Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du linker altså til en test som konkluderer med det motsatte av deg selv?

De skriver jo at ALLE TRE telefonene gir mye for pengene og at det er smak og behag som skiller hvem som er best og hva folk foretrekker?

 

Det nevnes jo absolutt ingenting om at iPhone4 er et idiotisk kjøp kontra de to andre telefonene sånn som du mener?

Nevnes jo heller ingenting om grafikk prosesseringen til iPhone4 vs HTC Desire hvor førstnevnte er og blir litt kraftigere.

Lenke til kommentar

Ja, huff, ekstra batteri er jo så dyrt. Kjøpte meg to ekstra batteri + batterilader med USB-utgang for rundt 80 spenn inkl. frakt til HD2. Batteriene er faktisk bra.

 

Nå er det jo slik at ikke alle kan bytte batteri på telefonen sin ved å åpne bakdekselet på en enkel og rask måte. Men det trengs jo ikke på noen iPhones. De har jo et revolusjonerende batteri som varer evig. Skulle nesten hatt meg en slik telefon slik at jeg slapp å bytte batteri på lengre reiser eller når jeg synes det er fryktelig lite praktisk å ha en ledning tilkoblet telefonen min. Er det iPhone 1, 2, 3 eller 4 den telefonen heter?

Lenke til kommentar

HTC Desire (ikke HD) har tilnærmet lik hardware men koster mye mindre...

 

Men så må du huske at Desire er bygget i billig plast, mens iPhone er bygget i glass og metall (sikkert ikke prima vare det heller, men det er nok dyrere enn plast).

 

Ellers synes jeg at dette stuntet fra Amobil vil slå rett tilbake igjen fremover i tid. X10 burde nedgraderes pga Android 1.6 som SE har lovet å gjøre noe med. Vel, nå har det gått 28 år, og ingenting har skjedd enda. Amobil vil også måtte følge opp alle telefonene de tester, slik at de kan opp/nedgradere terningkastene avhengig av firmware og hardware forbedringer. Dere har skutt hverandre i beina, og alle her vil følge ekstra nøye med på testene deres fremover.

 

Jeg eier ikke en iPhone 4 til dags dato, og jeg er ingen Apple fanboy, men dette blir på deres regning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er sagt synes jeg det er artig å se hvor mange som irriterer seg så GRENSELØST over iPhone 4. Av en eller annen grunn så hater de den. Sikkert fordi den får så mye oppmerksomhet. Men det er jo ikke apple sin skyld, for man kan jo ikke skylde på at de er geniale på markedsføring. Så hvorfor er alle så utrolig forbannet på iPhone 4 og ikke en helt "random" nokia telefon som er dårligere? Det synes jeg er merkelig.

 

Altså, de som er forbannet her på forumet er stort sett de som eier plastleken HTC desire. Overraskende lite å høre fra galaxy S eller brukere av andre smarttelefoner.

 

Desiregjengen er HELT overbevist om at de, som de anklager iphone 4 eiere for å tro, har en perfekt mobil, siden det var det amobil fortalte dem gjennom terningkastet.

Og da skal ikke noen med bedre spesifikasjoner og langt bedre support i et gjennomtenkt og ufragmentert OS fortelle dem noe annet.

 

HTC Desire (ikke HD) har tilnærmet lik hardware men koster mye mindre...

 

Nesten like bra og koster mye mindre. Her snakker vi reality distortion field. Det eneste stedet den telefonen har noe som føles som en 1ghz prosessor er på papiret. Her er det mye rykk og napp du, som bidrar til en dårligere brukeropplevelse.

 

Og hva ER greia med oppløsningen?

 

Desire HD har allerede fått slakt i publikasjoner rundt om i verden, blant annet engadget, kom ikke som noen overraskelse egentlig.

Er det en ting man har lært, er det at hverken samsung eller htc evner å lage et virkelig gjennomført produkt uten rare designmessige og praktiske feil som utstående batterilokk og rare materialer enkelte steder (Desire HD var visst ikke i helaluminium likevel)

 

Var det som i sin tid fikk folk til å kjøpe 3G, så 3GS og nå 4. Vissheten om at du får noe som faktisk fungerer med en helt latterlig lav feilrate. Og om du ikke er fornøyd kan du få pengene igjen.

 

Ikke akkurat sånn hostopp profittsen hos samsung driver butikk.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alltså, nå er det ikke en nyhet att iPhone har mye problemer og heller ikke veldig forbausende at epple-fanboys syter å klager over att karakteren settes ned.

 

Jeg jobber innenfor telefonbransjen og det er mange som opplever store problemer med iphone. Når det er sagt så opplever folk problemer med alle telefoner men iPhone utgjør en større del av feilmeldingene jeg jobber med.

 

Kudos til aMobil som tør å utføre karaktersenking.

Folk her inne må jo være stein blinde. Jeg har ikke hørt en eneste som klager på at karakteren settes ned, de fleste av oss som har en iPhone 4 synes karakteren 6 var forhastet og det samme for SGS (når man ser på alle problemene folk har med den i tråden dens). Det som kritiseres er grunnlaget og arbeidet bak det.

 

Andel solgte telefoner kan klart være en faktor i hvilken telefonmodell du får mest support på. I tillegg vil en som kjøper en avansert Android telefon for å fikle med alskens mulig nok være over gjennomsnittet teknisk god og klare seg selv med det meste av utfordringer de måtte komme over.

 

Ellers har jeg inntrykk av at mange som kjøper en iPhone (ikke meg selv inkludert) har meget høye krav til kvalitet og klager raskere på småfeil enn andre.

 

Men dette er vel faktorer dere ikke er vant til å tenke over.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, huff, ekstra batteri er jo så dyrt. Kjøpte meg to ekstra batteri + batterilader med USB-utgang for rundt 80 spenn inkl. frakt til HD2. Batteriene er faktisk bra.

 

Nå er det jo slik at ikke alle kan bytte batteri på telefonen sin ved å åpne bakdekselet på en enkel og rask måte. Men det trengs jo ikke på noen iPhones. De har jo et revolusjonerende batteri som varer evig. Skulle nesten hatt meg en slik telefon slik at jeg slapp å bytte batteri på lengre reiser eller når jeg synes det er fryktelig lite praktisk å ha en ledning tilkoblet telefonen min. Er det iPhone 1, 2, 3 eller 4 den telefonen heter?

Det har vel gått deg hus forbi at man får kjøpt små eksterne oppladbare batteripakker som man plugger i telefonen for tilnærmet uendelig levetid. Dette er produkter som har vært tilgjengelig i mange, mange år for de fleste merker på markedet.

 

Jeg har hatt så og si alle mine telefoner i 2-3 år frem til nå og har aldri vært nødt til å bytte batteri. Jeg kommer ikke til å eie en såpass avansert telefon så lang tid og selger den nok etter 1 år. Da vil Gingerbread og iPhone 5 vurderes samt WP7 (om sistnevnte har ryddet opp i det latterlige GUIet).

 

Ellers får man kjøpt billige og fine "gjør det selv" pakker for å bytte batteri på alle iPhone modeller til under 20$. Her følger det med spesialtilpasset verktøy, instruksjoner etc. Så denne batteridiskusjonen er noe av det mest idiotiske jeg ser.

 

iPhone eiere har som alle andre muligheten til å ha med seg ekstra batterier (pakkene), samt bytte batteriet rimelig og på egenhånd når det blir dårlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, huff, ekstra batteri er jo så dyrt. Kjøpte meg to ekstra batteri + batterilader med USB-utgang for rundt 80 spenn inkl. frakt til HD2. Batteriene er faktisk bra.

 

Nå er det jo slik at ikke alle kan bytte batteri på telefonen sin ved å åpne bakdekselet på en enkel og rask måte. Men det trengs jo ikke på noen iPhones. De har jo et revolusjonerende batteri som varer evig. Skulle nesten hatt meg en slik telefon slik at jeg slapp å bytte batteri på lengre reiser eller når jeg synes det er fryktelig lite praktisk å ha en ledning tilkoblet telefonen min. Er det iPhone 1, 2, 3 eller 4 den telefonen heter?

 

Disse to batteriene var selvfølgelig orginale?

Lenke til kommentar
Er det iPhone 1, 2, 3 eller 4 den telefonen heter?

De som lærte seg å telle før barneskolen sliter ikke nevneverdig med å telle til 4 og huske det tallet.

 

EDIT:

Om det skal nevnes mangler med produktet så er det at man ikke har muligheten til å bruke minnekort på telefonen, men dette har med designen å gjøre samt deres avtaler med innholdsleverandører om å sikre innholdet best mulig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette problemet er forbanna irritabelt. Og det har vært til stede på alle de 6 iPhone 4'ene jeg har prøvd. Også venner sine iPhone 4's har samme problemet. Det har vært en blanding av 16 og 32GB telefoner.

 

Den siste jeg testet det på var på en 32GB som jeg mottok for to uker siden, ferdig pre-loada med iOS 4.1.

 

Egentlig burde den være nedjustert til terningkast 3.

Telefondelen fungerer SVÆRT DÅRLIG med denne buggen (jeg bruker telefonen svært mye i jobb hver dag, og dette problemet gjør ting helt håpløst. Plutselig så har jeg sittet og snakket for meg selv i to minutter mens motparten er på vent... latterlig).

Lenke til kommentar

HTC Desire (ikke HD) har tilnærmet lik hardware men koster mye mindre...

 

Må du huske å plusse på prisen for et 16gb minnekort da. Fortsatt litt billigere ja men mye mindre vil jeg ikke si at den er.

 

Og et ekstra batteri, spesielt for DHD.

 

Desire HD har bedre batterikapasitet enn Desire grunnet hardware og skjerm som bruker mindre strøm.

Har faktisk fått positive uttalelser angående batteritiden til desire HD.

Lenke til kommentar
Men så må du huske at Desire er bygget i billig plast, mens iPhone er bygget i glass og metall (sikkert ikke prima vare det heller, men det er nok dyrere enn plast).

 

SPOILER: Desire er bygget av glass, aluminium og hard gummi. iPhone 4 er bygget av tynt glass som knuses ved første kontakt med bakken. At Desire tåler mer enn iPhone 4 er det liten tvil om.

 

 

og jeg er ingen Apple fanboy

Alle som har sett deg poste her før vet nøyaktig hva du er.

Lenke til kommentar

Symbian:

Interesant at det som dukker opp øverst i søket er en ren flaming side.

 

Det er jo også artig at vi har sett videoer hvor man slippe iPhone4 i grov/slitt asfalt opptil flere ganger fra alle mulige vinkler og brysthøyde uten at den knuses. På en video jeg så ble den sluppet i asfalten fra brysthøyde 4 ganger på rad med 10-15 sekunders mellomrom før den endelig knuste. Hvem står og gjør det? Er man så sabla slepphendt bør man kanskje bruke vesentlig mindre penger på telefoner og kanskje heller la de stå i banken.

 

Når man kjøper en telefon som er laget av magnesium og type gorilla glass så står man ikke å slipper den i bakken, noen velger også å beskytte telefonen litt ekstra med silikonhud for utenomhus bruk. Det er tross alt snakk om å beskytte en dyr investering.

 

Jeg er rimelig sikker på at ingen av dagens dyre smart/touch telefoner er laget for å slippes i bakken gang på gang. De er laget for folk som vet å ta vare på tingene sine.

 

Apropo:

Hi everyone,

 

Last night my HTC Desire decided to leap out of my shirt pocket and land face down on the concrete, which of course resulted in the screen shattering.

Nei? Denne plasttelefonen som er så solid? :hmm:

http://www.google.no/search?hl=no&client=opera&rls=nb&q=htc+desire+shattered&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

 

Bidz:

Ikke gøy når man sliter med en telefon i den grad du gjør, men uansett er det mange som ikke har noe i nærheten av det du opplever. Jeg har opplevd noe lignede 4-5 ganger siden lansering og det forsvant med en av oppdateringene.

 

Jeg må også si at jeg har opplevd MYE større grad av kjernefunksjon problemer med mine Nokia telefoner. Nokia har vel de eneste telefonene som har klart å få meg sint på en slik sak. Og jeg har hos Nokia alltid holdt meg til de annerkjente gode classic pro telefonene.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men så må du huske at Desire er bygget i billig plast, mens iPhone er bygget i glass og metall (sikkert ikke prima vare det heller, men det er nok dyrere enn plast).

 

SPOILER: Desire er bygget av glass, aluminium og hard gummi. iPhone 4 er bygget av tynt glass som knuses ved første kontakt med bakken. At Desire tåler mer enn iPhone 4 er det liten tvil om.

Tynt glass av typen Gorillaglass, som kan knuses ved første kontakt med bakken, hvis du er uheldig...eller ved 4. forsøk, som denne karen fikk til:

 

At HTC Desire tåler mer har jeg ikke sett bevis på, det er i alle fall helt sikkert at den også har en skjerm som kan knuses "ved første kontakt med bakken", hvis du er uheldig:

http://tjworld.net/blog/htc-desire-tear-down

http://forums.whirlpool.net.au/archive/1459349

....men forhåpentligvis så knuser den ikke spontant helt av seg selv, slik som HTC Nexus One:

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/htc-on-nexus-one-cracked-screen-they-dont-go-in-pockets-49305156/

;)

Lenke til kommentar
Men så må du huske at Desire er bygget i billig plast, mens iPhone er bygget i glass og metall (sikkert ikke prima vare det heller, men det er nok dyrere enn plast).

 

SPOILER: Desire er bygget av glass, aluminium og hard gummi. iPhone 4 er bygget av tynt glass som knuses ved første kontakt med bakken. At Desire tåler mer enn iPhone 4 er det liten tvil om.

 

 

og jeg er ingen Apple fanboy

Alle som har sett deg poste her før vet nøyaktig hva du er.

Jepp ingen problem at Desire treffer bakken. Glass har den "egenskapen" at det knuses når det får kontakt med bakken på "rett" måte.

edit: ser at Newton var litt raskere enn meg her ^^

 

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...