Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Det med at man ikke skal bruke Titanium Backup er ikke fordi det ikke fungerer. Grunnen til at de sier det er for å spare en del bugreports og grining fra folk som tar backup, og enten henter inn alt (inkl systemdata), eller som henter inn programmer som ikke er kompatible (og dermed blir det trøbbel).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med at man ikke skal bruke Titanium Backup er ikke fordi det ikke fungerer. Grunnen til at de sier det er for å spare en del bugreports og grining fra folk som tar backup, og enten henter inn alt (inkl systemdata), eller som henter inn programmer som ikke er kompatible (og dermed blir det trøbbel).

 

Ok, takk. så da går det sannsynligvis greit å importere data fra to kairosoft spill? :)

Lenke til kommentar

Se der, ja. Tv.nrk.no går glatt på mobilen, men der har de dessverre ikke de ekstra kanalene. På OL 1-7 går det frem og tilbake med dårlig og god kvalitet. Den lavere bildekvaliteten flyter fint, men det skarpere alternativet er umulig å se på.

Ser ut til at IL-kanalene bare er i flash? De burde jo ha et h.264-alternativ til Apple-folkene, og det burde vi få og. OL-sidene deres var fullstendg ubrukeligpå mobil ja, det har du helt rett i.
Lenke til kommentar

Du kan jo slå av mobildata? :p Instillinger->wireless&network->mobile->network->Data enabled hos meg.

 

har du oppdatert den, har du vel også "Data usage" inne på settings de du kan se hva som bruker data. Alle spillene dine med reklame, mailen din, facebook, nettleser, twitter osv. bruker nett. umulig å si hva MER du kn sru av når du ikke ngang gidder å skrive hva du har skrudd av. ;)

 

Generelt er det fullstendig meningløst å ha en smarttelefon uten inkluder data, synes jeg. Men om man ikke vil det, må man ihvertfall skru AV databruken.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tilbud om å oppgradere da jeg koblet telefonen til samsung kies i går, har du prøvd det? Jeg droppa det siden jeg har brickbug og driver og roter med CWM for tiden..

Jeg har akkurat gått over fra stock til CM9 RC2. Veldig fornøyd! Det er fristende å hoppe over på CM10 Preview, men tørr ikke helt før den kommer i en mer stabil utgave siden jeg er totalt avhengig av at telefonen fungerer.

Tenker det samme, legger inn CM9 nå, og venter på en stabil CM10. Men har du prøvd Titanium backup og CM9? Ser på xda at man ikke skal bruke titanium med CM9, men skulle gjerne hatt med savegame til et par spill over på ny ROM..

Titanium Backup fungerte helt fint for meg. Fikk gjenopprettet alle apps med tilhørende data. For SMS'er o.l. brukte jeg SMS Backup & Restore.

 

Fikk beskjed i går om at det fantes en oppdatering til, jeg lastet ned med mobilen og nå har jeg build nummer XWLPT. Flere som har fått denne oppdateringen? Event. vet dere hva som er endringen fra XWLPO som kom her om dagen?

 

post-12131-0-43398700-1343932644_thumb.jpg

Du har fått tilbake lokalt søk som ble fjernet i LPO.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har nå fått ett ytterst merkelig problem med mobilen min. Etter 14 juli er det ikke kommet noen nye bilder i dcim mappen. Dette til tross for at nye bilder jeg tar ligger i galleriet. Hvis jeg går in på detaljer på bildet i galleriet så står det at file location er "/mnt/sdcard/dcim/camera"

 

Men går jeg til dcim via utforsker på mobil eller pcen, så ligger det altså ingen bilder der tatt etter 14 juli. Wtf?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har noen få spørsmål angående min galaxy s2.

 

1) Vet noen hvorfor ladeikonet blinker hele tiden?

 

2) Hvorfor telefonen "tror" den lades, selv om den ikke er tilkoblet laderen. Gjelder både når den er påslått og når den er avslått.

 

Er det noen her som opplever det samme som min? Takker for svar!

 

 

EsAa

Nei, jeg opplever ikke dette, men det er ikke sånn det skal være.

 

Ta en Factory reset, eller Nullstill til fabrikkdata som det heter på norsk. Hvis ikke dette hjelper er det nok noe feil med mobilen og du burde sende den inn til reparasjon.

(Husk å ta backup først så du ikke mister alle bilder og slikt som du vil ta vare på.)

 

Hei igjen.

 

Her ser dere også andre som har problemet:

 

http://www.facebook.com/SamsungNorge/posts/386968507982239?comment_id=5343411&offset=7&total_comments=146

 

http://www.facebook.com/SamsungNorge/posts/342595589086198

 

Flere her har vel også problemet. Dette skjedde etter ICS kom!!

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke prøvd det. Ser at noen (øverste link) har prøvd det ute hell. Frister ikke å ta sjangsen ettersom at jeg mister mye data. Får heller ikke tatt backup av data da telefonen ikke vil koble til Kies.

 

Problemet er jo helt latterlig. Det viser seg at de som har sendt inn telefonen har fått beskjed om at det er en fuktskade. Ganske rart siden problemene dukket opp etter at ICS kom.

Endret av EsAa
Lenke til kommentar

Det er lite annet å gjøre egentlig. Sender du den inn kommer de til å kjøre hard reset, dersom de ikke kan påvist fuktskade.

 

Om de påviser fuktskade ville jeg bedt om dokumentasjon på dette, samtidig tatt med dokumentasjonen om at flere andre fikk problemet etter oppdatering til ICS, og tatt det til Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...