Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Hva om alle stoppe å diskutere telefon, men fortsetter å diskutere hva vi synes om at karakterer endre i etterkant, uansett om det er opp eller ned. Og eventuelt når de bør justeres. Jeg mener en karakter burde settes ut fra hvordan produktet er når det blir testet, så får sw og hw selgere lære seg til å beta teste FØR de gir ut produktene sine. Så slipper vi å vente på neste firmware/patch får å få produktet vi har betalt for.

 

Om produsenten av produktet (samme om det er mobil eller hva det nå er) ikke holder lovnaden til anmelder synes jeg det er på sinn plass at karakter nedjusteres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eisa:

Da må man i større grad basere seg på god journalistikk, og det er ikke alltid så positivt for inntektene.

Hm.. Ja.. Jeg har stoppet å abonnere på RSS-feeden til Amobil etter at de begynte å sende meg via en reklameside før jeg kom til artikkelen. Det gidder jeg ikke når artiklene ikke alltid er så gode, og de kommer relativt sent ut.

 

@Ginecologo: Terningkast gir ingen mening når brukere har så forskjellige behov som mobilbrukere. Jeg tipper det er en god grunn til at respektable sider som Anandtech og Arstechnica ikke bruker det. Til og med Engadget lar være å gi en rating på testene sine. For ikke å snakke om at man slipper problemet med brukere som begynner å diskutere hvorfor den fikk så lavt/høyt terningkast :roll:

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Jepp, men hvem som helst kan laste ned kildekoden og modifisere etter ønske og behov :)

 

Satans nyttig det der. Her forleden endret jeg kildekoden slik at alle kontaktene mine ikke lengre får summetone når de ringer meg, men a-moes slager "mom is home", tilgjengelig hvor du finner musikk.

 

Klarer du virkelig ikke å se fordelen i å ha muligheten til å kunne redigere kildekoden? Se på det fra en annen vinkel enn din egen.

 

Unnskyld. Hvilken vinkel vil du jeg skal se på det fra? Jeg er fortsatt en av de oppegående som mener at en mobil er en mobil og en pc er en pc, derfor er den fantastiske åpne kildekoden du beskriver meg fullstendig og ugjendrivelig irrelevant.

 

Alt jeg vet er at jo mer innsyn brukerbasen får i hvordan et OS fungerer, jo mer malware og annet uønsket dritt får sluttbrukeren.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

eisa:

Da må man i større grad basere seg på god journalistikk, og det er ikke alltid så positivt for inntektene.

Hm.. Ja.. Jeg har stoppet å abonnere på RSS-feeden til Amobil etter at de begynte å sende meg via en reklameside før jeg kom til artikkelen. Det gidder jeg ikke når artiklene ikke alltid er så gode, og de kommer relativt sent ut.

 

@Ginecologo: Terningkast gir ingen mening når brukere har så forskjellige behov som mobilbrukere. Jeg tipper det er en god grunn til at respektable sider som Anandtech og Arstechnica ikke bruker det. Til og med Engadget lar være å gi en rating på testene sine.

 

Det samme gjelder da alt annet. Terningkast/karakter er fremdeles noe man kan se på når man leter etter et produkt man skal ha. Jeg ser alltid flere steder, ser etter terningkast/karakter, og deretter leser om de som visstnok er best. Dermed finner jeg ut hva jeg vil ha.

 

 

Men ja, det stemmer ikke alltid. iPod Classicen min er den dårligste MP3-spilleren jeg har hatt, men sånn er det noen ganger. I majoriteten av anmeldelser så funker det.

Lenke til kommentar

Jepp, men hvem som helst kan laste ned kildekoden og modifisere etter ønske og behov :)

 

Satans nyttig det der. Her forleden endret jeg kildekoden slik at alle kontaktene mine ikke lengre får summetone når de ringer meg, men a-moes slager "mom is home", tilgjengelig hvor du finner musikk.

 

Klarer du virkelig ikke å se fordelen i å ha muligheten til å kunne redigere kildekoden? Se på det fra en annen vinkel enn din egen.

 

Unnskyld. Hvilken vinkel vil du jeg skal se på det fra? Jeg er fortsatt en av de oppegående som mener at en mobil er en mobil og en pc er en pc, derfor er den fantastiske åpne kildekoden du beskriver fullstendig og ugjendrivelig irrelevant.

Hvis du ikke vil redigere kildekoden trenger du ikke gjøre det. Det er heller ingen som oppfordrer deg til å gjøre det. Enkelte personer finner det interessant og nyttig, så hvorfor ikke gi dem muligheten?

Lenke til kommentar

Støtter Amobil!

 

Vanskelig å kjøre en 'se-tilbake-og-endre' taktikk på anmeldelser i dette markedet, men er enig i at høyprofilstelefoner som iPhone bør få den oppmerksomheten. Videre gjelder også dette fordi Apple oppdaterer telefoner sjeldent. Sammenlignet med HTC/Sony Ericsson er det i vel rundt 1/2 hastigheten. Det gjør telefonene til Apple mer avhengig av oppdateringer.

 

Videre vil jeg spørre folk i denne tråden som kritiserer Amobil hva de faktisk forventer av en nettside? Journalisme er en minkende arbeidsgruppe. Stadig fler bruker hverandres arbeid, og med gratis tilgang på nett har det blitt værre å generere riktige inntekter. Spesielt går denne til Theo343 som har et godt innlegg. Jeg skulle også gjerne ønsket meg mer granskende journalistikk. Men igjen; hva forventer dere? At Amobil skaffer private data fra operatører fra hvem som bruker hvilke håndsett, for så å ringe rundt? Står ute på gaten og spør alle som har telefonen? Det ville jo blitt sjevt, for å drive statistikk på det basis trenger man en 100% 'vilkårlig' brukergruppe, som inneholder folk fra mange kulturer, aldre, begge kjønn, med forskjellige ører hvis det skulle være et tema.

 

Amobil skriver at de har forsøkt å kontakte Apple. At de ikke har lyktes overrasker meg ikke. Og Apple Norge ville aldri ha uttalt seg om dette problemet.

 

Likevel neglisjerer du hele saken. Som Amobil og mange andre trekker frem, dette er et problem som Apple selv har anerkjent. iOS 4.1 (som forsåvidt også kom lovlig sent hvis dette var fiksen) eller ikke, folk har fortsatt problemer med dette.

 

Her er HTC Desire testen deres. Regner med at dere setter ned karakteren til terningkast 3, siden jeg ble meget skuffet over batteritiden(er jo ikke selve batteriet som er dårlig, men programvaren) på denne telefonen. Og det gjelder begge htc desirene vi har hatt i huset. Bare sjekk Desire trådene så tror jeg dere ser at dette problemet er MYE større enn proximity sensorproblemet.

 

Ja det er et problem med batteritid på telefoner med 1Ghz prosessor, WiFi, BT, og stor touch-skjerm. Jeg lader min telefon hver dag, og det må til. Er det et problem for meg? Nei, ville det ha hjulpet om jeg valgte iPhone eller Desire? Nei, den måtte fortsatt lades hver natt.

 

--

--

 

Kunne likevel holdt med å justere ned til 5, og trekke anbefalningen. 4 hørtes litt voldsomt ut. Det er fortsatt en knallgod surfetelefon, spillmaskin i verdensklasse, velbygd og veldesignet telefon. Den kan ringe, ingen klager lenger over antenneproblemer, at den blinker litt, muter og legger på for en mengde av brukerne er sånt som skjer. Med mange flere telefoner enn iPhone.

 

Skryter til sist litt av journalistikken; leste dårligere artikler på vg idag, og de har 'høyere' status blant folk flest i alle fall..

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Tror nettverket må publisere Muhammed-karikaturer eller gi Aulie en bildeblogg for å oppnå like mye rabalder :wee:

 

Har sansen for slik journalistikk som dette. Jeg må, igjen, også si jeg er imponert over at journalister tar seg bryet med å være aktiv i kommentatorfeltet. God del av pressen har mye å lære der.

 

Det er litt fascinerende hvordan en håndholdt dings kan skape så mye følelser - som kommer på uttrykk via bokstaver.

Lenke til kommentar

Når det gjelder kildekode som er nevnt her, til vanlig telefon er ikke det noen vits, men smarttelefoner, ja, der er det stor vits!

 

Fordi de fleste av androidbrukere er DEFINITIVT ute etter å redigere android på rotnivå, og ingen av dem vil bare ha en billig mobil å surfe facebook med?

 

Her er HTC Desire testen deres. Regner med at dere setter ned karakteren til terningkast 3, siden jeg ble meget skuffet over batteritiden(er jo ikke selve batteriet som er dårlig, men programvaren) på denne telefonen. Og det gjelder begge htc desirene vi har hatt i huset. Bare sjekk Desire trådene så tror jeg dere ser at dette problemet er MYE større enn proximity sensorproblemet.

 

Ja det er et problem med batteritid på telefoner med 1Ghz prosessor, WiFi, BT, og stor touch-skjerm. Jeg lader min telefon hver dag, og det må til. Er det et problem for meg? Nei, ville det ha hjulpet om jeg valgte iPhone eller Desire? Nei, den måtte fortsatt lades hver natt.

 

Batteritiden til iphone 4 er vel effektivt det doble av hva desire har å rutte med, så kondolerer angående argumentet ditt.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det samme gjelder da alt annet. Terningkast/karakter er fremdeles noe man kan se på når man leter etter et produkt man skal ha. Jeg ser alltid flere steder, ser etter terningkast/karakter, og deretter leser om de som visstnok er best. Dermed finner jeg ut hva jeg vil ha.

 

 

Men ja, det stemmer ikke alltid. iPod Classicen min er den dårligste MP3-spilleren jeg har hatt, men sånn er det noen ganger. I majoriteten av anmeldelser så funker det.

Det her illustrerer kanskje poenget mitt. I tester av iPod (som pleier å få gode karakterer), er det alltid noen som er uenige fordi man må bruke iTunes til å synkronisere musikken. For dem ville terningkast 1 vært den riktige karakteren. I motsatt ende har vi tester av andre mp3-spillere, som ikke synkroniserer mot iTunes. Da blir det plutselig den motsatte situasjonen, og jeg ville for eksempel sett på de spillerne som så godt som ubrukelige. Ved å ha en positiv/negativ-liste, så slipper man hele den problemstillingen. Man kan til og med inkludere "Nøytralt" og slenge inn synkroniseringsinfoen der.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Sitat from Apple Distortionfield:

Man får heller tro det var dårlig med reklameinntekter og trengte flere hits på amobil.no. Julehandel og julebonus står rett for døren som man nevnte.

Feil. Det er fordi phönern din ikke er bra at den ble nedgradert til status middelmådig, remember?

 

@Lilac1:

Det du sier er fullstendig symptomatisk for iPhonebrukere. "Slik ting er, skal dem være. Basta". Kanskje noen vil ha et annet oppsett enn deg på sine produkter? Annet tastatur? Annet grensesnitt? Annen SMS-leser? Annet filsystem? Bruk fantasien. Noen mennesker krever å se mer enn nesetippen sin.

 

"En mobil er en mobil" Ja, da får du selge phonen din og skaffe deg en gammel Nokia som kan knapt mer enn å ringe med. T.o.m phonen din er mer enn en mobil i tradisjonell forstand.

 

"ugjendrivelig irrelevant"? Tøvprat

Lenke til kommentar

Batteritiden til iphone 4 er vel effektivt det doble av hva desire har å rutte med, så kondolerer angånde argumentet ditt.

 

Det doble er etter min erfaring å ta i litt.

 

Bruker telefonen min mye, hører på 2 timer musikk, sender 50-100 meldinger, et par samtaler, og gjerne 30-60 minutter spilling. Etter en dag står jeg da igjen med 15-35% batteri litt avhengig.

 

Tilsvarende telefonbrukere med iPhone står igjen med riktignok mer batteri, men fortsatt etter en 16-timers dag godt under halvparten. 20-40%.

 

Telefonene må uansett lades.

Lenke til kommentar

@Lilac1:

Det du sier er fullstendig symptomatisk for iPhonebrukere. "Slik ting er, skal dem være. Basta". Kanskje noen vil ha et annet oppsett enn deg på sine produkter? Annet tastatur? Annet grensesnitt? Annen SMS-leser? Annet filsystem? Bruk fantasien. Noen mennesker krever å se mer enn nesetippen sin.

 

"En mobil er en mobil" Ja, da får du selge phonen din og skaffe deg en gammel Nokia som kan knapt mer enn å ringe med. T.o.m phonen din er mer enn en mobil i tradisjonell forstand.

 

"ugjendrivelig irrelevant"? Tøvprat

 

Hahahah, er dette et argument? Prater dere sånn i samfunnsfagtimene?

Du må lese flere setninger etter hverandre for SÅ å sette disse i sammenheng for å forstå det som blir sagt.

Innlegget mitt var en reaksjon på at brukergruppen du tilhører alltid nevner hvor ESSENSIELT det er å sortere kontaktlisten etter avføringskonsistens, og jeg besvarer vitterlig en slik tone med en lignende en.

 

Forøvrig burde du bare legge sammen sysakene som du lovte theo etter han eide deg så forferdelig for et par sider tilbake

 

Batteritiden til iphone 4 er vel effektivt det doble av hva desire har å rutte med, så kondolerer angående argumentet ditt.

 

Er den virkelig det?

 

Jepp, batteriet er ikke dobbelt så stort, men iphone 4 bruker mindre strøm generelt.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter Amobil!

 

Vanskelig å kjøre en 'se-tilbake-og-endre' taktikk på anmeldelser i dette markedet, men er enig i at høyprofilstelefoner som iPhone bør få den oppmerksomheten. Videre gjelder også dette fordi Apple oppdaterer telefoner sjeldent. Sammenlignet med HTC/Sony Ericsson er det i vel rundt 1/2 hastigheten. Det gjør telefonene til Apple mer avhengig av oppdateringer.

 

Videre vil jeg spørre folk i denne tråden som kritiserer Amobil hva de faktisk forventer av en nettside? Journalisme er en minkende arbeidsgruppe. Stadig fler bruker hverandres arbeid, og med gratis tilgang på nett har det blitt værre å generere riktige inntekter. Spesielt går denne til Theo343 som har et godt innlegg. Jeg skulle også gjerne ønsket meg mer granskende journalistikk. Men igjen; hva forventer dere? At Amobil skaffer private data fra operatører fra hvem som bruker hvilke håndsett, for så å ringe rundt? Står ute på gaten og spør alle som har telefonen? Det ville jo blitt sjevt, for å drive statistikk på det basis trenger man en 100% 'vilkårlig' brukergruppe, som inneholder folk fra mange kulturer, aldre, begge kjønn, med forskjellige ører hvis det skulle være et tema.

 

Amobil skriver at de har forsøkt å kontakte Apple. At de ikke har lyktes overrasker meg ikke. Og Apple Norge ville aldri ha uttalt seg om dette problemet.

 

Likevel neglisjerer du hele saken. Som Amobil og mange andre trekker frem, dette er et problem som Apple selv har anerkjent. iOS 4.1 (som forsåvidt også kom lovlig sent hvis dette var fiksen) eller ikke, folk har fortsatt problemer med dette.

 

Her er HTC Desire testen deres. Regner med at dere setter ned karakteren til terningkast 3, siden jeg ble meget skuffet over batteritiden(er jo ikke selve batteriet som er dårlig, men programvaren) på denne telefonen. Og det gjelder begge htc desirene vi har hatt i huset. Bare sjekk Desire trådene så tror jeg dere ser at dette problemet er MYE større enn proximity sensorproblemet.

 

Ja det er et problem med batteritid på telefoner med 1Ghz prosessor, WiFi, BT, og stor touch-skjerm. Jeg lader min telefon hver dag, og det må til. Er det et problem for meg? Nei, ville det ha hjulpet om jeg valgte iPhone eller Desire? Nei, den måtte fortsatt lades hver natt.

 

--

--

 

Kunne likevel holdt med å justere ned til 5, og trekke anbefalningen. 4 hørtes litt voldsomt ut. Det er fortsatt en knallgod surfetelefon, spillmaskin i verdensklasse, velbygd og veldesignet telefon. Den kan ringe, ingen klager lenger over antenneproblemer, at den blinker litt, muter og legger på for en mengde av brukerne er sånt som skjer. Med mange flere telefoner enn iPhone.

 

Skryter til sist litt av journalistikken; leste dårligere artikler på vg idag, og de har 'høyere' status blant folk flest i alle fall..

 

Nei, om du hadde prøvd iPhone 4 noen dager så hadde du funnet ut at den varer lengre selv med det meste påslått. Det er i allefall min erfaring med min Desire, og jeg ser også hvor ofte fruen må lade på Desiren hennes.  Uansett så må jo amobil etterstrebe å være noe mer enn en blog med noen mobilnerder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...