Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (16 timer siden):

Når jeg sitter foran PCn/TVn så er jeg trøtt, men sekundet jeg legger hodet på puta og prøver å sove, så er jeg lys våken. 

Har tatt både sovemedisin (resept) og melatonin.

Melatonin mister gradvis virkning hvis du bruker det regelmessig. Kroppen venner seg til det og "motvirker" funksjonen. Derfor fungerer det best når man bare bruker det av og til. Sånn kompenserer også kroppen mot mange andre legemidler og rusmidler.

Kan være lurt å ikke bare ty til stoffer som skal påvirke en, men også følge klassiske søvnråd som ikke spise siste time før man legger seg, trene eller på andre måter bli fysisk sliten i løpet av dagen, men ikke siste time før man legger seg, ikke skjermbruk eller blått lys før man legger seg, osv osv. Søk på søvntips eller noe sånt og kutt ned på bruken av legemidler.

Lenke til kommentar

Nettopp gjennomført en handel på Finn.no som gikk fint og jeg har lyst til å gi kjøper vurdering på finn.no, men har ikke enda fått noen e-post om å gi vurdering? Irriterer meg litt. Kan det skyldes at jeg har brukt Fiks Ferdig? Fikk pengene på konto igår, og kjøper fikk varen sin på onsdag. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gaea said:

Nettopp gjennomført en handel på Finn.no som gikk fint og jeg har lyst til å gi kjøper vurdering på finn.no, men har ikke enda fått noen e-post om å gi vurdering? Irriterer meg litt. Kan det skyldes at jeg har brukt Fiks Ferdig? Fikk pengene på konto igår, og kjøper fikk varen sin på onsdag. 

Kontakt support og spør om de fullt ut har tatt inn over seg ansvaret og alvoret i situasjonen. :p

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men en ting som irriterer meg mer, er at nærmeste kiwien her er liten, og de ansatte står ofte og fyller på varer eller kjører rundt på ting i de allerede smale gangene i butikken. Det er sykt irritererende at det foregår omtrent hele døgnet. Synes de burde gjort dette utenom åpningstid eller til faste tidspunkt, for de er ganske mye i veien. I den grad de holder på har jeg aldri vært borti før i butikkene jeg ellers har brukt

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (På 4.5.2023 den 15.32):

At det tydeligvis er blitt en trend at artister som slipper ny musikk lager sanger som er (av og til godt) under tre minutter.

Jeg har sett ganske mange låter fra det siste året som er alt fra ~2.50 til ~2.10, av og til under to minutter også og jeg forstår ikke denne trenden. Jeg vet ikke om det er påvirkning fra TikTok, YouTube Shorts o.l. hvor folk lager korte videoer, men jeg misliker å finne låter jeg syns er gode og fengende som bare varer 2.30-2.50.

Veldig mye popmusikk er dårlige greier. Sånn har det alltid vært.

Men hva så om en låt er to minutter eller ti?

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (12 minutter siden):

Veldig mye popmusikk er dårlige greier. Sånn har det alltid vært.

Men hva så om en låt er to minutter eller ti?

-k

Det er ikke et problem, jeg syns bare alt under ~tre minutter på ei god låt er for kort, spesielt alt under 2.30-2.40.

Hvis låta har et høyere tempo og kan få både oppbygning, hoveddel og avslutning i passe lengder på under tre minutter er det greit nok, men spesielt med normalt til saktere tempo blir >3 min for kort for min smak.

Jeg savner allerede tida da radio edits normalt var 3.10-3.40. Nå begynner normal lengde å bli under 2.40 og extended mixes å bli samme lengden som radio edits var før.

Lenke til kommentar

Det er vel ca 2 producere som står bak halvparten av all popmusikk nå til dags, max martin og dr. luke. Når det er så lite variasjon, bare noen få producere og et skremmende antall syngemennesker fra et eller annet ræva "talent" show så blir popmusikken som den blir, helt likt seg selv, og ca 2.30 lang.

Det finnes heldigvis ennå musikere der ute som spiller instrumenter og sånt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...