Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

@Lilac1:

Det du sier er fullstendig symptomatisk for iPhonebrukere. "Slik ting er, skal dem være. Basta". Kanskje noen vil ha et annet oppsett enn deg på sine produkter? Annet tastatur? Annet grensesnitt? Annen SMS-leser? Annet filsystem? Bruk fantasien. Noen mennesker krever å se mer enn nesetippen sin.

 

"En mobil er en mobil" Ja, da får du selge phonen din og skaffe deg en gammel Nokia som kan knapt mer enn å ringe med. T.o.m phonen din er mer enn en mobil i tradisjonell forstand.

 

"ugjendrivelig irrelevant"? Tøvprat

 

Hahahah, er dette et argument? Prater dere sånn i samfunnsfagtimene?

Du må lese flere setninger etter hverandre for SÅ å sette disse i sammenheng for å forstå det som blir sagt.

Innlegget mitt var en reaksjon på at brukergruppen du tilhører alltid nevner hvor ESSENSIELT det er å sortere kontaktlisten etter avføringskonsistens, og jeg besvarer vitterlig en slik tone med en lignende en.

 

Forøvrig burde du bare legge sammen sysakene som du lovte theo etter han eide deg så forferdelig for et par sider tilbake

Det det var snakk om er hvorvidt det er fint å kunne redigere kildekoden eller ikke på utstyret sitt. Hva er det DU røler med nå da? Theo eide meg? Feil det også. Utstyret hans er "eid" for å prate fjortis-dialekt *smekk*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Lilac1:

Det du sier er fullstendig symptomatisk for iPhonebrukere. "Slik ting er, skal dem være. Basta". Kanskje noen vil ha et annet oppsett enn deg på sine produkter? Annet tastatur? Annet grensesnitt? Annen SMS-leser? Annet filsystem? Bruk fantasien. Noen mennesker krever å se mer enn nesetippen sin.

 

"En mobil er en mobil" Ja, da får du selge phonen din og skaffe deg en gammel Nokia som kan knapt mer enn å ringe med. T.o.m phonen din er mer enn en mobil i tradisjonell forstand.

 

"ugjendrivelig irrelevant"? Tøvprat

Spørsmålet er da, hvor stor del av mobilbrukerne har bruk for å vite hva kildekode er? og enda bedre, hvem av dem bryr seg?

 

Androidfolk, går gang på gang ut og argumenterer med kildekode, widgets, og customizing, men tenker abre såvidt forbi øyenbryna. Jeg har en vennine, som kansje er den typiske kvinnelige mobilbruker. Det hun vil er:

- Sende SMS

- Henge på MSN

- Henge på Facebook

- Ringe

- Ta bilder

 

Men så kommer jo alle disse technerdsa som henger på forum som dette, og som jobber som journalister for Amobil og lignende sider, og andmelder telefonen basert på kriterier som er totalt urelevant for 99,9% av brukerne.

 

De gier seg faen i om det er mulig å spille av FLAC, eller om du kan se AVI filer på telefonen. Om jeg sier "kodek" til dem så ser de dumt på meg.

 

 

Apple kan ikke konkurere med Android når det gjelder antall funkjoner, eller muligheter for å tweake telefonen. Og de har heller ingen intensjoner om å gjøre det, så jeg skjønner ikke hvorfor dette er en slik brannfakkel.

 

Android er et mye bedre telefon OS dersom du gidder/liker/kan tweake og styre med den selv.

 

Dersom du ikke gjør dette, og bare vil åpne telefonen og bruke den uten å måtte tenke på noe som hellst annet en det du skal gjøre, så er apple klart bedre. Eller om du bare vil ha den mest sexy telefonen som er på markedet.

Lenke til kommentar
Videre gjelder også dette fordi Apple oppdaterer telefoner sjeldent. Sammenlignet med HTC/Sony Ericsson er det i vel rundt 1/2 hastigheten. Det gjør telefonene til Apple mer avhengig av oppdateringer.

Mixy:

Det stemmer vel ikke helt, hvor mange oppdateringer har man fått til iPhone 4 bare siden lansering?

 

Tror nettverket må publisere Muhammed-karikaturer eller gi Aulie en bildeblogg for å oppnå like mye rabalder :wee:

 

Har sansen for slik journalistikk som dette. Jeg må, igjen, også si jeg er imponert over at journalister tar seg bryet med å være aktiv i kommentatorfeltet. God del av pressen har mye å lære der.

 

Det er litt fascinerende hvordan en håndholdt dings kan skape så mye følelser - som kommer på uttrykk via bokstaver.

Så du mener at dette er bevisst dårlig journalistikk for å opprøre den oppegående massen? Da fikk vi bekreftelse på det. :roll:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

*snip*

Androidfolk, går gang på gang ut og argumenterer med kildekode, widgets, og customizing, men tenker abre såvidt forbi øyenbryna. Jeg har en vennine, som kansje er den typiske kvinnelige mobilbruker. Det hun vil er:

- Sende SMS

- Henge på MSN

- Henge på Facebook

- Ringe

- Ta bilder

 

*snip*

 

De gier seg faen i om det er mulig å spille av FLAC, eller om du kan se AVI filer på telefonen. Om jeg sier "kodek" til dem så ser de dumt på meg.

 

Skal vi gi oss med saken da og konkludere at phonen er for kvinnfolk og dumme? :whistle:

Lenke til kommentar
Videre gjelder også dette fordi Apple oppdaterer telefoner sjeldent. Sammenlignet med HTC/Sony Ericsson er det i vel rundt 1/2 hastigheten. Det gjør telefonene til Apple mer avhengig av oppdateringer.

Mixy:

Dette må jo være bevisst trolling, hvor mange oppdateringer har man fått til iPhone 4 bare siden lansering?

Tre, hvis jeg ikke tar helt feil.

 

iPhone 4 kom med iOS 4, og det har kommet tre oppdateringer (4.0.1, 4.0.2 og 4.1) etter det.

Lenke til kommentar

Korrekt og jeg synes ikke det er spesielt lite med oppdateringer på så kort tid. Hvor mange har Android fått, dvs. på de telefonene som har fått en oppdatering siden lansering. 4.2 er forøvrig ikke langt unna heller om jeg ikke har lest feil informasjon (som godt kan hende).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg trodde Android eiere var RVere? *spøk til side*.

Mtp åpen programvare? Vell, Android er ikke mye åpen programvare. Google styrer 100% av utviklingen.

Jepp, men hvem som helst kan laste ned kildekoden og modifisere etter ønske og behov :)

Fremdeles ikke OpenSOurce, da google og bare google jobber med koden før en ny versjon slippes.

 

Er det mulig sier jeg, du burde jo vite hva du prater om, de oppfyller jo kravene til GPL Policyen, Open source vil jo si at du lar andre få se på kildekoden din etter at du er ferdig med den, du lar andre få lov til å bruke den, og publisere den som sitt eget verk.

 

Grunnen til at du sier dette er at du leste den artikkelen i dag om Facebook fyren og android, det er jo Open source for det. Så å si alle som lager open source programmer følger disse reglene. Bare gå inn å sjekk på Xda-developers fks.

Lenke til kommentar

Android er helt klart ikke OpenSource i riktig forstand. Den tillater at du fikler med kildekode i etterkant. Og jeg er ikke alltid så overbevist om at det er en god ting på en telefon. Jeg lurer på om vi får OpenSource baserte biler.

 

Hva snakker du om? klart at Android er open source, de følger GPL policyen akkurat som de skal.

 

Og det er klart at det er bra at man kan fikle med kildekoden i ettertid, det krever litt teknisk innsikt, og hvermansen får som regel ikke dette til, dersom man skulle ødelegge noe er det jo bare til å starte i recovery og flashe på nytt :)

 

Er jo utrolig mange ting som bruker Open source linux i dag, alt i fra dreamboxer til servere, så hvem vet når Open source software til biler dukker opp :)

Lenke til kommentar

oldadunken. Alle de problemene du nevner er tilstedet. 5 hadde vel vært med riktig, er i allefall det jeg gir min telefon som ikke har problemer med nærsensoren.

 

Knuste skjermer er jo en selvfølge når det meste er glass.

 

edit: Oi, faen. Så mange kommentarer det hadde kommet. Jeg som quotet første side :blush:

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Android er helt klart ikke OpenSource i riktig forstand. Den tillater at du fikler med kildekode i etterkant. Og jeg er ikke alltid så overbevist om at det er en god ting på en telefon. Jeg lurer på om vi får OpenSource baserte biler.

 

Hva snakker du om? klart at Android er open source, de følger GPL policyen akkurat som de skal.

 

Og det er klart at det er bra at man kan fikle med kildekoden i ettertid, det krever litt teknisk innsikt, og hvermansen får som regel ikke dette til, dersom man skulle ødelegge noe er det jo bare til å starte i recovery og flashe på nytt :)

 

Er jo utrolig mange ting som bruker Open source linux i dag, alt i fra dreamboxer til servere, så hvem vet når Open source software til biler dukker opp :)

Jeg tar til meg den opplagte korigeringen ift. Open Source og GPL lisensen og selvfølgelig har du helt rett.

 

Jeg er dog ikke nødvendigvis positivt innstilt til open source i trafikken og ikke helt sammenlignbart med en TV boks. Open Source er positivt i den sammenheng om det stadig vekk følges opp og fiksene distribueres når hull avdekkes.

 

Jeg har ikke undersøkt om fly og kontrolltårn har sine systemer basert på open source, men jeg tviler sterkt på det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp, men hvem som helst kan laste ned kildekoden og modifisere etter ønske og behov :)

 

Satans nyttig det der. Her forleden endret jeg kildekoden slik at alle kontaktene mine ikke lengre får summetone når de ringer meg, men a-moes slager "mom is home", tilgjengelig hvor du finner musikk.

 

Klarer du virkelig ikke å se fordelen i å ha muligheten til å kunne redigere kildekoden? Se på det fra en annen vinkel enn din egen.

 

Unnskyld. Hvilken vinkel vil du jeg skal se på det fra? Jeg er fortsatt en av de oppegående som mener at en mobil er en mobil og en pc er en pc, derfor er den fantastiske åpne kildekoden du beskriver meg fullstendig og ugjendrivelig irrelevant.

 

Alt jeg vet er at jo mer innsyn brukerbasen får i hvordan et OS fungerer, jo mer malware og annet uønsket dritt får sluttbrukeren.

 

er det ikke flott at folk med Open source kunnskaper kan blåse liv i gamle telefoner? :) Selv ser jeg fortsatt utvikling av OS til gamle mobiler, touch diamond fks, og mange andre, orker ikke nevne alle nå, men poenget mitt er at disse gamle mobilene blir fortsatt holdt liv i, dette er takket være Open source :)

 

Og nei jeg er ikke Android fanboy eller Apple fanboy, har hatt både en Hero og en iphone, Heroen hadde jeg det mest gøy med, flashet OS annenhver dag, utrolig morro å se hva andre folk klarte å få til osv :) Iphonen var utrolig grei å bruke den og, mer stabil og hang seg ikke så fort. Men tenkt deg om Apple hadde hatt open source, when vet, kanskje til og med Iphone 1 kunne fått IOS 4 :)

Lenke til kommentar

Gine:

Du har jo også denne opplagte faktoren med hvordan hver enkelt har konfigurert telefonen og bruker telefonen. Ift. batteritid. Min 4er holdt bare lenger og lenger og kan lett gå i 3 dager (uten tung bruk) så lenge den ikke kan gå tom i løpet av siste natten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

4? Burde jo settes til 1 for sine episke feil.

 

Ikke rart Android basen hopper på slike ting. Apple har jo selv lagt opp til det med sin arrogante holdning. Eplefanboys bør jo ikke sitte i glasshus heller å kaste stein, de forsetter å kjøpe produktene, i vissthet om feil og mangler, til syke priser. Nå er det "a new kid in town", og ikke lenger en selvfølge at folk kjøper IP4, når det faktisk finnes gode / bedre alternativ(er). Har selv brukt iOS siden det kom ut, men det tok jo ca. 5 minutter å skjønne at Android var et vanvittig mye mer avansert grensesnitt på alle områder, alt fra fun factor til effektivitet og integrasjon. Tallene taler jo også for seg i disse dager....ser jo også fryketlig få argumenter her som tilsier at noe annet er sant. En "smartphone" skal jo være akkurat det, og her har Android lykkes mye bedre imo.

Lenke til kommentar

Og det må sjokkere dere at enkelte som aldri har eid et Apple produkt, vurderte mange Android telefoner i 8 måneder og valgte å kjøpe iPhone 4. Vedkommende er garantert en fanboy.

 

Det er ikke alle som kjøper en telefon for å sitte med et puslespill, noen er avhengig at den gjør de funksjonene du trenger i eks. jobbsituasjonen og at den er god og stabil på det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Alt jeg vet er at jo mer innsyn brukerbasen får i hvordan et OS fungerer, jo mer malware og annet uønsket dritt får sluttbrukeren.

 

Etter den fine teorien din skulle Mac OS X ha langt mer malware enn Windows, siden store deler av OS-et faktisk er åpent (source). Men: OS X har ikke på langt nær like mye malware, til tross for regelmessige hull i f.eks. Safari.

 

Det du sier er faktisk at alt du vet er feil. Vel, her tok du iallfall beviselig feil.

Lenke til kommentar

Android er helt klart ikke OpenSource i riktig forstand. Den tillater at du fikler med kildekode i etterkant. Og jeg er ikke alltid så overbevist om at det er en god ting på en telefon. Jeg lurer på om vi får OpenSource baserte biler.

 

Hva snakker du om? klart at Android er open source, de følger GPL policyen akkurat som de skal.

 

Og det er klart at det er bra at man kan fikle med kildekoden i ettertid, det krever litt teknisk innsikt, og hvermansen får som regel ikke dette til, dersom man skulle ødelegge noe er det jo bare til å starte i recovery og flashe på nytt :)

 

Er jo utrolig mange ting som bruker Open source linux i dag, alt i fra dreamboxer til servere, så hvem vet når Open source software til biler dukker opp :)

Jeg tar til meg den opplagte korigeringen ift. Open Source og GPL lisensen og selvfølgelig har du helt rett.

 

Jeg er dog ikke nødvendigvis positivt innstilt til open source i trafikken og ikke helt sammenlignbart med en TV boks. Open Source er positivt i den sammenheng om det stadig vekk følges opp og fikser som distribueres når hull avdekkes.

 

Jeg har ikke undersøkt om fly og kontrolltårn har sine systemer basert på open source, men jeg tviler sterkt på det.

 

Flott, deilig med saklige kommentarer =)

 

Jeg skjønner selvfølgelig bekymringen din når det gjelder Open source i trafikken, men igjen når man har lagd en programvare, og legger ut kilden, så betyr det ikke at man er nødt til å ta i bruk noen andres forslag. Så om et team med utviklere lanserer en Open source løsning til trafikkdirigering, tester dette slik at det blir 100%, så vil det jo bli like bra som et team som lager en programvare, men ikke deler den etterpå. eller tar betalt for den etterpå :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...