Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har fått i oppdrag å «redde» en GSII som er blitt treg med alderen. Tenker at å bytte stock ROM med en liten og lett ROM er løsningen, men hvordan er den telefonen mtp alternative ROMs? Er den like grei å ha med å gjøre som Galaxy S (som jeg en gang hadde)?

 

Er det bare å sette telefonen i download-modus og laste opp ny programvare med Odin/Heimdall? Er det spesielle problemer jeg kan vente meg?

Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Har fått i oppdrag å «redde» en GSII som er blitt treg med alderen. Tenker at å bytte stock ROM med en liten og lett ROM er løsningen, men hvordan er den telefonen mtp alternative ROMs? Er den like grei å ha med å gjøre som Galaxy S (som jeg en gang hadde)?

 

Er det bare å sette telefonen i download-modus og laste opp ny programvare med Odin/Heimdall? Er det spesielle problemer jeg kan vente meg?

Tror du kan bruke denne på S2. http://beta.download.cyanogenmod.org/install

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør det!

På Veslemjuk brukte jeg Odin for å flashe telefonen, men mener at Mac har et tilsvarende program som heter Heimdall.

Da kan du legge inn en kernel med root og deretter custom recovery og så legge inn ønsket rom med den.

CM har ingen offisielle stabile rom til S2 siden ICS, men du finner nok noen versjoner på xda du kan bruke. Finnes nok mange andre alternativer. Hett tips, sorter etter antall svar på tråden, ROM med mange aktive brukere er *(pleide i hvert fall å være) et godt tegn.

 

Begynner å bli en stund siden jeg holdt på med S2, men det er en fantastisk telefon, og lett å legge inn andre ROM på.

Oppskrifter i bøtter og spann finner du enten på xda eller ved litt googling.

http://forum.xda-developers.com/galaxy-s2

Endret av MrMastodon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Børster støv av denne tråden...

 

Er det noen andre som bruker DNBs betalingsapp Vipps på S2? Jeg brukte den sist forrige sommer, men så slettet jeg den da jeg ikke hadde bruk for den mer. Når jeg nå vil laste den ned igjen, så står beskjeden "Enheten din er ikke kompatibel med denne versjonen"... Appen oppgis å kreve "Android 4.0.3 og nyere", men jeg har da vitterlig Android 4.1.2. Hvorfor er den ikke kompatibel da, tro? 

 

Edit: Eh, ja, det er kanskje ikke så mange som bruker S2 lenger? :p 

Endret av Gordon Growth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...