g o.l. men samtidig forventer jeg at en slik telefon holder til kvelden med normalt bruk. Er det noen annen måte å se hvilke programmer som spiser batteriet, enn i innstillinger -> batteri ?

Lenke til kommentar

Last ned Badass Battery Monitor og se m den inner synderen, Last ned CPU Spy for å se om telefonen din sovr som den skal (den skal være "idle" nesten hee tiden så lenge telefonen ikke er tilkoblet lader og ikke er i bruk,

 

Du kan ogsp laste ned Better Battery Stats gratis fra xda, men den trenger root for å finne problemet.

Det første bildet se helt normalt ut - telefonen bruker så mye batteri med skjermen på. Men på et andre bilet ser du at telefonen er mye aktiv selv om skjermen er av.

 

IKKE bruk det innebygde mailprogrammet til å sjekke mailen automatisk, da drikker den batteriet fullstendig tomt ansett hvor ofte du ber den om å oppdatere.

 

Hvor mye batteri bruker den hvis den ligger ubrukt i fem timer?

 

Jeg har endelig en telefon fri fra batteriproblemer, men det virker som om det e mye rart som kan sette av denne telefonen. Du må også deaktivere Dropbox Lan Sync på alle PC-ene på samme nettverk, derosm du bruker Dropbox. Dette vekker telefonen konstan, og tapper batteriet fullstendig tomt i løpet av timer.. Ekstremt ergelig, ettersom ingen andre enn Smsung-telefoner har dette problemet. Gjør dt hpløst å bruke telefonen på f.eks. Universitetet.

Lenke til kommentar

Her er noen skjermdumper av batteritiden, riktignok med wifi slått på hele tiden. Er dette normalt?

 

Nei, det er ikke normalt å ha så dårlig batteritid!

Ikke når skjermen er påslått så mye som man ser i skjermdumpene heller? Det ser jo ut som om skjermen har vært på i nærmere 3 timer i den første skjermdumpen.

 

FrøkenFryd: Hvilken apper hadde du brukt de siste 6 timene før du tok den siste skjermdumpen?

Lenke til kommentar

Her er noen skjermdumper av batteritiden, riktignok med wifi slått på hele tiden. Er dette normalt?

 

 

Jeg slet også med batteri tidligere. Fant ut at kombinasjonen av 3G og Wifi på hele tiden = suger ... Iogmed at det er trådløst både hjemme og på jobb har jeg ikke behov for å ha 3G på normalt. Skrur derfor PÅ 3G ved behov istedet for å la det stå på konstant. Eneste draw-back re at man ikke får sendt/mottatt MMS, men til mitt bruksmønster (1 MMS sendt/mottatt per halvår) så er ikke det noe problem....

 

Har du tilgang til trådløst de stedene du primært oppholder deg vil jeg anbefale å skru av 3G. Er bare å holde power-knappen inne og velge "Datanettverksmodus" for å skru av/på, så det er kjapt å utføre de gangene behov for tilgang til 3G er der.

 

Men når det er sagt syntes jeg også det er kjedelig at man må gjøre slike workarounds for å få akseptabel batteritid.

 

PS! Har også installert Carat : http://goo.gl/gKDG0 etter å ha lest denne artikkelen: http://www.digi.no/897629/applikasjoner-nekter-mobilen-aa-sove

, men ikke kjørt Carat lenge nok til å få "anbefalinger".

 

Mvh

Harald

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...