Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Kjøleskap said:

Sorry, men når en ny kasse åpnes er det førstemann til mølla. Hvem som har stått lengst i kø spiller ingen rolle. Vær mer oppmerksom og mindre treig neste gang 🙂

Enig. Å sprette frem i en ny kasse selv om jeg ikke har ventet lengst gir meg en god følelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å irritere meg grønn på YouTube-algoritmen: -Ett- enkelt klikk (noen ganger ved uhell) på en idiotvideo med et bestemt tema, er nok til at YouTube fra da av anbefaler et tonn andre lignende dritvideoer .. Og fra da av må jeg klikke på "Ikke anbefal denne kanalen" minst 10 ganger, på forskjellige videoer, før YouTube-algoritmen endelig skjønner greia.

Må derfor alltid benytte Incognito hver gang jeg ønsker å titte på en YouTube-video fra en ukjent kanal ... 🤪

Endret av nightowl
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fuuuuck sånne algoritmer der man søker på noe, men hvis søket ikke føre til noe så foreslår den noe helt annet. Av og til så er det enkleste bare å si "Sorry. Ingen treff" fremfor å foreslå hva som helst bare for å spy ut resultater. Gjelder spesielt strømmetjenester og søkemotorer som Google.

Og køkultur i Norge er i en del tilfeller totalt fraværende pga selvsentrerte sosiopater. Jeg har fått sansen for å gi folk en god albue eller et hardt dask med bag'en på vei ut av trikk/t-bane fordi noen utenfor presser seg frem for å komme inn før alle andre (som ofte står pent og venter). Har med holdning og oppdragelse å gjøre - intet annet.

Endret av Retroman
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
nightowl skrev (Akkurat nå):

Så lenge du ikke blir plukket ut for kontroll og må tømme ut igjen alt. 😃

Har blitt plukket ut til kontroll tre ganger, og det var helt latterlig kontroll hver gang. Sist hadde jeg tre stappfulle poser, og de tittet bare i posen uten å flytte på noe. Brukte vel ca 10 sekunder😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nightowl skrev (1 time siden):
RRhoads skrev (2 timer siden):

Jeg foretrekker butikker der det er selvbetjente kasser. Aldri kø, og jeg kan ha varene rett i posen. Er kjappere, og ingenting blir klemt.

Så lenge du ikke blir plukket ut for kontroll og må tømme ut igjen alt.

Har brukt de ganske lenge nå, syns det er kjempegreier. Har vært i kontroll 1 gang, men den var veldig skånsom da.
Ble mest irritert en gang i begynnelsen, da ei av de ansatte skreik på lang avstand "bedre å holde mobilen over det store glasset!!!" så det ljomet over hele og folk snudde seg. wtf. så kommer hun bort rett etter og gjentar det på vanlig rolig måte. Typisk kjerringer, hva pokker er de står og skriker for, når de likevel har tenkt å komme bort til deg :roll:

Det med først til nyåpnet kasse, jeg syns mest om høflighet der, og føler meg liten om jeg  går før de som egentlig var foran meg. Syns folk er begynt å bli høfligere med sånt også enn tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest (husker ikke om noen har nevnt det i denne runden her) at det mest rettferdige er at når ny kasse åpnes, går annenhver kunde fra første køen over til den nye.

Ellers følger jeg vanlig høflighet, slipper gjerne folk med få/færre varer foran meg o.l. og "stormer" absolutt ikke først til ny kasse, bruker selvbetjening av og til og prøver alltid å være høflig mot de ansatte selv når jeg har en dårlig dag/er i dårlig humør.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (14 minutter siden):

Smarte folk som stjeler, putter ikke varene i handleposen, så det de kanskje fanger opp er folk som har "glemt" å skanne noe. 

Så er pose-menyen ganske snedig på Extra, fordi det står "Nei takk", så jeg trykker på den. 

Smarte folk stjeler ikke fra butikken punktum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor stort problem er tjuveri fra matbutikk - noen som vet? Og hva kan man egentlig stappe i lomma for at det skal være verdt risikoen? 2 stk. dyre oster? Noe dyr parfyme?

Skal man stjele fra en matbutikk burde man vel antagelig være ansatt der .... Og stjele veldig lite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...