Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir rimelig teit spør du meg. "Antennagate" er jo egentlig ikke et problem i det hele tatt, og ihvertfall ikke et utbrodert problem i Norge med vår nåverende mobildekning. Det har jo blitt bevist i flere tester at mobilsignalet kan falle litt når man dekker over antennen på de fleste mobiler. Dette er et typisk mediahype problem som er skapt for å ripe lakken hos Apple men som aldri nevnes på HTC modeller som har det samme problemet. Blir nesten som å klage på at IP4 mister dekningen dersom man går inn i et bomberom.

 

Det andre problemet med sensoren ble jo fikset i 4.1 IOS releasen for litt siden så å bruke dette nå blir vel drøyt spør du meg. Har aldri hatt problemer med hverken av disse problemene på min IP4. Synest å ta ned terninkastet med 2 øyner er vel dramatisk for disse filleproblemene som jeg mener ikke er noe alle telefonene sliter med, men jeg ville jo heller aldri gitt IP4 mere enn terninkast 5 heller da jeg mener at selv om dette er et fantastisk produkt så er det mye glitches og bugs som trekker den ned til ternikast 5.

 

En liten avsporing: Nå som Amobil viser at dere justerer på tester i etterkant så vil dette kanskje gjelde for alle produkter etterhvert som de forbedres? Kan jo f.eks nevne SPILL kategorien da anmeldte spill Fallout:New Vegas, som etter min mening er klar 9/10 som fikk trekk for bugs av amobil ned til 7/10. Vil også denne testen bli oppdatert om det skulle komme patcher som fikser disse småfeilene?? :)

 

Bare lurer av nyskjerrighet, hvilke andre bugs og glitches opplever du? KAn ikke si jeg har merket noe selv nemlig, men brått er det noe ubevisst :p

Lenke til kommentar

Det som er interessant er at det er ingen(?) som har kommet frem i tråden her som sier de har store problemer?

Nei, det er bare kamerater og bekjente som opplever stå store problemer at telefonen blir tilnærmet ubrukelig.

 

Redigert: Ikke for min del, altså, men av de som roper høyest.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Tror no heller ikke at en med 10 tommeltotter og sliter med å miste telefonen bør ha en HTC Desire eller noen andre telefoner med touch screen / mye glass på.

Nei, jeg tok utgangspunkt i at dette er Iphone 4 tråd. Jeg mener det finnes såppas mange alternativer til mobil med glass, hvis man er uforsiktig. Og i følge den videoen der, så knuser ikke Iphone 4 etter første drop som det ble påstått her helt uten kilde, men etter fjerde. Noe jeg mener er god nok margin, for folk som kun er kjempe uheldig en gang.

 

Mer kan man ikke forvente av glassmobilen, men man kan forvente mye mer av klumsete forbrukere som er så urasjonelle at de velger mobilen i første omgang.

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Er nå ikke helt enig med deg..

De kom en oppdatering som skulle fikse problemet og for min del var problemet løst med den oppdateringen, sensoren gikk bananas under samtale før, ringte faktisk opp 113 mitt i en samtale, å la på stup i ett..

Nå funker min firer helt problemfritt å har gjort det i flere mnd. å jeg bruker den i jobb så den får juling i 24 timer i døgnet..

Tror hele problemet ligger i selve oppdateringen.. Avbrudd/hastighet/innstalering/ITunes.. osv

Men den blir for galt å si at det ikke fungerer når de faktisk gjør det for de fleste..

De blir også feil når antenne problemet dras opp hele tiden, har ingen problem med det heller, hadde ikke før jeg fikk strikket rundt, å noen forandring blev de ikke etter..

Jeg er den mest negative du finner til hele Apple systemet men rett skal være rett, de har laget en vannvittig bra mobil som det ikke finnes maken til, så fra oss som er fornøyd med produktet blir det hele feil,,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om dere har sett det så ville det vel hjulpet diskusjonen å vise oss hvor?

 

Hvorfor skal jeg gidde å lese igjennom tråden på nytt for å finne de? Dere har uansett sett de fleste siden dere har hudflettet dem etterpå.

 

 

Om dere har sett det så ville det vel hjulpet diskusjonen å vise oss hvor?

 

Nei, det ville ikke hjulpet noe som helst da en person med epleøyne ikke klarer å lese det.

 

Haha idioter.

JA DET ER MASSE BEVISER!!!!

(men vi gidder ikke finne dem)

 

Way to go! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er flere som har nevnt at de har problemet, men ingen har slengt dritt mot dem, så her er det mye barnslig vrøvl. Det er heller ingen som påstår at problemene ikke eksisterer men at veldig mange ikke har det og at det ene problemet er løst med oppdatering for de fleste.

 

Ninjahamster og Ginecólogo Necrolamedor bør skjerpe fantasipraten et par hakk her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Siden Ninjahamster og Ginecólogo Necrolamedor tydeligvis kun har energi til å skrive skit uten 'fyll' så fyller jeg her inn for dere:

 

Dristig, men slik jeg ser det rettferdig. Jeg kan ikke stole på at min telefon alltid tar i mot samtaler, og når jeg først er i en samtale så slås den gjerne på mute eller, i enkelte tilfeller, legger den rett og slett på. Steve Jobs kan alltids prøve å si at jeg holder telefonen feil...

 

Dessuten skal det jo sies telefonen generelt heller ikke er feilfri. Det er ikke sjelden jeg må restarte tredjeparts-apps, f. eks. Spotify, for at det i det hele tatt skal fungere å spille av musikk.

 

Mener å erindre at 4.0.1, eller så var det 4.1 var den oppdateringen som inneholdt en fiks for problemet. Har ikke hørt at dette er noe folk rundt meg klager på med iPhone 4, men samboeren min har trykket på skjermen et par ganger mens jeg har snakket med henne, men har ikke opplevd dette problemet med andre iPhone 4 eiere. Det kan jo tenkes at det faktisk kan skyldes anatomien hos den enkelte? iPhone 4 har jo flyttet nærhetssensoren fra den gamle posisjonen ved siden av høyttaleren og til en ny ovenfor. Da kan det jo tenkes at for noen sine ører vil dette kunne resultere i at måleresultatet ikke blir korrekt og dermed slår på skjermen...

 

Mange som tror de vet noe om dette ! Jeg vet det ikke er tilfelle at de to telefonene som amobil har testet har problemet, da jeg vet om og selfølgelig har snakket med 5 stk som har dette problemet. Også en med 3gs som fikk dette etter nest siste oppdatering, og ble heller ikke løst med siste oppdatering. Dere som tror dere vet, finn dere en annen mobil. Jeg mener fortsatt Iphone er blant de 3 beste på markedet, men er forbannet på dette sensorproblemet.

 

Og for the record: Iphone 4 som jeg brukte som jobbmobil hadde ikke problemer med nærhetssensoren. Den brukte IOS 4.0.1 tror jeg

 

Jeg har iallefall opplevd flere ganger at Iphone4 brukere jeg har snakket med på telefon, har klart å bryte samtalen. Når de ringer opp igjen kommer det en regle om "den pokkers Iphonen og touchtelefonskit". Dette er ikke tenåringsbrukere, men er som regel deres første touch-telefon. Men sensoren skal jo uansett fungere og hindre dette.

At dette er et problem kan det vel ikke være noen tvil om. Fungerer sensoren som den bør, skal det ikke være mulig at dette skjer.

 

Dette problemet er forbanna irritabelt. Og det har vært til stede på alle de 6 iPhone 4'ene jeg har prøvd. Også venner sine iPhone 4's har samme problemet. Det har vært en blanding av 16 og 32GB telefoner.

 

Den siste jeg testet det på var på en 32GB som jeg mottok for to uker siden, ferdig pre-loada med iOS 4.1.

 

Egentlig burde den være nedjustert til terningkast 3.

Telefondelen fungerer SVÆRT DÅRLIG med denne buggen (jeg bruker telefonen svært mye i jobb hver dag, og dette problemet gjør ting helt håpløst. Plutselig så har jeg sittet og snakket for meg selv i to minutter mens motparten er på vent... latterlig).

 

Jeg er selv en fornøyd eier av iPhone 4 og har ikke opplevd dette problemet, men jeg har en kollega som sliter med dette.

Jeg er enig i amobils vurdering om dette er et utbrett problem, da nye potensielle kjøpere bør gjøres oppmerksom på problemet,

 

Jeg blir målløs av jobs disipler her som skal forsvare apple sine produkter uansett hvor absurd det kan virke!

 

9/10 har dette problemet? Om man skulle sammenligne antall totale poster i denne tråden og disse personene som har problemer vil en stor majoritet være 'har ikke problemet'. Igjen, dette peker mot amobil sine kilder.

 

Det nevnes ikke i hvert tilfelle om problemene var med 4.1 eller ikke. Det er meget relevant.

 

Om man skulle ha satt opp en poll for å finne ut hvor mange som hadde dette problemet ville hele Android-klubben stemt "JA!!1" så noe sånt har ingen mening.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitat Finn Jarle Kvalheim i amobil, artikkel i VG den 30 okt 2010 med tittel "Fortsatt trøbbel med iPhone 4" om nedjustering av terningkast:

 

"Da iPhone 4 ble lansert, ble to svakheter trukket frem: Antenneproblemer, og krøll med telefonens sensor. Fire måneder senere er feilene fortsatt ikke rettet."

 

Hvorfor kaller dere de såkalte "antenneproblemene" for "feil" som bør rettes, når dere i deres egen test 30 juni 2010 ikke klarte å påvise noen antenneproblemer på iPhone som ikke andre telefoner også har? Har dere endret mening om "antenneproblemene" siden juni, og i så fall hvorfor? Jeg spør, fordi her er konklusjonen deres fra deres egen test (sitat):

 

"Dekningen ser altså ikke ut til å skille seg nevneverdig fra andre telefoner."

 

Konklusjonen deres er også i tråd med hva andre testere har funnet ut samt hva flere videoer på YouTube viser; når du griper hardt om konkurrerende telefoner (death grip) på samme måte som på iPhone 4 så faller styrken på antennesignalet på presis samme måte.

 

Sitat fra amobils test av iPhone 4 den 30 juni 2010; om Facetime:

 

"Ifølge Jobs og kompani skal dette satses på som en åpen standard for videotelefoni over mobilnettet, men ved lansering ble det sagt at det gjenstod forhandlinger med mobiloperatørene.

Foreløpig har vi ikke fått testet denne funksjonen. Den krever nemlig både trådløst nett, og viktigere en Iphone 4 i hver ende."

 

Dere fikk altså ikke testet Facetime, fordi det trengtes trådløst nett og en annen iPhone i tillegg, hvilket åpenbart syntes vanskelig å fremskaffe da dere skrev testen i slutten av juni.

Dere synes i følge øverste sitat her at 4 måneder er urimelig lang tid for å vente på en fiks.

 

En artikkel som påberoper seg å være en oppdatering bør ha med test av Facetime, da 4 måneder er MER enn rimelig tid til å få testet en av nettopp de fremste egenskapene ved iPhone 4, som forøvrig iPhone foreløpig er alene om, især når Facetime nå er kommet for Mac også, hvilket gjør videosamtaler mellom telefon og datamaskin (eller omvendt) mulig. Problemer med mobiloperatører er borte og en ekstra iPhone 4 er åpenbart heller ikke lenger vanskelig å få tak i for dere, hvilket dere sjøl innrømmer i et av innleggene over her (sitat fjarle):

 

"Når 9 av de 10 første Iphone 4-brukere vi snakker med..."

 

Jeg kan forøvrig nevne at jeg opplever Facetime som både mer brukervennlig og hurtigere enn f.eks Skype, da Facetime i motsetning til Skype faktisk gir VIDEO på min iPhone4.

Facetime oppleves faktisk som en liten revolusjon, hvilket visse andre testere har fått med seg, i motsetning til amobils testere.

Jeg kan dessuten nevne at ingen av de jeg kjenner med iPhone4 har opplevd problemer med nærhetssensoren.

 

Når man

1) oppdaterer kun det som man VELGER å oppdatere og unnlater å oppdatere det som SKRIKER etter en oppdatering OG som det ikke lenger er noen grunn til å ikke oppdatere (dvs fremstår som uferdig i den opprinnelige testen av 30 juni 2010), og når man

2) bringer inn nye "problemer" ved produktet, som man før har konkludert at IKKE er noe problem i forhold til konkurrerende produkter etter grudig testing,

så virker nåværende artikkel forutinntatt og ikke minst inkonsekvent.

 

Pga av ovennevnte så opplever jeg ikke nåværende artikkel "Vi nedjusterer iPhone 4" hverken som noen oppdatering eller som noen berettigelse til noen nedjustering.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvordan kan du kalle facetime for en revolusjon når andre mobilleverandører har solgt mobiler med mulighet for videosamtale over 3G nett helt siden 3G'nettets opprinnelse?

 

Apple gjør noe som har blitt gjort før, men gjør det samtidig dårligere ved å begrense det til kun WIFI. Revolusjonerende!

Endret av K-E
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...