Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nettverket må publisere Muhammed-karikaturer eller gi Aulie en bildeblogg for å oppnå like mye rabalder :wee:

 

Har sansen for slik journalistikk som dette. Jeg må, igjen, også si jeg er imponert over at journalister tar seg bryet med å være aktiv i kommentatorfeltet. God del av pressen har mye å lære der.

 

Det er litt fascinerende hvordan en håndholdt dings kan skape så mye følelser - som kommer på uttrykk via bokstaver.

Så du mener at dette er bevisst dårlig journalistikk for å opprøre den oppegående massen? Da fikk vi bekreftelse på det. :roll:

 

Beklager, dette er en argumentasjonsform jeg ikke helt klarer å forholde meg til. Jeg tror vi kan bedre enn dette? :)

 

Det er greit nok at Apple tidvis har som policy å ikke tillate apps som opprører store deler av sine kunder, men journalister håper jeg ikke har slikt i tankene når de skriver sine saker. Forklaringen til redaksjonen virker legitim, dine anklager mot redaksjonen derimot er løs påstand om noe ganske så alvorlig.

 

Det er en interessant problemstilling, å hamre løs på pressen er ikke meg imot. Men den må da være mulig å diskutere uten å skape stråmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk at man kan si at det ikke er et stort problem når Apple selv har vedkjent at det er et stort problem.

 

Når du har forgudet Apple en stund lærer man seg å ignorere alt det negative og tilpasse seg alle begrensningene som er satt. Det er litt som å ha samme partner hele livet; man vet ikke hva man går glipp av. Det kan jo være både positivt og negativt.

Lenke til kommentar

4? Burde jo settes til 1 for sine episke feil.

 

Ikke rart Android basen hopper på slike ting. Apple har jo selv lagt opp til det med sin arrogante holdning. Eplefanboys bør jo ikke sitte i glasshus heller å kaste stein, de forsetter å kjøpe produktene, i vissthet om feil og mangler, til syke priser. Nå er det "a new kid in town", og ikke lenger en selvfølge at folk kjøper IP4, når det faktisk finnes gode / bedre alternativ(er). Har selv brukt iOS siden det kom ut, men det tok jo ca. 5 minutter å skjønne at Android var et vanvittig mye mer avansert grensesnitt på alle områder, alt fra fun factor til effektivitet og integrasjon. Tallene taler jo også for seg i disse dager....ser jo også fryketlig få argumenter her som tilsier at noe annet er sant. En "smartphone" skal jo være akkurat det, og her har Android lykkes mye bedre imo.

 

Her er det jo snakk om iPhone4 som telefon, og ikke iOS vs Android.. Hva du måtte mene og føle om Android og iOS blir faktisk helt irrelevant for maskinvaren til iPhone4 blir ikke noe dårligere av at du foretrekker Android.

 

Nei, å være elendig klarer iPhone 4 helt uten min hjelp, det skal være sikkert og visst. :!:

Lenke til kommentar

Jeg har absolutt ikke sansen for slik "journalistikk". Hvis man først skal publisere en slik sak må man gå litt mer i dybden enn "vi har prøvd to eksemplarer og dessuten snakket med noen vi kjenner som har iPhone 4". Er det noen i redaksjonen som kjenner til begrepet "statistisk signifikant"? To anektoder kan ikke brukes som vitenskapelige data!

 

Nå er problemet større enn det du prøver å få til her. Du kan ta en titt på apples egne support forum. Det er også flere videoer som er publisert som viser problemet. Apple har selv sakt at de har et problem, og at dette skulle fikses. 1.4 oppdateringen (mener jeg det var) skulle fikse dette problemet. Det skjedde ikke som forventet.

 

Dette er ikke noe amobil har kokt i sammen. At du ikke har problemet, og heller ikke kjenner noen som har det betyr ikke at det ikke er et problem.

 

Har du gått i dybden? Har du studert statistikken? Vet du i det heletatt noe om dette problemet.

God dag mann økseskaft. Les innlegget mitt en gang til. Jeg sier ingenting om problemets omfang, det har jeg nemlig ikke noe grunnlag for å gjøre. Jeg kommenterer simpelthen at Amobil heller ikke har noe grunnlag for sine uttalelser, i det minste ikke som fremgår av artikkelen. Derfor er det dårlig journalistikk i mine øyne.

Lenke til kommentar

Fantastisk at man kan si at det ikke er et stort problem når Apple selv har vedkjent at det er et stort problem.

 

Når du har forgudet Apple en stund lærer man seg å ignorere alt det negative og tilpasse seg alle begrensningene som er satt. Det er litt som å ha samme partner hele livet; man vet ikke hva man går glipp av. Det kan jo være både positivt og negativt.

 

Jailbreaking vitner vel om annet?

 

Jeg opplever nå ikke dette med noen av de jeg kjenner som har Apple. Det kan vi ha mange fruktbare diskusjoner, for ikke å snakke om en spøkefull tone rundt det hele.

 

Forrige gang var en kjip en, hvor pc'en min - som har vært stabil i et og et halvt år - kræsjet mens jeg satt midt mellom to Apple gutter, som også er ganske aktive på dette forumet. PC-problemer er ille, å oppleve de i nærheten av Apple-folk er ekstra ille :wee:

 

Uansett, poenget mitt er vel at jeg tror vi er tjent med ikke å stigmatisere gruppene mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Min iPhone 4 er perfekt :!: Ikke dekningsproblemer (har forsøkt å holde den med venstre med det "grepet" og misten EN strek) og har heller aldri opplevd at skjermen blir aktiv under en samtale. Tror egentlig at min hodefasong er som skapt for en iPhone.

 

Når det er sagt synes jeg det er artig å se hvor mange som irriterer seg så GRENSELØST over iPhone 4. Av en eller annen grunn så hater de den. Sikkert fordi den får så mye oppmerksomhet. Men det er jo ikke apple sin skyld, for man kan jo ikke skylde på at de er geniale på markedsføring. Så hvorfor er alle så utrolig forbannet på iPhone 4 og ikke en helt "random" nokia telefon som er dårligere? Det synes jeg er merkelig.

 

For alle som bruker Mac så er også iPhone en helt genial telefon, for disse synkroniserer så utrolig bra sammen. Tror ikke det finnes noen andre mobil+pc løsning som fungerer så utmerket og smertefritt. Det er det som gjør iphonen så genial i mine øyne.

Lenke til kommentar

iPhone er en accessorie, ikke en smarttelefon.

 

Stå på og flame meg, men jeg står på dette. Når du betaler mer for en dårligere telefon så bryr du deg virkelig ikke om noe annet enn hvilket merke det er og hvilken "status" du får av å eie en.

Endret av K-E
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone er en accessorie, ikke en smarttelefon.

 

Stå på og flame meg, men jeg står på dette. Når du betaler mer for en dårligere telefon så bryr du deg virkelig ikke om noe annet enn hvilket merke det er og hvilken "status" du får av å eie en.

Riktig.

 

Før var det Nokia man måtte ha for å kunne laste ned "fete ringetoner og bakgrunnzbilder". Samme situasjon nå, men man bruker App Store istedenfor.

Lenke til kommentar

iPhone er en accessorie, ikke en smarttelefon.

 

Stå på og flame meg, men jeg står på dette. Når du betaler mer for en dårligere telefon så bryr du deg virkelig ikke om noe annet enn hvilket merke det er og hvilken "status" du får av å eie en.

 

Igjen så spør jeg.. Hvilke telefoner på markedet er det som er så mye bedre da?

Når du sier iPhone så nevner du de i fellestrekk som om det alltid har gjaldt samtlige modeller opp igjennom?

 

Kan du argumentere med hvorfor iPhone (4?) er så dårlig, og hvilke andre telefoner som så utrolig mye bedre at du ser på iPhone som bortkastet penger og bare for blinde fanboys? Da glemmer vi hele iOS vs Android diskusjonen, jeg tenker nå på utelukkende hva som er så dårlig med selve telefonen ifølge deg?

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at jeg ikke lar meg overraske over at det er krig i verden.....så over til det jeg faktisk ville meddele.

 

Eier ikke iPhone, men en iPod Touch. Bruker HTC Hero til daglig. Telefonen er nå som søppel å regne pga ubrukelig berøringsskjerm. Den lever stort sett sitt eget liv. Og jeg bruker uanstendig lang tid på en enkel melding, da jeg ikke får de bokstavene jeg vil ha fram. "OK" og "Avbryt" på HTC'en fremstår som egen meny når man skal godkjenne en endring, men disse knappene får jeg ikke trykke på.

Til sammenligning er iPod'en HTC'en overlegen her. Jeg vet ikke hva det skyldes. Og for å være helt ærlig så bryr det meg ikke heller. Dingsene er ca like gamle og like mye brukt.

 

Min erfaring så langt er at neste telefon blir iPhone.....Dette er andre HTC'en jeg eier og samme skjer etter ca. 1 års bruk. Software eller skjerm blir helt sprø etterhvert.....Nokså irriterende

Lenke til kommentar

Igjen så spør jeg.. Hvilke telefoner på markedet er det som er så mye bedre da?

Når du sier iPhone så nevner du de i fellestrekk som om det alltid har gjaldt samtlige modeller opp igjennom?

 

Kan du argumentere med hvorfor iPhone (4?) er så dårlig, og hvilke andre telefoner som så utrolig mye bedre at du ser på iPhone som bortkastet penger og bare for blinde fanboys? Da glemmer vi hele iOS vs Android diskusjonen, jeg tenker nå på utelukkende hva som er så dårlig med selve telefonen ifølge deg?

Hvorfor skal jeg glemme iOS? Er ikke iOS en del av pakken du får når du kjøper en iPhone?

Hardwaren er god, men overpriset om du sammenligner den med andre mobiler. Sammenlign med andre telefoner så ser du det.

Lenke til kommentar

iPhone er en accessorie, ikke en smarttelefon.

 

Stå på og flame meg, men jeg står på dette. Når du betaler mer for en dårligere telefon så bryr du deg virkelig ikke om noe annet enn hvilket merke det er og hvilken "status" du får av å eie en.

Eller så er det rett og slett fordi det er personlige preferanser som det står på her.

 

"Skal jeg klandre deg for at du valgte å kjøpe en Audi til fordel for en tilsvarende Toyota, men for en større sum? Jeg bryr meg ikke om hvilke kjøreopplevelse du får av bilen, fordi du kun er opptatt av at bilen din har fire sirkeler i grillen fremfor at du har valgt en billigere bil, som JEG mener er bedre?"

 

Definisjonen av "dårligere" vil jeg si er en ren brukeropplevelse, samt noe bedre spesifikasjoner.

 

Anmeldelser av mobiltelefoner, ligger på samme hylle som anmeldelse av musikk for meg. Det blir en personlig ting om hva man ser etter i en telefon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...