Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Jeg trodde Android eiere var RVere? *spøk til side*.

Mtp åpen programvare? Vell, Android er ikke mye åpen programvare. Google styrer 100% av utviklingen.

Jepp, men hvem som helst kan laste ned kildekoden og modifisere etter ønske og behov :)

Fremdeles ikke OpenSOurce, da google og bare google jobber med koden før en ny versjon slippes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, men hvem som helst kan laste ned kildekoden og modifisere etter ønske og behov :)

 

Satans nyttig det der. Her forleden endret jeg kildekoden slik at alle kontaktene mine ikke lengre får summetone når de ringer meg, men a-moes slager "mom is home", tilgjengelig hvor du finner musikk.

 

Klarer du virkelig ikke å se fordelen i å ha muligheten til å kunne redigere kildekoden? Se på det fra en annen vinkel enn din egen.

Lenke til kommentar

phax: Det siste testeksemplaret dukket opp for under en måned siden. Vi har hatt to telefoner som har vært i bruk i redaksjonen.Det er normalt at vi dobbeltsjekker med nye enhter der vi mistenker at noe er galt. Her dreier det seg heller ikke om noen mistanke, men et problem som Apple selv har bekreftet at fins.

Flere i redaksjonen har kjøpt seg en iPhone 4 mener du og er nå arge på Apple og Steve Jobs? Eller har dere faktisk fått tilsendt flere testeksemplarer, fra hvilken leverandør?

 

Vi mener at fire måneder er lenge nok å vente på fiks til det som Apple har forespeilet en programvareløsning for.
Det skal nå ha vært lagt ut en fix i minst av en av oppdateringene som har kommet siden lanseringen. Muligens har ikke den fikset problemet for alle eller en gang for alle, men er rimelig sikker på at det stod i en release.

 

Av de vi har snakket med i dag for å finne ut om dette fortsatt er et utbredt problem rapporterte så å si alle at de hadde trøbbel med sensoren.
"De vi har snakket med i dag", det høres ut som dere har snakket med noen få som faktisk har dette problemet og kaller det seriøs nok journalistikk til å publiseres som et flertall.

 

Vi har ikke dyptpløyende statistikk omkring problematikken. Når 9 av de 10 første Iphone 4-brukere vi snakker med alle rapporterer problemer relatert til sensoren må vi kunne anta at problemet stadig fins.
9 av 10? Hvor mange har dere faktisk snakket med? Det begynner å bli interesant hva slags kilder dette er. Kildehenvisning?

 

Jeg hadde problemer med proximity sensoren under samtaler ca. 4-5 ganger siden jeg fikk den dagen etter lansering. Etter en av oppdateringene har jeg ikke opplevd problemet og jeg bruker den daglig både privat og i jobb. De 4-5 gangene det skjedde irriterte det meg voldsomt, men det er ekstremt lite av all tiden jeg har brukt den og jeg har ikke hørt andre kjente med telefonen klage eller nevne at dette skjer. Det har heller ikke skjedd hos meg på lang tid.

 

Dersom problemet er så omfattende som det virker kan vi heller ikke ta hensyn til at noen få ikke vil ha problemer med den. Et terningkast må være en generell anbefaling i forhold til kjøp.
Javel, så flertallet har problemer, kan vi snart få noen kilder på dette flertallet?

 

Når sjansen for å få en telefon som ikke virker er såpass høy, kan vi ikke anmelde telefonen kun på bakgrunn av de som allerede har kjøpt den og ikke plages.
Jeg forstår ikke hvor denne statistikkene dere lener dere steilt til kommer fra. Og som førstegangs iPhone kjøper fikk jeg faktisk med meg at hvis jeg hadde problemer med telefonen kunne jeg returnere den og få en ny, hadde jeg fortsatt problemet skulle jeg få heve kjøpet.

 

Det er et tilbud jeg aldri har hørt andre leverandører gi. Og gratis bumper til alle som vil ha, med godt utvalg i mange varianter. Jeg tok en selv om jeg ikke har antenneproblemet fordi med silikon får man et bedre grep. Nei, jeg kan ikke si noe annet en at Apple har forsøkt å behandle kundene sine så godt som mulig og gir dem garantier ingen andre gjør.

 

Problematikken er spesielt relevant i forkant av julehandelen som står på trappene.

Ja gud forby om noen skulle finne på å gi bort iPhone 4 til jul? En av de sjeldne som fungerer som tydeligvis mange i min bekjentskapskrets har vært heldige å få tak i. Eller var tanken her å skylde problemet med for liten kapasitet i mobilnettet i julestria på Apple?

 

Nei seriøst, dette var elendig journalistikk, ikke har jeg hatt noe antenneproblematikk hverken i Oslo eller godt utpå landet, fjellet osv og jeg får alle SMSer, MMSer og telefonsamtaler som forsøkes mot meg så lenge jeg ikke glemmer å slå av "flymodus" eller andre ting som sikkert en del gjør.

 

Nå venter jeg spent på at alle andre telefoner lansert siste 6 måneder skal devalureres i karakter fordi det er evt. betydelige bugs hos noen brukere, men ikke alle osv. Hva med å devalurere alle telefoner som ikke har fått etterlengtende Android oppdateringer en del måneder etter de ble releaset?

 

EDIT:

Nå mener ikke jeg at hverken iPhone 4 eller noen av Android telefonene lansert siste 6 måneder fortjener noen 6er (litt for slepphendte på toppkarakteren til tider), men å devalurer den 2 hakk pga. slik påstandsjournalistikk som dette er rett og slett komisk

 

Meget godt sagt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

gammalerik:

snakk om å kaste seg rett ned i gjørma og grave seg dypere ned :!:

Fjompenisse. Kos deg med den derre terningkast 4-telefonen du :tease:

Det var jo litt artig at når jeg kastet meg ned på ditt nivå for å snakke et språk du forstår og praktiserte i alle innleggene dine, så observerte du det som latterlig ;).

 

PS!

Jeg tar ikke dette spesielt seriøst, litt klabb og babb i et diskusjonsforum må man regne med og tåle. Men joda jeg koser meg med den om den har terningkast 3 eller 5 på amobil.no. Det viktigste for meg er at investeringen svarte nogenlunde til forventningene noe den gjorde i større grad enn forventet. (la inn en gratis der)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

gammalerik:

snakk om å kaste seg rett ned i gjørma og grave seg dypere ned :!:

Fjompenisse. Kos deg med den derre terningkast 4-telefonen du :tease:

Det var jo litt artig at når jeg kastet meg ned på ditt nivå for å snakke et språk du forstår og praktiserte i alle innleggene dine, så observerte du det som latterlig ;).

Ikke vær så lei deg da.. Det går over selv om du har en telefon som ikke er så bra.

 

Men seriøst: Tror du virkelig at jeg skal sette meg ned å skrive et review på telefonen din for å fortelle deg manglene med den? Den har nå fått terningkast fire. Lev med det. Telefonen din er den samme som før hvis du ikke har merket det.

 

PS takk og farvel. Ses på android-delen av forumet etterhvert :thumbup:

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Merkelig.. Har ikke lest noe som får det til å virke som at Theo i det hele tatt bryr seg om at telefonen nå har fått 4 i terningkast, men det virker heller som at han ønsker en diskusjon rundt det han synes er slapp journalistikk.

 

gammalerik:

snakk om å kaste seg rett ned i gjørma og grave seg dypere ned  laugh.gif

Fjompenisse. Kos deg med den derre terningkast 4-telefonen du :tease:

Det var jo litt artig at når jeg kastet meg ned på ditt nivå for å snakke et språk du forstår og praktiserte i alle innleggene dine, så observerte du det som latterlig ;).

Ikke vær så lei deg da.. Det går over selv om du har en telefon som ikke er så bra.

 

Men seriøst: Tror du virkelig at jeg skal sette meg ned å skrive et review på telefonen din for å fortelle deg manglene med den? Den har nå fått terningkast fire. Lev med det. Telefonen din er den samme som før hvis du ikke har merket det.

 

PS takk og farvel. Ses på android-delen av forumet etterhvert :thumbup:

Er så få brukere der. Du, Terminator 3, og en haug med klonede troll :p 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. Det som er publisert er publisert, og det får man stå for. Dere mistet mye kredibilitet hos meg nå Amobil. Patetisk!

Det var jo publisert med forbehold som beskrevet. Når kravene forbeholdene stilte ikke blir oppfylt er jo det at de påpeker det bare et tegn på nettopp det du mener de har mistet.

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt. Det som er publisert er publisert, og det får man stå for. Dere mistet mye kredibilitet hos meg nå Amobil. Patetisk!

 

Samme med spill som blir levert med masse feil. Produsenten sier at de feilene de kjenner til skal bli fikset, så i god tro gir anmelderen en karakter han mener speiler hvordan produktet blir for de som kjøper den, og ikke slik den er når man anmelder den. Det er så jævla feil.

 

Nei, de burde gitt iPhone 4 med en gang. Og vi vet hva som hadde skjedd da? Samme ramaskriket som skjer nå. Aldri sett noe verre før innen fanboyisme. Det her er rett og slett sinnsykt, og jeg kjenner sterkt religiøse som er mer moderate enn fanboysene her.

Lenke til kommentar

Slikt liker jeg, selv om dette vil skape en storm (enda en) om hvorfor andre telefoner i fremtiden ikke blir nedjustert. Derfor jeg er imot karakterer, pluss&minus-lister burde være nok.

 

Ellers er det alltids kjekt med fanboys :)

Jupp Android fanboysa flokker til som veps til sukkersøtt søl.

 

Nei, de burde gitt iPhone 4 med en gang. Og vi vet hva som hadde skjedd da? Samme ramaskriket som skjer nå

Om iPhone hadde fått en 4er eller 5er i starten hadde jeg sett på som mer kritisk journalistikk og ville ikke reist noe særlig motkritikk av den grunn (om jeg eide den og hadde grunnlag for å uttale meg). Det som nok ville reist kritikk er om man da gir en annen telefon en vesentlig bedre karakter, uten at den er vesentlig bedre. Dette er jo så enkel logikk at det nesten gjør vondt.

 

Ellers er det å kalle all kritikken her for "fanboyisme" en trist dag for menneskeheten (hvertfall denne delen av den). Men forsåvidt ikke noe nytt fenomen i den moderne utviklingen. Men man får jo stadig flere intensiver for å overlate idiotien til seg selv.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om alle stoppe å diskutere telefon, men fortsetter å diskutere hva vi synes om at karakterer endre i etterkant, uansett om det er opp eller ned. Og eventuelt når de bør justeres. Jeg mener en karakter burde settes ut fra hvordan produktet er når det blir testet, så får sw og hw selgere lære seg til å beta teste FØR de gir ut produktene sine. Så slipper vi å vente på neste firmware/patch får å få produktet vi har betalt for.

Lenke til kommentar

Hva om alle stoppe å diskutere telefon, men fortsetter å diskutere hva vi synes om at karakterer endre i etterkant, uansett om det er opp eller ned. Og eventuelt når de bør justeres. Jeg mener en karakter burde settes ut fra hvordan produktet er når det blir testet, så får sw og hw selgere lære seg til å beta teste FØR de gir ut produktene sine. Så slipper vi å vente på neste firmware/patch får å få produktet vi har betalt for.

 

Det er jo det noen av oss prøver å gjøre. Og det må jo reageres når det ser ut til at Amobil tilsynelatende legger et kjapp forumundersøkelse som begrunn for endringen.

 

Og når i tillegg noen sier at problemet er allerede fikset, så sier det jo sitt om den kritiske journalistikken Amobil har utført?

 

Men, siden det dreier seg om iPhone, så ser jo android og wimo leirene dette et direkte forsøk på å bortforklare problemet. Og anklage oss for fanboys.

Lenke til kommentar

Amobil oppnår vel det ønskede: Bøttevis med klikk og heftig debatt.

 

Så vidt meg bekjent har Amobil aldri gjort dette på forsiden med brask og bram før med en telefon.

 

Det fremstår som et utslag av svart/hvitt-synet som råder om Apple-produkter.

 

Vi har fanatikerne - apple-craziene - som forsvarer Apple samme hva de gjør. Et godt eksempel er MacBook Air som ikke har nettverkskontakt. Enkelte Apple-fans mener at det er "riktig" fordi den er ment kun å brukes trådløst. Alle andre skjønner at det er en mangel på 13" laptop.

 

Den andre gruppen er godt representert både i forumet her og tilsynelatende i Amobil-redaksjonen. Hvis man kan slakte Apple på et eller annet grunnlag, gjør man naturligvis det. For Apple tror de er perfekte.

 

Karakternedsettelsen virker voldsom. Jeg har hatt iPhone4 siden den kom, og jeg kjenner rundt 50 mennesker som har den. Jeg har ikke hørt om problemer med nærhetssensoren siden 4.1 kom. Men Amobil kjenner åpenbart andre mennesker enn meg.

 

Jeg kan forstå at man setter den ned hvis dette virkelig er et utbredt problem. Jeg har imidlertid vanskelig for å forstå at den settes ned til karakter 4 - det vitner om et betydelig markeringsbehov hvis man mener denne mobilen ikke er topp5 i sin kategori idag.

Endret av Nagel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...