Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Mange som tror de vet noe om dette ! Jeg vet det ikke er tilfelle at de to telefonene som amobil har testet har problemet, da jeg vet om og selfølgelig har snakket med 5 stk som har dette problemet. Også en med 3gs som fikk dette etter nest siste oppdatering, og ble heller ikke løst med siste oppdatering. Dere som tror dere vet, finn dere en annen mobil. Jeg mener fortsatt Iphone er blant de 3 beste på markedet, men er forbannet på dette sensorproblemet.

Her var det ikke lett å komme til bunns i hva du faktisk sier :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forøvrig to helt forskjellige ting å si at 9 av 10 opplever dette problemet, og at 9 av de 10 første de spurte opplevde dette problemet.

Så, kanskje de var skikkelig uheldige og traff på de 9 eneste i Oslo som har dette problemet, men det gjør ikke noe mindre at det var de 9 første og at alt da tyder på at dette var et vedvarende problem...

 

Det er morsomt å se hvordan folk ikke klarer lese hva Amobil skriver, men allikevel skjeller dem ut på grunn av det :-)

Lenke til kommentar

Du mener det er feil å nedjustere karakteren på et produkt om produsenten av produktet ikke fikser på feil som de har lovet?

 

Vet om det samme i spillanmeldelser, de skal fikse det og det med patch, har ikke blitt gjort, spillkarakter nedjustert. Synes det er en bra greie.

Det kunne vært en bra greie om det ble brukt konsekvent, og hvis dette er muligens første gang jeg ser det så tviler jeg sterkt på at det er særlig konsekvent.

Eller er det slik at de bare glemmer artikkelen i andre tilfeller?

 

I tilfeller får også produkter lavere karakter pga. bugs som kan, vil og blir fikset med oppdateringer. Hvorfor blir da karakteren ikke oppjustert?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er morsomt å se hvordan folk ikke klarer lese hva Amobil skriver, men allikevel skjeller dem ut på grunn av det :-)

Om du sikter til meg så jeg fint hva de skrev ;) Men undersøkelsen virker så dårlig og udokumenterbar at man sliter med å ta det seriøst. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Å justere karakteren lenge etterpå på denne måten blir bare helt latterlig. Kan glede alle med at en slik "etterpå-klokskap" ikke vil påvirke iphone salget marginalt engang.

 

På hvilket grunnlag justerte dere testen? Mengden medieomtale av de påståtte problemene?

 

Enten jeg er uenig eller enig i konklusjonen, mener jeg dette er juks og fanteri.

 

Dere som testere skal være objektive, derfor er dere også de første som får ta i mobilene og leke med dem.

 

Inderlig glad jeg ikke betaler for å titte på amobil.

 

Og Htc Touch Pro anmeldelsen kan dere få lov å spise opp!

 

-----------------------

Hadde vært fint om enkelte forum-medlemmer kunne legge til side elsken eller hatet etter Iphone 4, for å diskutere om dette er riktig måte å gjøre det på.

 

Ville det vært riktig de andre mobilene å justere karakterene på denne måten?

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Det som er sinnssykt er at med en gang Apple er den som får redusert karakter så rager det plutselig en hel gruppe av mennesker. Jeg lurer på hva de kalles...

- Førstegangskjøpere som vurderte Android telefoner i 6-8 måneder men kjøpte iPhone 4 fordi 2.1 var for dårlig?

- Folk som eier telefonen og ikke opplever det samme?

- Folk som reagerer på grunnlaget for beslutningen?

 

Jeg tror det kalles kritiske og våkne lesere samt forbrukere.

 

Dette er mitt første "Apple" produkt og jeg kunne ikke bry meg fletta om hvem som egentlig har laget den. Men jøjje meg så mange usakligheter man skal lese som eier av en slik telefon basert på misunnelse, uvitenhet og et rent idiotpreget "apple hat". Ikke minst er dette komplekset en vesentlig andel Android eiere har mot iPhone 4 rett og slett bekymringsverdig, når man til tider forsøker å ta dem seriøst. Det overgår til tider nivået på "Windows vs Linux".

 

Jeg vurderte Android telefoner denne gang (Nokia og SE eier før), men de kom for dårlig ut, neste gang tror jeg det blir en gingerbread telefon og tror/håper de da har fått orden på det meste som ikke var godt nok på 2.1 telefonene.

 

I tillegg er jeg spent på hvor lenge en del eiere må vente på 2.2 oppdateringen fra sin produsent før karakterene her devalueres. At det sitter eiere med Android 1.6 uten å ha fått en oppdatering, det burde jo vært et ramaskrik uten like på Amobil.no.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det her er sinnsykt!

 

Det som er sinnssykt er at med en gang Apple er den som får redusert karakter så rager det plutselig en hel gruppe av mennesker. Jeg lurer på hva de kalles...

 

Du kan jo ta å telle over tråden da, og se hvor mange som jubler for at deres android nå er "bedre" enn apple, og så sammenligne det tallet med personer som gjør det samme med apple.

 

Forresten, så kan du jo ta å lese tråden og det som blir skrevet før du kommer med slik dritt. Det har ingenting for seg , og er i bunn og grunn bare SPAM og troll-for.

 

De aller fleste her i tråden argumenterer med logikk og resonement, noe som ikke kvalifiserer til fanboyisme.

 

De som ikke har kommet med noe i det hele tatt er du, og han tosken som du quoter, og da kan dere bare dra dere til et annet forum å trolle.

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anathema: Som L4r5 er inne på - alt må ses i forhold. Det skal fortsatt dreie seg om en bra god dings før terningkast 4 brukes på noe som koster nærmere 5000 kroner. Det er fortsatt en suveren underholdningsdings, men her snakker vi om kjernefunksjoner.

 

I og med at galaxy s ikke har levert 2.2 enda, er det vel på tide med en nedjustering der og.

 

Si meg, hvilken produksjonsuke har det nyeste eksemplaret deres? Det finner du i serienummeret på baksiden.

 

(Har btw aldri hatt problemer med nærhetssensoren på noen av mine to eksemplarer)

 

 

Det som er sinnssykt er at med en gang Apple er den som får redusert karakter så rager det plutselig en hel gruppe av mennesker. Jeg lurer på hva de kalles...

 

Og en annen gruppe som plutselig blir veldig ivrige på å gi amobil ros for "korrekt journalistikk"

Lurer på om de kan kalles det samme?

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har har nokre spørsmål til dykk som justerer karakterane til telefonane heile tida:

 

Nokre av dei litt eldre telefonane har gått kraftig ned i pris og kan vere gode telefonar for folk som ikkje har lyst til å betale 4000kr++ for ein telefon. Eg synst det ser ut som at når telefonane blir eldre så får dei dårlegare Amobil karakter. Er det slik at dykk tek hensyn til om telefonen er eit godt kjøp med dagens pris når dykk vurderer terningen på nytt?

 

Kan ikkje dykk begynne å ha karakterhistorikk i testane slik at eg kan sjå kva karakter telefonane hadde når dei var nye? For eksempel når dykk justerer karakteren så kan dykk endre terningen og skrive grunnen til at dykk vil endre karakteren i artikkelen utan å heilt fjerne den gamle karakteren. Det er irriterande når ein telefon plutseleg får ein ny karakter utan at det står noko forklaring på det.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se at dere barberer terningkast på androidtelefonene som har blit lovd på app butikk og oppdateringer i flere år :new_woot:

 

Men nå er det vel stor forskjell på fiksing av mer eller mindre alvorlige feil og å tilføye funksjonalitet ;)

 

Og for the record: Iphone 4 som jeg brukte som jobbmobil hadde ikke problemer med nærhetssensoren. Den brukte IOS 4.0.1 tror jeg

Lenke til kommentar

Forøvrig, ang. "antenneproblemet". Jeg har en bekjent med X10 Mini og jeg har alltid betydelig bedre dekning enn denne personen både på mobilnettet og via wifi. I så stor grad at personen kan ende opp med å ikke få ringt eller brukt wlan mens jeg ikke har noe problem med noen av delene.

 

Er dette nok til å devalurer den betraktelig, eller skal jeg finne et par personer til?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette er kanskje den dårligste ideen Amobil har hatt. Dette må vel fjerne all tvil om troverdigheten til Amobil som annmeldere. Regner med at de som har vert gærne nok til å kjøpe telefonen pga. annmeldesen, kan sende rekninga til Amobil på en ny telefon. Jeg kjøpte meg Iphone 4 fordi det var den første som jeg kunne kjøpe åpen.Har vert storforbruker av telefoner opp i gjennom tidene, og er det en telefon som funker må det vere denne. Ikke noe å utsette på min samboers heller som ble kjøpt noen uker etterpå. Men kommer aldri mer til å ta Amobil seriøst igjen...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...