Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

K-E skrev: "Hvordan kan du kalle facetime for en revolusjon når andre mobilleverandører har solgt mobiler med mulighet for videosamtale over 3G nett helt siden 3G'nettets opprinnelse?"

 

Fordi videosamtale over 3G i praksis fungerer så DÅRLIG at det ikke engang kan sammenlignes med Facetime og istedet må betegnes som en er en svindyr flau vits. Punktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

K-E skrev: "Hvordan kan du kalle facetime for en revolusjon når andre mobilleverandører har solgt mobiler med mulighet for videosamtale over 3G nett helt siden 3G'nettets opprinnelse?"

 

Fordi videosamtale over 3G i praksis fungerer så DÅRLIG at det ikke engang kan sammenlignes med Facetime og istedet må betegnes som en er en svindyr flau vits. Punktum.

Gjennomsnittleig wifi hastighet ligger under 3G-nettets hastighet, i tillegg bruker facetime og 3G-videosamtale samme videoformat, VGA. Hvordan kan da en 3G-videosamtale være så mye dårligere? De videosamtalene jeg har sett har fungert knirkefritt og med samme kvalitetsnivå som på facetime.

 

"Svindyr" Vell, wifi koster jo også penger. Mobilt nettverk er heller ikke så dyrt som folk vil ha det til. Hørt om dataplan?

"Flau vits" Hva er så flaut med å kunne ha en videosamtale uten å måtte ha tilknytting til et wifi nettverk? Jeg vil heller si det er flaut at du må være tilknyttet et wifi nettverk for å kunne bruke en funksjon på en mobilenhet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvordan kan du kalle facetime for en revolusjon når andre mobilleverandører har solgt mobiler med mulighet for videosamtale over 3G nett helt siden 3G'nettets opprinnelse?

 

Apple gjør noe som har blitt gjort før, men gjør det samtidig dårligere ved å begrense det til kun WIFI. Revolusjonerende!

Vell, alle aspektene med iPhone var prøvd før, men hvordan kan det da ha seg at apple, med sin første iPhone, skapte et helt nytt markedssegment? Hvor mange surfet aktivt på nett via mobil før iPhone, og etter?

 

Nei, Facetime er overhode ikke noe nytt. Min game SE 530i eller noe slikt hadde også to kameraer og mulighet for voicechat. Men hvorfor brukte ingen det? fordi det var et sannt hellvette å få det til å virke.

 

En av lærerne mine i Produktdesign på NTNU fortalte oss en gang at man ikke lager gode produkter ved å finne på noe helt nytt. De virkelig gode produktene lages ved å ta se kritisk på noe som allerede er laget, og dermed forbedre det.

 

Problemet som har vært med videochat some facetime, er at så langt har ingen kommet med en fornuftig og enkel måte å bruke det på. Man kan ikke forvente at en funksjon skal slå ann når en ingeniør med IQ på 135 ikke får den til å fungere.

 

Det er når lillesøster kan ringe til veninna og vise frem den nye mascaraen at produktet kommer til å bli en hit.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Antennagate, knuste skjermer og nærsensorer.... Forsøkene på å angripe Apples iPhone vil ingen ende ta. Kan bare snakke for meg selv og si at jeg aldri har hatt en telefon som kvalitetsmessig bør nevnes i samme setning som iPhone4. Rett og slett en enestående telefon. Terningkast 4 er en karaktersetting jeg absolutt ikke kjenner meg igjen i når det gjelder min opplevelse av telefonen. Er det sensasjonsjournalistikken som råder?

 

Antennagate er jo eit reelt problem.

Fikk tafse på søskenbarnet mitt sin iphone4 for eit par dager sida.

Det var jo ein fin telefon, heilt til eg ikkje fikk lov til å surfe lengre på den, jo den hadde mista nettet sitt, pga eg holdt den vanlig i hånda mi, slik eg pleier å holde min HTC Desire når eg surfer med den.

 

Sikkert fin foon for dei som vil ha ein telefon til pynt og synes det er stas, ikkje så bra telefon for dei som faktisk skal bruke telefonen. Da er den jo rett og slett ubruklig nesten. Da er vel ein ipod touch faktisk bedre...

 

Dei kunne sikkert gått enda lengre ned med karakteren også, det og faktisk kunne ringe med telefonen er vel noke man bør forvente i 2010, det er ein basic fuksjon som må være på plass vis du skal kalle det ein telefon.

 

Ein 2 eller 3 hadde passa bedre, sjølv billige Nokia telefoner til 3-400 kroner kan du faktisk ringe som du vil med.

Lenke til kommentar

Dette blir rimelig teit spør du meg. "Antennagate" er jo egentlig ikke et problem i det hele tatt, og ihvertfall ikke et utbrodert problem i Norge med vår nåverende mobildekning. Det har jo blitt bevist i flere tester at mobilsignalet kan falle litt når man dekker over antennen på de fleste mobiler. Dette er et typisk mediahype problem som er skapt for å ripe lakken hos Apple men som aldri nevnes på HTC modeller som har det samme problemet. Blir nesten som å klage på at IP4 mister dekningen dersom man går inn i et bomberom.

 

Det andre problemet med sensoren ble jo fikset i 4.1 IOS releasen for litt siden så å bruke dette nå blir vel drøyt spør du meg. Har aldri hatt problemer med hverken av disse problemene på min IP4. Synest å ta ned terninkastet med 2 øyner er vel dramatisk for disse filleproblemene som jeg mener ikke er noe alle telefonene sliter med, men jeg ville jo heller aldri gitt IP4 mere enn terninkast 5 heller da jeg mener at selv om dette er et fantastisk produkt så er det mye glitches og bugs som trekker den ned til ternikast 5.

 

Men «antennagate» er ikke å dekke over antenna med handa. Det er derimot å berøre et punkt nede på telefonen slik at man «kortslutter» antenna, og dette er noe som kan gjøres med en finger. Det er ikke et problem andre telefoner sliter med, fordi det er ingen andre telefoner som har antenna ubeskyttet på utsiden av telefonen.

 

Det andre problemet ble visstnok bare fikset hos noen med 4.1 utgaben av IOS, ikke alle.

 

Og felles for begge disse problemene er vel at begge problemene er innrømmet av Apple. Altså langt mer enn bare rykter.

Lenke til kommentar

Antennagate er jo eit reelt problem.

Fikk tafse på søskenbarnet mitt sin iphone4 for eit par dager sida.

Det var jo ein fin telefon, heilt til eg ikkje fikk lov til å surfe lengre på den, jo den hadde mista nettet sitt, pga eg holdt den vanlig i hånda mi, slik eg pleier å holde min HTC Desire når eg surfer med den.

 

Sikkert fin foon for dei som vil ha ein telefon til pynt og synes det er stas, ikkje så bra telefon for dei som faktisk skal bruke telefonen. Da er den jo rett og slett ubruklig nesten. Da er vel ein ipod touch faktisk bedre...

 

Dei kunne sikkert gått enda lengre ned med karakteren også, det og faktisk kunne ringe med telefonen er vel noke man bør forvente i 2010, det er ein basic fuksjon som må være på plass vis du skal kalle det ein telefon.

 

Ein 2 eller 3 hadde passa bedre, sjølv billige Nokia telefoner til 3-400 kroner kan du faktisk ringe som du vil med.

 

Du er selve stereotypen av Apple hatere. Gratulerer! Men du er ikke alene. Det vites ikke hvor mange ganger jeg har lest det du skriver. Det er alltid en eller annen nerd med en desire eller annen android mobil, som har "fått prøve" en iPhone 4 noen timer, og deretter gjør seg opp en tullete og stereotypisk mening. Hvordan greier dere å være så bastante og trangsynte, når det absolutte flertall som bruker denne telefonen til daglig, forteller dere at den er god. Ja, til og med til å ringe med.

 

Hvorfor er det blitt sånn mote å hate Apple? Er det kult å skille seg ut, folkens? Er det kult å være den lille tøffingen som hater det andre liker? Dette har jeg egentelig lurt på en stund, for det er alltid de samme argumentene som går igjen. Sammenlingenende linjer kan dras mot zombier, eller "Kun død fisk følger strømmen".

 

Men men. Go indivdualism!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

9/10 har dette problemet? Om man skulle sammenligne antall totale poster i denne tråden og disse personene som har problemer vil en stor majoritet være 'har ikke problemet'. Igjen, dette peker mot amobil sine kilder.

 

 

Du skal lete lenge for å finne et sted hvor jeg skriver bastant at 9/10 har problemet. Men ja, folk har problemet, og det ser du jo selv, siden de har skrevet om det i tråden. Likevel kommer dere og skriker over at ingen har problemet, ingen har skrevet det i tråden, fantasiprat og annen skit.

 

Noe annet er at jeg ikke gidder å lete igjennom en lang tråd etter poster når det er 5 min til jeg skal dra på vorspiel.

Lenke til kommentar

 

9/10 har dette problemet? Om man skulle sammenligne antall totale poster i denne tråden og disse personene som har problemer vil en stor majoritet være 'har ikke problemet'. Igjen, dette peker mot amobil sine kilder.

 

 

Du skal lete lenge for å finne et sted hvor jeg skriver bastant at 9/10 har problemet. Men ja, folk har problemet, og det ser du jo selv, siden de har skrevet om det i tråden. Likevel kommer dere og skriker over at ingen har problemet, ingen har skrevet det i tråden, fantasiprat og annen skit.

 

Noe annet er at jeg ikke gidder å lete igjennom en lang tråd etter poster når det er 5 min til jeg skal dra på vorspiel.

 

Du gir non-sense/no-sense et ansikt. Man skulle tro du satt med en terning og fant på hva du skulle påstå at andre har sagt og rokkere sammenhenger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg sa at det sto i tråden, og det gjorde det jo, til tross for at dere sa at det ikke gjorde det. Dessuten har jeg ikke tid til å dra frem masse poster fra en stor tråd når jeg skal på vors før konsert.

 

Det er det samme som at jeg skriver "svaret står bakerst i boka" når jeg gjør matteoppgaver.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...