Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

- "Øre-sensor", et problem jeg ikke har hørt noe om hos de jeg kjenner som bruker iPhone, og heller ikke andre plasser. Faktisk er Amobil sin "re-test" første gaag jeg hører om problemet. Problemet er uansett i følge flere brukere allerede fikset.

 

 

 

http://www.zdnet.com/blog/apple/fix-for-buggy-iphone-4-proximity-sensor-being-tested-updated/7823

 

http://www.macnn.com/articles/10/08/30/promise.goes.unfulfilled/

 

Google så ser du mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette man kan kalle ville tilstander? At iPhone fortjener terningkast 6 er jeg usikker på, i mine øyner hadde den fortjent terningkast 5. Det jeg savnet på min iPhone var friheten, slippe iTunes, kunne legge inn hele melodier som ringetoner, installere hvilke apps jeg vil.

 

~ Mortis

 

[ironi]Er dette starten på den tredje verdenskrigen?![/ironi]

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

4? Burde jo settes til 1 for sine episke feil.

 

Ikke rart Android basen hopper på slike ting. Apple har jo selv lagt opp til det med sin arrogante holdning. Eplefanboys bør jo ikke sitte i glasshus heller å kaste stein, de forsetter å kjøpe produktene, i vissthet om feil og mangler, til syke priser. Nå er det "a new kid in town", og ikke lenger en selvfølge at folk kjøper IP4, når det faktisk finnes gode / bedre alternativ(er). Har selv brukt iOS siden det kom ut, men det tok jo ca. 5 minutter å skjønne at Android var et vanvittig mye mer avansert grensesnitt på alle områder, alt fra fun factor til effektivitet og integrasjon. Tallene taler jo også for seg i disse dager....ser jo også fryketlig få argumenter her som tilsier at noe annet er sant. En "smartphone" skal jo være akkurat det, og her har Android lykkes mye bedre imo.

 

Her er det jo snakk om iPhone4 som telefon, og ikke iOS vs Android.. Hva du måtte mene og føle om Android og iOS blir faktisk helt irrelevant for maskinvaren til iPhone4 blir ikke noe dårligere av at du foretrekker Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mange følelser i høygir...

 

Nå må vi først se på hvorfor denne karakterer ble nedjustert. Under testingen kom det fram at telefonen hadde denne mangelen. I følge produsenten var dette nermest en glipp som med enkelthet skulle fikses med det første. Altså, sett bortsett fra denne mangelen var denne telefonen verdt en såppas god karakter, en telefon som fungerer der den skal,og med mye ekstra.

 

Når da feilen ikke ble rettet opp ble premissene for karaktersettingen også endret. Derfor synes jeg det er greit at karakteren justeres ned, for uten lovnaden om at den feilen skulle fikses hadde den ikke fått så bra karakter i utgangspunktet.

 

Jeg lurer på om dere eplefolk som kritiserer denne avgjørelsen hadde tatt det spesielt bra om telefonen i utgangspunktet hadde fått treningkast 4? Det hadde nok blitt bråk.

 

Buhu, apple sier jo fiksen er rett rundt hjørnet. Buhu, amobil er apple-hatere. Buhu, amobil er bare ute etter treff. Buhu, det fungerer jo om jeg holder telefonen unormalt.

 

Det dere også ser ut til å glemme er at dette er en test av mobiltelefon. En telefon har alltid kommunikasjon med andre som kjernefunksjon. I dag er det slik at man forventer at kjernefunksjonene i en telefon som dette fungerer knirkefritt, og så er det tilleggene som skiller telefonene fra hverandre, som skiller en 4'er fra en 5'er fra en 6'er. Når da kjernefunksjonen ikke er som den skal, må det trekkes mye for dette. Mye mer enn om en telefon ikke har så bra appstore, om GPS'en ikke er 100%, om skjermen ikke har flere pixler enn man kan se eller om skjermen ikke har 210 graders innsynsvinkel.

 

Nå er det slik at det koster masse penger å utvikle slike ting. Og markedsslipp mot produktkvalitet er en fin tråd. Men muligheten med feilretting i ettertid ser kanskje produsentene sitt snitt til å slippe produkter som i hovedsak virker, men som her noen små "ubetydelige" bugs, tidligere enn om de kanskje ikke hadde denne muligheten. Derfor blir det innimellom vanskelig å konkludere med hva man skal si om produktet om dette gjelder kjernefunksjoner. Skal man trekke to karakterer for en feil som blir rettet to uker senere? Så lenge men skal gi karakter, og det synes jeg at man godt kan gjøre, blir dette vurderingsspørsmål. Enten må man justere ned karakteren, for så å justere opp, eller så må man gjøre som amobil nå har gjort. Dette må man nesten bestemme der og da, alt etter som.

 

Det skal også sies at denne feilen skulle rettes med 1.4 oppdateringen. For noen rettet dette feilen, men det virker som at svært mange sliter med denne feilen enda. Noen som hadde telefoner der dette ikke var et problem melder om at dette ble et problem etter 1.4 oppdateringen.

 

Som noen andre skrev, telefonen deres er fremdeles like fantastisk som den var før denne testen ble nedjustert, men dere må forstå at en nettside som amobil som skriver om telefonprodukter ikke kan se bort i fra feil som dette, uansett hvor fantastisk telefonen er på alt det andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- "Øre-sensor", et problem jeg ikke har hørt noe om hos de jeg kjenner som bruker iPhone, og heller ikke andre plasser. Faktisk er Amobil sin "re-test" første gaag jeg hører om problemet. Problemet er uansett i følge flere brukere allerede fikset.

 

 

 

http://www.zdnet.com...ed-updated/7823

 

http://www.macnn.com...es.unfulfilled/

 

Google så ser du mer.

 

Klart så vil du finne tråder om dette på nettet.. Herregud det tar deg jo 5sek så kan du jo finne folk som klager om et eller annet med samtlige produkter rundt omkring på nettet, det betyr jo ikke at det er et ubeskrevet faktum og tilfellet med de fleste enhetene for det.

Jeg slet noe vannvittig med lavt volum på min Google Nexus One, ringe og sms volumet var latterlig lavt, så lavt at selv på max slet jeg med å høre at folk ringte og sendte meg tekstmeldinger, et raskt søk på nettet så ser du at flere har samme problemet uten at dette nødvendigvis er et problem med SAMTLIGE enheter så jeg tar det jo ikke som noen selvfølge at det er Nexus One som er latterlig dårlig på dette området tror heller at jeg er en av flere uheldige som har fått noen telefoner med produksjonsfeil og det skjer i dagens verden enten du liker det heller ikke.

 

 

 

Jeg spør IGJEN, kan noen fortelle meg hva som gjør iPhone4 til en så grisedårlig telefon som flere her skal ha den til å være? Da glemmer vi alt som heter iOS vs Android osv.. Nå tenker jeg utelukkende på telefonen og maskinvaren, hva gjør telefoner som Samsung Galaxy S, HTC Desire, HTC Desire HD osv.. til så utrolig mye bedre telefoner enn iPhone4? Ser vi på spesifikasjonene osv.. Så kan ikke jeg forstå hvordan folk kan påstå at iPhone4 er så grusomt dårlig og så svindyr? Er jo ikke sånn at tilsvarende modeller fra verken Samsung, HTC eller andre koster noe merkbart mindre?

 

De SUBJEKTIVE meningene folk har om operativsystemene på mobiltelefoner blir helt irrelevant her, om du foretrekker Android av gitte grunner, eller om du foretrekker iOS av andre grunner, eller om du foretrekker Symbian, Windows Phone, Maemo eller Meego for den sakens skyld blir helt irrelevant, det vil ALLTID være snakk om smak og behag, preferanser og bruksområdet det er ingen uskreven fasit hva som passer best for alle og en vær, vi er alle forskjellige og på sånn måte vil noen foretrekke det ene og andre det andre det må folk nesten lære seg å respektere og ikke slenge ut alt salgs tullball fordi de ikke klarer å innfinne seg etter at noen har en annen mening og oppfatning enn seg selv, hva er dette? Barnehagen?

 

Blir som den evige diskusjonen av hva folk foretrekker av Windows, Mac OSX og diverse Linux varianter.. Du kan argumentere deg blå men til slutt så faller alt på subjektive meninger, behov, bruksområder og preferanser det at DU foretrekker A, betyr ikke at andre ikke kan foretrekker B.

 

 

 

Men igjen forklar meg hva som gjør maskinvaren og spesifikasjonene på selve iPhone4 som telefon til en så mye dårligere deal og mildt sagt ræva telefon som flere her ser ut til å mene opp mot tilsvarende telefoner fra andre produsenter? Kom med noe saklig så kan vi jo faktisk føre en skikkelig debatt her istedenfor å oppføre oss som vi har en mental alder på under 10år..

Lenke til kommentar
Men igjen forklar meg hva som gjør maskinvaren og spesifikasjonene på selve iPhone4 som telefon til en så mye dårligere deal og mildt sagt ræva telefon som flere her ser ut til å mene opp mot tilsvarende telefoner fra andre produsenter? Kom med noe saklig så kan vi jo faktisk føre en skikkelig debatt her istedenfor å oppføre oss som vi har en mental alder på under 10år..

 

Dette en en feil som er annerkjent av Apple som et reelt problem. Noen har problemet, andre ikke. Det skulle rettes med 1.4 oppdateringen, for noen hjalp dette, for andre ikke, for noen som ikke hadde problemer før, ble det problemer etter oppdateringen.

 

Dette er en feil som påvirker en kjernefunksjon med telefonen, altså det å ringe.

 

Det er ingen som sier at telefonen suger, men i dag forventes det at telefonens kjernefunksjoner fungerer 100%. Alt det andre kommer i tillegg, og disse tilleggene er med på å deffinere toppkarakterne. Når det er mangler i disse tilleggsfunksjonene kan dette gi minimalt utslag, eller det kan bety forskjellen på 5 og 6 på telefonen.

 

Når det er feil som påvirker kjernefunksjonen på telefonen skal imidlertid dette påvirke karakteren mye mer, da dette er og blir telefoner. Det kan ikke være slik at produsenter legger så mye vekt på alt mulig tilleggsstæsj at de glemmer å fokusere på at kjernefunksjonene fungerer.

Lenke til kommentar

Antennagate, knuste skjermer og nærsensorer.... Forsøkene på å angripe Apples iPhone vil ingen ende ta. Kan bare snakke for meg selv og si at jeg aldri har hatt en telefon som kvalitetsmessig bør nevnes i samme setning som iPhone4. Rett og slett en enestående telefon. Terningkast 4 er en karaktersetting jeg absolutt ikke kjenner meg igjen i når det gjelder min opplevelse av telefonen. Er det sensasjonsjournalistikken som råder?

For det første, med mindre du er en mobiltester av yrke, så anser jeg amobils tester og erfaringer som langt mer riktig enn dine. At du har gode brukererfaringer med telefonen betyr ingen verdens ting i den store sammenhengen. Du sier ikke noe om hvilke andre telefoner du har erfaringer med. Amobil har tross alt testet samtlige. Og når man tester iPhone 4 opp mot samtlige andre telefoner, så dumper den ut med en 4'er på terningen (i sin klasse).

 

Og forøvrig er det ikke forsøk på angrep, det er reelle problemer. Antennagate er et problem, ikke nødvendigvis der du bor, og måten du benytter telefonen på, men om man holder den slik at problemet oppstår, og er på et område med lav dekning, vil man ha problemer med telefonen. Det skal dog sies at iPhone 4 håndterer dårlig dekning bedre enn mange andre telefoner, men det endrer ikke problemet. Knuste skjermer er også et problem. Halvparten av de jeg vet om som har telefonen har fått skjermen knust. Og med mindre man har tullingforsikring, så koster det 1 500,- å få fikset, om ikke mer, alt etter hvor man leverer den inn. Nærhetssensorproblemet som her blir beskrevet er jo helt essensielt når man benytter telefonen til telefon. Det er også lite bra i forhold til batterilevetid. At Apple mener at dette skal rettes med en programvarefiks, og det nå viser seg at det etter all sannsynlighet ikke lar seg gjøre, vil det trolig være snakk om en hardwarefeil. Om problemet ligger i anatomien som noen er inne på, vil jo gjøre problemet umulig å rette, og dermed et langt verre problem. "For kjøp av iPhone 4, vær vennlig å send inn bilder av dine ører"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man får heller tro det var dårlig med reklameinntekter og trengte flere hits på amobil.no. Julehandel og julebonus står rett for døren som man nevnte.

 

Julebo....???

 

Bwahahahahahahahah!

 

Vi har aldri fått julebonus, selv ikke i oppgangstider, og de siste årene har vi heller ikke hatt julebord som vi ikke har betalt for selv. Man blir ikke feit av å jobbe for Edda.

Lenke til kommentar

Dette man kan kalle ville tilstander? At iPhone fortjener terningkast 6 er jeg usikker på, i mine øyner hadde den fortjent terningkast 5. Det jeg savnet på min iPhone var friheten, slippe iTunes, kunne legge inn hele melodier som ringetoner, installere hvilke apps jeg vil.

 

~ Mortis

 

[ironi]Er dette starten på den tredje verdenskrigen?![/ironi]

 

Er enig med deg i det. iTunes er IP4s største svakhet slik jeg ser det. Jeg vil derimot også påstå at en del andre telefoner som får terningskast seks også burde være nedjustert til fem. Det hele koker ned til om man ønsker at det høyeste terningskastet kun skal bli gitt for perfekte mobiler uten feil. Terningskastet ville i så fall blitt brukt så lite at man kunne nesten ha kuttet det ut.

 

Det er spennende hvor mye engasjement en sak om iPhone skaper ja. Her er hanskene tydeligvis tatt av, ostepoppen satt til side, og NM i tastatur tai-chi begynt.

Lenke til kommentar

Alltså, nå er det ikke en nyhet att iPhone har mye problemer og heller ikke veldig forbausende at epple-fanboys syter å klager over att karakteren settes ned.

 

Jeg jobber innenfor telefonbransjen og det er mange som opplever store problemer med iphone. Når det er sagt så opplever folk problemer med alle telefoner men iPhone utgjør en større del av feilmeldingene jeg jobber med.

 

Kudos til aMobil som tør å utføre karaktersenking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å justere karakteren lenge etterpå på denne måten blir bare helt latterlig. Kan glede alle med at en slik "etterpå-klokskap" ikke vil påvirke iphone salget marginalt engang.

Nei klart det, religiøse fanboys og trendhipstere bryr seg ikke om slikt :tease:

 

Men når skal hw.no-redaksjonen begynne å skrive iPhone og ikke Iphone? Selv språkrådet har jo skrevet at dette ikke er riktig.

 

Kudos til aMobil som tør å utføre karaktersenking.

Vi må skrive Amobil i.flg. deres standarder :thumbup:

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

 

For det første, med mindre du er en mobiltester av yrke, så anser jeg amobils tester og erfaringer som langt mer riktig enn dine. At du har gode brukererfaringer med telefonen betyr ingen verdens ting i den store sammenhengen. Du sier ikke noe om hvilke andre telefoner du har erfaringer med. Amobil har tross alt testet samtlige. Og når man tester iPhone 4 opp mot samtlige andre telefoner, så dumper den ut med en 4'er på terningen (i sin klasse).

 

Og forøvrig er det ikke forsøk på angrep, det er reelle problemer. Antennagate er et problem, ikke nødvendigvis der du bor, og måten du benytter telefonen på, men om man holder den slik at problemet oppstår, og er på et område med lav dekning, vil man ha problemer med telefonen. Det skal dog sies at iPhone 4 håndterer dårlig dekning bedre enn mange andre telefoner, men det endrer ikke problemet. Knuste skjermer er også et problem. Halvparten av de jeg vet om som har telefonen har fått skjermen knust. Og med mindre man har tullingforsikring, så koster det 1 500,- å få fikset, om ikke mer, alt etter hvor man leverer den inn. Nærhetssensorproblemet som her blir beskrevet er jo helt essensielt når man benytter telefonen til telefon. Det er også lite bra i forhold til batterilevetid. At Apple mener at dette skal rettes med en programvarefiks, og det nå viser seg at det etter all sannsynlighet ikke lar seg gjøre, vil det trolig være snakk om en hardwarefeil. Om problemet ligger i anatomien som noen er inne på, vil jo gjøre problemet umulig å rette, og dermed et langt verre problem. "For kjøp av iPhone 4, vær vennlig å send inn bilder av dine ører"

 

Jeg er en BRUKER av telefonen og ikke en tester. Jeg refererer som du kanskje ser utfra MIN OPPLEVELSE og kjenner meg ikke igjen i alle disse problemene som iPhone visstnok skal ha. Jeg har brukt telefonen over en periode og ikke dratt den med meg inn i en lab en dag for å skvise tulledata ut av den. Dette betyr for eksempel at jeg bryr meg lite om det i en testlab, om man går inn i et skap med telefonen... står på et ben mens jeg synger "bæ bæ lille lam" i 1% av tilfellene KAN miste en samtale. Så langt i bruk har alle samtalene som har blitt brutt på min iPhone vært basert på batterikutt hos den jeg snakker med i andre enden. Antennagate er bare EN av mange forsøk på å overdrive voldsomt i forhold til problemer på iPhone. Nærsensoren hadde jeg ikke hørt om før igår.

 

Jeg kjenner faktisk ingen som har fått glasset sitt knust på iphone, så om dette er tilfeldig eller om du har særdeles glepphendte venner som ringer i fylla vet ikke jeg. Uansett liker jeg å ha beskyttelse på min telefon uansett hvilket merke jeg har fordi en tur i gulvet er surt uansett telefon.

 

iPhone blir ekstra utsatt mediemessig fordi det er iOS sitt eneste vindu ut. For for eksempel android så finnes det et utall telefoner av varierende kvalitet som derfor blir mye mindre meningsfylt å angripe hardware-messig. I tillegg til dette har jeg en høyst personlig oppfatning om at iPhone er ekstra utsatt fordi den er en så populær og god telefon (til tross for alle forsøk på å sverte den med random feil). Jo den har sikkert problemer for enkelte uheldige eiere den som andre mobiler, men dette er fjæra som ble til høns. Og hønseflokken har sannelig fått igang kaklingen.

Lenke til kommentar

Jeg har iallefall opplevd flere ganger at Iphone4 brukere jeg har snakket med på telefon, har klart å bryte samtalen. Når de ringer opp igjen kommer det en regle om "den pokkers Iphonen og touchtelefonskit". Dette er ikke tenåringsbrukere, men er som regel deres første touch-telefon. Men sensoren skal jo uansett fungere og hindre dette.

At dette er et problem kan det vel ikke være noen tvil om. Fungerer sensoren som den bør, skal det ikke være mulig at dette skjer.

Endret av jess2310
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at Amobil har baller. Det mange ikke forstår er at man ikke kan ta avstemninger/statistikker på "death grip" seriøst, det er bare en gjeng med fanboys som stemmer: "Ja, jeg har opplevd death grip på min iPhone/Android-mobil"

 

Men "death grip" på iPhone har jeg jo vært i London på Apple Store og testet selv, hvor jeg hadde full HSDPA-dekning på en annen telefon, så der vet jeg at det stemmer.

 

Men, om disse feilen Amobil skriver om ikke eksisterte kunne den godt fått terningkast 6

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sansen for slik journalistikk som dette. Jeg må, igjen, også si jeg er imponert over at journalister tar seg bryet med å være aktiv i kommentatorfeltet. God del av pressen har mye å lære der.

Jeg har absolutt ikke sansen for slik "journalistikk". Hvis man først skal publisere en slik sak må man gå litt mer i dybden enn "vi har prøvd to eksemplarer og dessuten snakket med noen vi kjenner som har iPhone 4". Er det noen i redaksjonen som kjenner til begrepet "statistisk signifikant"? To anektoder kan ikke brukes som vitenskapelige data!

 

Men det er helt klart en fin ting at journalistene finner tid til å svare på kommentarer til sine egne saker - den skal de absolutt ha.

 

Det er litt fascinerende hvordan en håndholdt dings kan skape så mye følelser - som kommer på uttrykk via bokstaver.

Veldig fascinerende, indeed! En ting er at en del mennesker føler de må forsvare 5000 kroners-dingsen sin - det kan man muligens forstå hvis man legger godviljen til, men en annen ting er alle de som er så sinte på andre sine 5000 kroners-dingser. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. i retningslinjene.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

...men en annen ting er alle de som er så sinte på andre sine 5000 kroners-dingser. Forstå det den som kan.

 

Må si meg enig med dette. Interessant at så mange som helt åpenbart har kjøpt en annen telefon bruker masse energi på å fortelle hvor dårlig en annen telefon er. Men det er vel disse som overlevde xbox/ps3 fanboys-krigen på IT-avisen.

 

Men "death grip" på iPhone har jeg jo vært i London på Apple Store og testet selv, hvor jeg hadde full HSDPA-dekning på en annen telefon, så der vet jeg at det stemmer.

 

Men har du klart å bryte en samtale med "death grip"?

 

Det finnes atskillige telefoner hvor man kan se mottakelsen degraderes med death grip. Faktisk viste min tidligere 3GS klarere tegn på dette enn iPhone4 som jeg har nå. Dog har jeg uansett aldri mistet samtaler på dette. Storm i vannglass som mye annet om iPhone.

Lenke til kommentar

Jeg har absolutt ikke sansen for slik "journalistikk". Hvis man først skal publisere en slik sak må man gå litt mer i dybden enn "vi har prøvd to eksemplarer og dessuten snakket med noen vi kjenner som har iPhone 4". Er det noen i redaksjonen som kjenner til begrepet "statistisk signifikant"? To anektoder kan ikke brukes som vitenskapelige data!

 

Nå er problemet større enn det du prøver å få til her. Du kan ta en titt på apples egne support forum. Det er også flere videoer som er publisert som viser problemet. Apple har selv sakt at de har et problem, og at dette skulle fikses. 1.4 oppdateringen (mener jeg det var) skulle fikse dette problemet. Det skjedde ikke som forventet.

 

Dette er ikke noe amobil har kokt i sammen. At du ikke har problemet, og heller ikke kjenner noen som har det betyr ikke at det ikke er et problem.

 

Har du gått i dybden? Har du studert statistikken? Vet du i det heletatt noe om dette problemet.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...