Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Dubious skrev (4 timer siden):
Delvis skrev (5 timer siden):

På noen Coop selvbetjente har de registrert kortet mitt fast for det, uten at jeg vet hvordan det ble gjort.

Nei, de ser deg og godkjenner kjøpet på sin egen skjerm i kassen. 

Regner med at det ikke er lov å registrere kort til å automatisk godkjenne alderskrav, da andre personer kan bruke kortet. 

Hm. Kanskje. Men da må de være ekstremt kjappe hver gang da jeg slår inn øllet alltid sist, for det  varselet om at jeg må kontrolleres kommer aldri opp lenger heller på det stedet.
Edit: Med "kort" mener jeg Coop medlemskortet. Har det på mobil, men det er også et kort. Tror ikke noen andre skal ha tilgang til det.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (20 minutter siden):

Hm. Kanskje. Men da må de være ekstremt kjappe hver gang da jeg slår inn øllet alltid sist, for det  varselet om at jeg må kontrolleres kommer aldri opp lenger heller på det stedet.
Edit: Med "kort" mener jeg Coop medlemskortet. Har det på mobil, men det er også et kort. Tror ikke noen andre skal ha tilgang til det.

Kontrollen kommer ikke før du trykker på at du er ferdig med å registrere produktene, så rekkefølgen du skanner har ikke noe å si.   

Jeg trodde det samme i starten, fordi det ble godkjent før jeg rakk å se beskjeden om kontroll.
Så godt mulig de godkjenner før du trykker på at du er ferdig. 

Endret av Dubious
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fulle voksne på 17 mai og foreldre som ikke oppdrar barna sine og sender dem ut på dagfylla i dag. (Kanskje det er de samme menneskene?)

Ikke sett så mye tilstander her ute hvor jeg bor, men leser i media og har fått en del snaps av venner i forskjellige byer med drita fulle barn og voksne. Skikkelige tilstander og det synes verre og verre..

Skjerp dere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Retroman skrev (23 minutter siden):

Fulle voksne på 17 mai

Jeg har ved stadig flere offentlige høytidsdager begynt å lure på om Norge sakte er på vei til å bli en nasjon av fylleslag. Offentlige høytidsdager brukes til fylleslag som aldri før. På toppen av en jevn strøm av "kosealkohol" på hverdager som om vi var franskmenn med egen vingård hele gjengen + tyske ølbryggere hele gjengen.

Edit: Jeg er ikke avholdsmann, men ser en økende usunn holdning til alkohol og får litt avsmak på hele greia. Litt som å være mett på smågodt og se på når andre trøkker i seg dobbelt så mye og fortsetter..

Endret av Simen1
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Retroman said:

Fulle voksne på 17 mai og foreldre som ikke oppdrar barna sine og sender dem ut på dagfylla i dag. (Kanskje det er de samme menneskene?)

Ikke sett så mye tilstander her ute hvor jeg bor, men leser i media og har fått en del snaps av venner i forskjellige byer med drita fulle barn og voksne. Skikkelige tilstander og det synes verre og verre..

Skjerp dere.

Mine venner er relativt unge så ingen barn, men 1+ til fulle voksne, nettopp ferdig i et selskap som var litt for ekstremt for min smak, spydde offentlig o.l.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (55 minutter siden):

Jeg har ved stadig flere offentlige høytidsdager begynt å lure på om Norge sakte er på vei til å bli en nasjon av fylleslag. Offentlige høytidsdager brukes til fylleslag som aldri før. På toppen av en jevn strøm av "kosealkohol" på hverdager som om vi var franskmenn med egen vingård hele gjengen + tyske ølbryggere hele gjengen.

Edit: Jeg er ikke avholdsmann, men ser en økende usunn holdning til alkohol og får litt avsmak på hele greia. Litt som å være mett på smågodt og se på når andre trøkker i seg dobbelt så mye og fortsetter..

Relatert 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gEBbgk/pappa-dick-vil-ikke-lenger-la-ungene-feire-17-mai-i-sentrum-det-er-en-sorg-i-det-det-skal-jo-vaere-barnas-dag

Det er bare tragisk når det går så langt at foreldre velger å holde ungene unna sentrum på 17. mai. Kan ikke folk ha denne overdrevne festinga på dagtid hjemme, og vente til tog og feiring er ferdig før de rangler rundt søpledrita i byen? 

Politiet er hvertfall ikke arbeidsledige på slike dager. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Q7qQvq/fyll-blant-1314-aaringer-politiet-ber-foreldre-ta-kontroll

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Jeg har ved stadig flere offentlige høytidsdager begynt å lure på om Norge sakte er på vei til å bli en nasjon av fylleslag. Offentlige høytidsdager brukes til fylleslag som aldri før. På toppen av en jevn strøm av "kosealkohol" på hverdager som om vi var franskmenn med egen vingård hele gjengen + tyske ølbryggere hele gjengen.

Edit: Jeg er ikke avholdsmann, men ser en økende usunn holdning til alkohol og får litt avsmak på hele greia. Litt som å være mett på smågodt og se på når andre trøkker i seg dobbelt så mye og fortsetter..

Helt enig. Angrer på at jeg begynte med alkohol i det hele tatt nå. Taklet det dårlig, og ble kanon full støtt i ungdommen, og det ble mye tull, ja det ødela vel at livet ble på langt nær som det kunne blitt for å si det rett ut. Likevel var jeg dum nok til fortsette på samme måte. Det "skulle bli slutt" bestemte jeg gang på gang, men det gikk fort i glemmeboka og det ble samme på nytt og nytt.
Alkohol er ei forferdelig lumsk greie altså, det er sikkert.


   

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Er så møkk lei å gå på byen. Før så fikk du servering så sant du ikke var full og oppførte deg.

Idag så blir du nektet om du ikke bruker mye penger men bare kjøper deg to øl..

Rikingene velter stoler og sitter i baren og snøvler uforstående men får servering.

Gav opp og gikk på restaurant og bestilte mat og drikke istedenfor.

Ikke helt hyggelig 17.mai følelse, var mer hyggelig å se fotballkampen i kveld.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (14 minutter siden):

Er så møkk lei å gå på byen. Før så fikk du servering så sant du ikke var full og oppførte deg.

Idag så blir du nektet om du ikke bruker mye men bare kjøper deg to øl..

Rikingene velter stoler og sitter i baren og snøvler uforstående men får servering.

Gav opp og gikk på restaurant og bestilte mat og drikke istedenfor.

Ikke helt hyggelig 17.mai følelse, var mer hyggelig å se fotballkampen i kveld.

Veldig gode poenger, mange steder har ufyselige vakter som kaster deg ut med det samme du er litt brisen - med mindre du bøtter sjampanje da, da kan du sjangle rundt som du vil.

En overpriset craft beer som smaker gress eller tam pils og så UUUUUUUUUUUT!!!!
 

Heldigvis ikke alle steder som er sånn, brune puber = ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (2 timer siden):

Helt enig. Angrer på at jeg begynte med alkohol i det hele tatt nå. Taklet det dårlig, og ble kanon full støtt i ungdommen, og det ble mye tull, ja det ødela vel at livet ble på langt nær som det kunne blitt for å si det rett ut. Likevel var jeg dum nok til fortsette på samme måte. Det "skulle bli slutt" bestemte jeg gang på gang, men det gikk fort i glemmeboka og det ble samme på nytt og nytt.
Alkohol er ei forferdelig lumsk greie altså, det er sikkert.


   

Kjipt å høre. Men det at du har selvinnsikt gjør veien ut litt enklere enn hvis man bare fornekter hele greia. Var selv hekta på det ene og det andre i yngre alder, men kom meg ut av det.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er drikkekulturen her som er problemet. For her skal man bli sørpe. Dra ut å drekke = bli full.

Det er da problemene begynner. Gjort mye dumt i fylla selv, og brent mange broer.

Så lærte jeg meg måtehold fordi å begrense alkoholinntak til null var ikke et alternativ for meg da livet er for tomt til at jeg ikke skulle kunne nyte litt alkohol på en varm fredag/lørdag.

Nå begrenser jeg meg til kun 4 enheter med alkohol, og starter jeg med øl tillater jeg meg kun 4 halvlitere ect.

Drar jeg ut kl 21 kan jeg være ute noen timer og kose meg før jeg drar hjem igjen rundt midnatt før folket blir gjort om til idioter.

Sparer penger, helse, og ikke minst selvrespekten for å ikke si/gjøre dumme ting.

Men poenget var, det er måteholdet som er problemet. Man skal liksom bli full her ellers er det bortkastet. Og jeg har tilgode å se folk som driter seg ut etter bare noen enheter med alkohol. Tror også mange her har ekstreme problemer med å kontrollere inntaket sitt. Tror det er en jæskla høy andel fungerende alkoholikere her i landet som ikke tror de har et problem.

 

Endret av thatguy83
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...