Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et sant helvete med butikkene som bare har igjen én betjent kasse, og 6-8 selvbetjeningskasser. Er ofte kø gjennom halve butikken på Extraen min på riktige dager og tidspunkt.

Angående stjeling. Har aldri stjålet noe med vilje i matbutikken. Så jævlig flaut det må være å være "han fyren" som gjorde seg til kjeltring for en kilo ost.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (5 minutter siden):

Et sant helvete med butikkene som bare har igjen én betjent kasse, og 6-8 selvbetjeningskasser. Er ofte kø gjennom halve butikken på Extraen min på riktige dager og tidspunkt.

Jepp, det er ekstremt irriterende.

Spesielt for meg som røyker. Da må en ansatt komme og trekke kort på at jeg er over 18. Hvis butikken ikke har automat må en ansatt også gå og hente røyk til meg.

Var en gang på en butikk jeg gikk i kassen der røyken befant seg for å slippe dette, da fikk jeg et belærende foredrag fra en bleik kvisete fjortis om at den kassen skulle ikke brukes.😠😠😠😠😠😠😠

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (8 minutter siden):

Jepp, det er ekstremt irriterende.

Spesielt for meg som røyker.

Det der går litt begge veier. Har ganske ofte blitt irritert i betjente kasser, når en kunde foran meg i tillegg til varene som kjøres igjennom, stopper opp flyten i prosessen med å spørre den ansatte om noe røykegreier. Da er det ofte sånn fram og tilbake før de er enige om hva slags røyk han skal ha, eller den ansatte må gå å hente det eller få det fra en annen kasse.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 minutt siden):

Det der går litt begge veier. Har ganske ofte blitt irritert i betjente kasser, når en kunde foran meg i tillegg til varene som kjøres igjennom, stopper opp flyten i prosessen med å spørre den ansatte om noe røykegreier. Da er det ofte sånn fram og tilbake før de er enige om hva slags røyk han skal ha, eller den ansatte må gå å hente det eller få det fra en annen kasse.
 

Jeg har mer inntrykk av at det er snuserne som er ekstremt opptatt av korrekt merke men ser problemstillingen. Selv er jeg alltid kjapp og effektiv med røykbestilling, eneste problem er hvis betjeningen er fjortiser uten peil.


På stambutikken min vet betjeningen ofte hva jeg skal ha før jeg sier det 🤗😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 timer siden):

Spesielt for meg som røyker. Da må en ansatt komme og trekke kort på at jeg er over 18. Hvis butikken ikke har automat må en ansatt også gå og hente røyk til meg.

Jeg kjøper ikke snus, men jeg kjøper øl, og da bruker jeg en selvbetjentkasse hvor jeg kan ha øyekontakt med personen som sitter i kassen.
Som regel rekker jeg ikke å spørre om hjelp, da de godkjenner med et trykk på skjermen der de sitter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Jeg kjøper ikke snus, men jeg kjøper øl, og da bruker jeg en selvbetjentkasse hvor jeg kan ha øyekontakt med personen som sitter i kassen.
Som regel rekker jeg ikke å spørre om hjelp, da de godkjenner med et trykk på skjermen der de sitter.

Ja de har blitt bedre på det der 😀😀😀

Lenke til kommentar
10 hours ago, Alkan said:

De er nok fullt klar over akkurat dette, men en eller annen finansfyr har vel regnet ut at det de taper på tyveri gjøres opp for mindre ansatte og økt produktivitet eller noe sånt.

Sånn har det vært siden innføring av selvbetjeningen i dagligvarebutikkene for kanskje 60 år siden.

Lenke til kommentar
Skurupu skrev (12 timer siden):

Har ikke butikken fingeravtrykk-scanner for kjøp av tobakk og alkohol? Det har de jeg har vært på hatt. Viser legitimasjon den første gangen, også aldri igjen.

På noen Coop selvbetjente har de registrert kortet mitt fast for det, uten at jeg vet hvordan det ble gjort. På en Spar kjøp selvbetjent ( samme som Meny) kunne du reg. fingeravtrykk, men ikke pokker om det funket. Sto og plyndret med å få det til sammen med en ansatt, men måtte bare gi opp.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (52 minutter siden):

På noen Coop selvbetjente har de registrert kortet mitt fast for det, uten at jeg vet hvordan det ble gjort.

Nei, de ser deg og godkjenner kjøpet på sin egen skjerm i kassen. 

Regner med at det ikke er lov å registrere kort til å automatisk godkjenne alderskrav, da andre personer kan bruke kortet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...