Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Jepp, batteriet er ikke dobbelt så stort, men iphone 4 bruker mindre strøm generelt.

 

Hmmm.... Enten er Desire'n min rar, eller så har vennene mines iPhones veldig dårlig batteri, alle sammen. For her varer de sånn ca akkurat like lenge.

Det her er egentlig veldig offtopic, men AMOLED skjermen som sitter i Desire trekker mer strøm (i motsetning til det Amobil hevder). Android-telefoner som ikke har AMOLED scorer bra i Anandtech sine batteritester.

 

Har selv samme erfaring etter å ha byttet fra Nexus One (i praksis samme telefon) til iPhone 4, måtte lade hver dag mens jeg nå kan gå 2-3 dager uten å lade selv om jeg synkroniserer flere mailkontoer med hyppigere frekvens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det må sjokkere dere at enkelte som aldri har eid et Apple produkt, vurderte mange Android telefoner i 8 måneder og valgte å kjøpe iPhone 4. Vedkommende er garantert en fanboy.

 

Det er ikke alle som kjøper en telefon for å sitte med et puslespill, noen er avhengig at den gjør de funksjonene du trenger i eks. jobbsituasjonen og at den er god og stabil på det.

 

Hehe jeg ser den, tør ikke tenke på hvor mange ganger Heroen min holdt på å gå i veggen da den kræsjet når jeg skulle ta en telefon, pga flashing av Programvare på den, nå skal det sies at jeg visste hva jeg gikk til, og gjorde det uten å vite hvordan resultatet ble. Nå venter jeg på at utviklerne plukker i fra hverandre HTC Gratia sin 2.2 og legger denne inn på hero :)

 

Dette er jo ikke noe du trenger å bekymre deg for på din Iphone 4, så skjønner argumentet ditt:) det er mer stabilt.

 

Når det skal sies så har jeg utrolig mye problemer med at Ipod touchen min henger seg :( 1st generasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at 9 av 10 har dette problemet.

 

Jeg likte når dere kunne gi et produkt fra Apple god karakter på tross av alle som hater alt som har med Apple å gjøre, det skal dere ha creds for. At dere velger å la dere påvirke begge veier av Apple-hysteriet for tiden gjør at dere mister kredibilitet hos meg da. Ingen annen telefon kan ha et mindre problem og fortsatt lage avisoverskrifter, ei heller nyhet for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Problemer med sensor har jeg ikke gått til på min egen telefon, eller de to andre iPhone 4 som er i min nærmeste familie og vennekrets. Faktisk har jeg ikke hørt om det utenfor amobil.no sine erfaringer. Uansett syntes jeg det er merkelig at amobil.no var klar over problemet og valgte å gi den terningskast seks når den kom ut. Hvis det var så avgjørende for vurderingen av denne telefonen at sensorproblemet amobil opplevde ble fikset, så skulle en tro dette hadde blitt tydelig nevnt i oppsummeringen av testen.

 

Uten å gå nærmere inn på min egen vurdering av telefonen, så syntes jeg det var modig gjort av redaksjonen å gi mobilen det terningskastet den opprinnelig fikk med tanke på hvor høyt i kurs Android står blant leserene her. Nå som det derimot blir gjort en stor sak av denne "revurderingen", samt at dere trekker den så mye som hele to karakterer, blir jeg litt tvilende til både den gjeldende og den opprinnelige vurderingen av iPhone 4. Generelt har jeg ingenting imot revurderinger, men her syntes jeg dere lager storm i vannglass, og mister dermed litt troverdighet i mine øyne.

 

EDIT: Skriveleifer. Det gikk visst fort i svingene.

Endret av LordErik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var en del snakk om batteritid her. Dette er hva min Galaxy S greier ved lett bruk. 3,5 døgn.

 

 

 

SC20101027-125333.png

 

 

 

"Skjerm" er alt fra å kikke rundt i Market, sms-skriving, nettbruk, filbehandling, mail etc etc etc. Totalt har skjermen lyst i 5-6 timer.

"Taleanrop" er ca 15 samtaler, totalt 30-40 minutter.

"Mytracks" er 50 minutter med GPS-tracking.

 

Ellers så har man sendt ca 40 sms og mottatt like mange.

Helt OK batteritid i grunn. Da screenshot ble tatt var det 3% igjen av batteriet.

Lenke til kommentar

Og det må sjokkere dere at enkelte som aldri har eid et Apple produkt, vurderte mange Android telefoner i 8 måneder og valgte å kjøpe iPhone 4. Vedkommende er garantert en fanboy.

 

Det er ikke alle som kjøper en telefon for å sitte med et puslespill, noen er avhengig at den gjør de funksjonene du trenger i eks. jobbsituasjonen og at den er god og stabil på det.

 

Hehe jeg ser den, tør ikke tenke på hvor mange ganger Heroen min holdt på å gå i veggen da den kræsjet når jeg skulle ta en telefon, pga flashing av Programvare på den, nå skal det sies at jeg visste hva jeg gikk til, og gjorde det uten å vite hvordan resultatet ble. Nå venter jeg på at utviklerne plukker i fra hverandre HTC Gratia sin 2.2 og legger denne inn på hero :)

 

Dette er jo ikke noe du trenger å bekymre deg for på din Iphone 4, så skjønner argumentet ditt:) det er mer stabilt.

 

Når det skal sies så har jeg utrolig mye problemer med at Ipod touchen min henger seg :( 1st generasjonen.

 

 

Doh, du klager på at en gammel flashet Hero er ustabil? lol... Blir feil å konstantere at iOS er mer stabilt. Sitter med helt motsatt følelse..kjører Froyo på en Desire og det er 100% solid.

Lenke til kommentar

Fint for deg, men skal vi prøve å holde oss til emnet, som er at Amobil velger å justere karakteren på en tidligere testet telefon? Dette gjelder forøvrig de fleste i tråden.

 

Sorry, modern, men emnet er ikke bare at amobil justerer ned karakteren. Emnet dreier seg ikke kun om det redaksjonelle kunstgrepet fra deres side, men like mye om HVORFOR telefonen trekkes ned.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Fint for deg, men skal vi prøve å holde oss til emnet, som er at Amobil velger å justere karakteren på en tidligere testet telefon? Dette gjelder forøvrig de fleste i tråden.

 

Sorry, modern, men emnet er ikke bare at amobil justerer ned karakteren. Emnet dreier seg ikke kun om det redaksjonelle kunstgrepet fra deres side, men like mye om HVORFOR telefonen trekkes ned.

Hvor mye du får ut av batteriet på din Galaxy S har fortsatt ikke noe å gjøre med "nærsensoren" på iPhone 4.

Lenke til kommentar

Jeg blir flau av Android-folket... Vurderer å avbestille Desire HDen slik at jeg ikke blir en del av denne patetiske gjengen.. "Åpen kildekode!" "Vel, kan du ha widgets?" "Lulz, jeg er ikke 13, jeg er 14!" "La meg rette litt på brillene mine" og ikke minst signaturen "The government is after us! Prepare the bunker!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4? Burde jo settes til 1 for sine episke feil.

 

Ikke rart Android basen hopper på slike ting. Apple har jo selv lagt opp til det med sin arrogante holdning. Eplefanboys bør jo ikke sitte i glasshus heller å kaste stein, de forsetter å kjøpe produktene, i vissthet om feil og mangler, til syke priser. Nå er det "a new kid in town", og ikke lenger en selvfølge at folk kjøper IP4, når det faktisk finnes gode / bedre alternativ(er). Har selv brukt iOS siden det kom ut, men det tok jo ca. 5 minutter å skjønne at Android var et vanvittig mye mer avansert grensesnitt på alle områder, alt fra fun factor til effektivitet og integrasjon. Tallene taler jo også for seg i disse dager....ser jo også fryketlig få argumenter her som tilsier at noe annet er sant. En "smartphone" skal jo være akkurat det, og her har Android lykkes mye bedre imo.

 

Feil og mangler:

- "Antennagate" et problem som i flere tester bla annet fra Anandtech, har vist seg å være kraftig overdrevet.

- "Øre-sensor", et problem jeg ikke har hørt noe om hos de jeg kjenner som bruker iPhone, og heller ikke andre plasser. Faktisk er Amobil sin "re-test" første gaag jeg hører om problemet. Problemet er uansett i følge flere brukere allerede fikset.

 

Ellers er jo alle manglene bare funksjonslisten til android målt opp mot iphone. Og for å være ærlig, så driter jeg i om telefonen har alt som den kunne hatt, så lenge den har det jeg vil ha.

Trenger jeg å kunne høre på ogg eller flac? Har ikke en eneste flac fil. Faktisk, så hører jeg ikke på musikk på telefonen i det hele tatt, uten om litt spotify eller radio.

Trenger jeg å se .flv filmer på telefonen? Jeg blir sliten av å se film på laptopen som er 13", en mobilskjerm må jo være et mareritt.

Trenger jeg å rote rundt i kildekoden? Nei, jeg gidder ikke jailbreake min engang fordi det er effort.

 

Så kort og godt, jeg tok et valg, hva trenger jeg, og hva bruker jeg? Og iphone fyller mine behov. Så hvorfor skal jeg da velge Android? Når de både er styggere og alt for avansert.

 

Pris:

HTC Desire:3.995

HTC Desire HD: 4.950

iPhone 4 4.890

 

Hvor finner du dine SYKE priser? iPhone er jo faktisk billigere enn HTC sin iPhone knuser.

 

Har selv brukt iOS siden det kom ut, men det tok jo ca. 5 minutter å skjønne at Android var et vanvittig mye mer avansert grensesnitt på alle områder, alt fra fun factor til effektivitet og integrasjon.

- Mer avansert: uten tvil, og det er det ingen med vettet i behold som krangler på. Android inneholder mye mer funksjoner enn IP4.

 

-Fun som i: det er mye å plukke og justere og forandre på. Android vinner.

-Fun som i: den bare funker uten at jeg slipper å tenke på ting jeg ikke bryr meg om. Apple vinner.

 

Hva legger du i effektivitet og integrasjon? Apple er jo totalt integrert med iTunes og musikkbiblotket på din PC, så der tror jeg Android sliter litt.

Uansett er akkurat dette emd effektivitet noe som jeg stadig hører folk si om android, og jeg har ikke enda fått presentert et eneste bevis på at dette stemmer. Jeg vil gjerne se brukertester gjort av psykologer som kan bevose det faktum at hjernen og øynene jobber raskere, lettere og mer intuitivt på Android enn iPhone.

 

Og til slutt, hva legger du i en smart-telefon? En telefon for en avansert/smart bruker, eller en telefon som er smart for at du skal slippe?

Lenke til kommentar

Les igjennom hele tråden så ser du relevansen.

Jeg har lest artikkelen, som er det tråden egentlig skal handle om.

 

Nok om det. At en artikkel/forumtråd hvis emne inneholder "iPhone" eller "Apple" ender opp i en "Android vs. iPhone"-krangel burde ikke overraske noen.

 

Hvorfor ser alle ANDROID VS APPLE straks det er noe negativt/positivt om en av delene? Artikkelen handler om at et produkt nedjusteres i karakter, og noen iPhonebrukere prøver å feilaktig argumentere for at 1) enten setter man opp karakteren på iPhone eller 2) så setter man ned karakteren på andre telefoner.

 

 

Jeg forstår ikke hva som er så viktig med det her i det hele tatt. Smarttelefon. Thats it.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...