Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Jeg har sett video på nettet der glasset knuser etter fjerde drop ned på asfalten fra 1 meters høyde, altså ikke første drop.

 

http://www.ifixyouri.com/blog/?p=186

 

(Videoen kommer opp ved et lett søk i google.)

 

Selv synes jeg det hele er ganske enkelt, og har sagt det mange ganger:

 

Hvis man er så klumsete og uforsiktig at man mister mobilen i hytt og hver på denne måten, så kjøper du rett og slett ikke Iphone 4. Det blir like ugjennomtekt som å gi pistol i julegave til en seriemorder.

 

Man må ikke på død og liv være stokk dum.

Endret av JLord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv en fornøyd eier av iPhone 4 og har ikke opplevd dette problemet, men jeg har en kollega som sliter med dette.

Jeg er enig i amobils vurdering om dette er et utbrett problem, da nye potensielle kjøpere bør gjøres oppmerksom på problemet,

 

Jeg blir målløs av jobs disipler her som skal forsvare apple sine produkter uansett hvor absurd det kan virke!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For meg er ikke Apple noen religion, og ingen andre selskaper heller.

 

Av det jeg kan komme på har jeg slaktet både Macbook, Lenovo s10e (eier selv), og et Omegaur til 13.000 (eier selv).

 

Jeg har også påpekt de problemer jeg har hatt med Iphone 4, som vedrører sensoren som slår av og på skjermen under samtale (et heller lite problem).

 

Men jeg må inrømme at for min egen del har jeg problemer med å forholde meg til påståtte feil med produkter som jeg selv ikke opplever overhodet.

 

Samtlige av mine siste 5 mobiler har fått karakter 5-6 på amobil.no (alle til over 4000kr), og samtilige av disse har vært noen ordentlige møkkatelefoner. Bortsett fra Iphone 4, hvor jeg har hatt mikroskopisk med problemer (vell og mer til nå, siden lansering).

 

Til slutt vil jeg si at jeg synes det er like tåpelig sånn media hauser opp rundt hver Apple lansering, som når de nå har hauset opp rundt de påståtte problemene. Det kan kanskje være vanskelig å forstå, men Apple er og blir vinneren. De tjener på det åkkesom. Apple kan nesten stryke PR-kostnader fra budsjettet.

Endret av JLord
Lenke til kommentar
Men så må du huske at Desire er bygget i billig plast, mens iPhone er bygget i glass og metall (sikkert ikke prima vare det heller, men det er nok dyrere enn plast).

 

SPOILER: Desire er bygget av glass, aluminium og hard gummi. iPhone 4 er bygget av tynt glass som knuses ved første kontakt med bakken. At Desire tåler mer enn iPhone 4 er det liten tvil om.

 

 

og jeg er ingen Apple fanboy

Alle som har sett deg poste her før vet nøyaktig hva du er.

 

Er glass knuselig?! Du tuller nå sant? Kan du dokumentere dette? Idiot. Og nei, jeg er ingen Apple fanboy. Hadde du dukket opp i forumet oftere enn én gang hvert skuddår, så hadde du fått det med deg. Du derimot er, og vil alltid forbli en klovn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er glass knuselig?! Du tuller nå sant? Kan du dokumentere dette? Idiot. Og nei, jeg er ingen Apple fanboy. Hadde du dukket opp i forumet oftere enn én gang hvert skuddår, så hadde du fått det med deg. Du derimot er, og vil alltid forbli en klovn.

Så du var altså klar over at iPhone lett går i stykker? :ohmy: hvorfor snakker du da dårlig om Desire sin byggekvalitet i forhold? Og selvfølgelig er du en fanboy steffen. Faktisk er du min favorittfanboy her på forumet :roll:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig knuser glass. Jeg har ikke sagt at glass ikke knuser. Det jeg derimot (personlig) mener er at iPhone 4s byggekvalitet og ekslusivitet (designet, ikke antallet) er en del hakk over Desire. Å si at jeg er en fanboy er å dra det litt langt synes jeg. Jeg har ingenting imot iPhone, men jeg har noe imot Apple og deres måte å håndtere ting på. Dette stopper dog ikke meg å kjøpe et produkt jeg synes er av ypperste kvalitet. Jeg kjøper heller ikke alt med en Apple-logo på. Jeg eier en iMac og to iPhones. Sammenlignet med de rundt 80 mobilene jeg har hatt gjennom tidene, så ser vi fort at andel Apple-produkter er lav. Apple TV? Ser ikke poenget. iPad? Ser ikke poenget. Macbook Air? Råkul, men ser ikke helt poenget.

 

Jeg har nå forhåndsbestillt en HTC Desire HD, men samtidig har jeg lyst på en iPhone 4, siden jeg har hatt iPhone de siste tre årene, og dermed vet jeg hva jeg får. HTC har jeg eid før, og har en liggende i skuffen. Jeg liker HTC, men av erfaring så kan det være skummelt å kjøpe en HTC siden man kan gå på et smell mtp byggekvalitet og smådetaljer på hardwaren. (Desire HDs nedre bakdeksel sitter f.eks ikke tett inntil "metaldelen", og man kan se SIM-kortet). Dette er småplukk som kan få meg til å droppe en modell.

 

Men kort sagt så misliker jeg Apple som bedrift, men liker produktene deres (dog ikke alle). Jeg digger HTC, men er skeptisk til en del av produktene deres. Hva jeg går for denne gangen er jeg usikker på. Det kan bli iPhone eller en Android. Det heller mot Android denne gang.

 

Hadde jeg vært fanboy, så hadde jeg funnet frem min egenkomponerte Apple-bibel, og preket om Steve Jobs barndom, framtidsvisjoner, og hvorfor jeg personlig skal konvertere verdens befolkning til Apples fantastiske univers. It ain't gonna happen.

Lenke til kommentar

Er så søt når du blir engasjert, tigern :love:

 

Det hadde vært fint om du kunne skrive et innlegg uten hersketeknikker. Jeg har lagt merke til at de samme utidige kommentarene går igjen og igjen hos deg. Nå er jeg ikke en del av diskusjonen, men det blir kjedelig å lese i lengden, og du framstår som ganske useriøs når du ikke klare å forholde deg til å kommunisere gjennom saklige argumenter.

 

Generelt tror jeg forumet ville ha vært tjent med at det er mer saklig diskusjon her.

Endret av LordErik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I lys av enkelte andre mobilers sterke og svake sider, så fremstår nedgraderingen av Apple iPhone 4 noe merkelig, men ikke nødvendigvis urimelig ettersom det tross alt er snakk om grunnleggende funksjonalitet og noe som både berører den enkeltes bruk og opplevelse av telefonen.

 

Når det er sagt, så skulle jeg ønske at dette var gjennomgående for alle telefoner som ble vurdert. Og sist, men ikke minst, at testere og anmeldere hadde en bedre forståelse av den alminnelige bruker. Vi er ikke nødvendigvis mobil nerder som bruker dagen vår på og “mekke” telefon; det være seg homescreen, lockscreen, oppsett, generelle innstillinger, osv. osv.

 

De aller fleste har for eksempel nok med å få kontaktene sine overført fra en telefon til en annen om ikke de skal "flashe" telefonen for å få enkelte grunnleggende funksjoner til å fungere om en annen. Folk flest vet for eksempel ikke om HTC’s hjemmesider hvor de kan oppgradere ROM på telefonen sin (som om de vet hva dette er i det hele tatt), langt mindre hvilke filer de skal laste ned og hvordan disse skal installeres.

 

Stort sett forventer vi at ting skal fungere sånn noenlunde ut av "boksen" og uten at det må brukes uforholdsmessig mye tid for å få grunnleggende funksjonalitet på plass. Som medlemmer på dette fora må vi også ta inn over oss at vi ikke nødvendigvis er representative for den alminnelige bruker og deres opplevelse av den enkelte telefon.

 

Noen grunnleggende eksempler sett fra mitt ståsted kan være HTC HD2 hvor en rekke grunnleggende funksjonalitet - som for eksempel SMS og radio - stort sett ikke fungerte ordentlig før lenge etter lanseringen. Telefonen ble likevel omtalt som “Guds gave” til verden fordi den hardware-messig fremstår som “kraftig” og representerer et skritt fremover / noe nytt. At den software messige biten (WM 6.1 og senere WM 6.5) var noe dritt ble stort sett forbigått i stillhet. (Dersom du lurer på hvilke funksjoner og problemer våre egne og svært så kompetente brukere slet med, så sjekk ut tråden på Amobils eget forum.) Det er i mine øyne direkte uforsvarlig av anmelderne å gi en slik telefon terningkast 6.

 

Videre er jeg av den oppfatning at en telefon som for eksempel forutsetter “medlemskap” på XDA for å få den til å fungere sånn noenlunde, ikke fortjener terningkast 6 (eller 5 for den saks skyld) fordi det forutsetter langt mer av den gemene hop enn det anmelderne strengt tatt burde legge til grunn.

 

En telefon kan og bør heller ikke etter min vurdering få terningkast 6/5 dersom det forutsettes at brukerne over tid må prøve ut flere ROMs +++ og et utall løpende oppdateringer for å få grunnleggende funksjoner (som for eksempel SMS, Radio, +++) til å fungere sånn noenlunde.

 

Dette er bare noen synspunkter sett fra mitt ståsted, men det samme er gjennomgående for HTC Desire og flere andre telefoner som har fått svært gode omtaler, både her og i andre fora. De enkelte telefoners tråder er tilgjengelig, så det er bare å lese gjennom disse og se hva våre kompetente brukere sliter med. Kan vi legge anmeldernes vurderinger til grunn for våre innkjøp? Mitt svar er Nei!

 

Samtidig synes det som om dette er et gjennomgående fenomen i flere sammenhenger; leste senest i dag en test av Samsung Galaxy Tab i VG og hvor den fikk terningkast 5, og hvor produktet ble omtalt som “alt det iPad ikke er”. Samtidig skriver anmelder bl.a. at scrolling opp og ned på internett sider lugget som bare fy og gjorde Pad’en bortimot ubrukelig… Forstå det den som kan? At Nokia N8 kan få terningkast 5 med alle de problemer og lite gjennomtenkte løsninger som rapporteres om av testerne, er for undertegnede også helt uforståelig og i mine øyne direkte uansvarlig overfor brukerne.

 

For mitt eget vedkommende forsvant problemer med kinn berørelse etter oppgradering til IOS 4.1. Når det gjelder dekningen i Oslo, så er den stort sett god, men har funnet to hull som berører meg; ett nederst i Bygdøy Alle og ett i nærheten av Smestad-krysset. Men disse “hullene” hadde jeg også på 3GS og HTC Diamond I og II.

 

Fortsatt god helg!

Endret av Stool Sample
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Samtidig synes det som om dette er et gjennomgående fenomen i flere sammenhenger; leste senest i dag en test av Samsung Galaxy Tab i VG og hvor den fikk terningkast 5, og hvor produktet ble omtalt som “alt det iPad ikke er”. Samtidig skriver anmelder bl.a. at scrolling opp og ned på internett sider lugget som bare fy og gjorde Pad’en bortimot ubrukelig… Forstå det den som kan? At Nokia N8 kan få terningkast 5 med alle de problemer og lite gjennomtenkte løsninger som rapporteres om av testerne, er for undertegnede helt uforståelig og i mine øyne direkte uansvarlig overfor brukerne.

 

Bare for å ha ting på plass, så la oss se hva han egentlig skrev.

 

Å rulle opp og ned på vanlige nettsider er også en langt mer hakkete opplevelse på Galaxy Tab enn på iPad.

 

Men det er også det eneste jeg har å utsette på den.

 

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10034448

 

Altså på ingen måte «bortimot ubrukelig».

Lenke til kommentar

Er veldig glad i Apple's produkter generelt, men jeg synes at dette var rettferdig gjort av Amobil. :)

 

Så du registrerte deg for å kommentere i en anti-apple tråd?

 

Vi har hatt flere av disse den siste tiden. Felles for dem alle var at de sannsynligvis var tungt medisinerte.

 

Det her er jo IKKE en anti-Apple tråd. Herregud.

Lenke til kommentar

Dette blir rimelig teit spør du meg. "Antennagate" er jo egentlig ikke et problem i det hele tatt, og ihvertfall ikke et utbrodert problem i Norge med vår nåverende mobildekning. Det har jo blitt bevist i flere tester at mobilsignalet kan falle litt når man dekker over antennen på de fleste mobiler. Dette er et typisk mediahype problem som er skapt for å ripe lakken hos Apple men som aldri nevnes på HTC modeller som har det samme problemet. Blir nesten som å klage på at IP4 mister dekningen dersom man går inn i et bomberom.

 

Det andre problemet med sensoren ble jo fikset i 4.1 IOS releasen for litt siden så å bruke dette nå blir vel drøyt spør du meg. Har aldri hatt problemer med hverken av disse problemene på min IP4. Synest å ta ned terninkastet med 2 øyner er vel dramatisk for disse filleproblemene som jeg mener ikke er noe alle telefonene sliter med, men jeg ville jo heller aldri gitt IP4 mere enn terninkast 5 heller da jeg mener at selv om dette er et fantastisk produkt så er det mye glitches og bugs som trekker den ned til ternikast 5.

 

En liten avsporing: Nå som Amobil viser at dere justerer på tester i etterkant så vil dette kanskje gjelde for alle produkter etterhvert som de forbedres? Kan jo f.eks nevne SPILL kategorien da anmeldte spill Fallout:New Vegas, som etter min mening er klar 9/10 som fikk trekk for bugs av amobil ned til 7/10. Vil også denne testen bli oppdatert om det skulle komme patcher som fikser disse småfeilene?? :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde dette problemet på 3GS som jeg hadde tidligere.

Ble satt på høyttaler i hytt og gevær, samt at tastaturet kom frem så jeg sendte pipelyder til de jeg snakket med.

Etter jeg fikk iPhone 4 har ikke dette skjedd en eneste gang.. Hvor er alle de som har problem med telefonen sin? Jeg så det lå en lang tråd på apples forum, men jeg kjenner flere med telefonen og de har virkelig ikke dette problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har sett video på nettet der glasset knuser etter fjerde drop ned på asfalten fra 1 meters høyde, altså ikke første drop.

 

http://www.ifixyouri.com/blog/?p=186

 

(Videoen kommer opp ved et lett søk i google.)

 

Selv synes jeg det hele er ganske enkelt, og har sagt det mange ganger:

 

Hvis man er så klumsete og uforsiktig at man mister mobilen i hytt og hver på denne måten, så kjøper du rett og slett ikke Iphone 4. Det blir like ugjennomtekt som å gi pistol i julegave til en seriemorder.

 

Man må ikke på død og liv være stokk dum.

 

Tror no heller ikke at en med 10 tommeltotter og sliter med å miste telefonen bør ha en HTC Desire eller noen andre telefoner med touch screen / mye glass på.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...