Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Danielzu skrev (1 time siden):

Er så flaut 

Kan også ha litt respekt for den påkjenningen det er for dem, å få vite noen dager før rettssaken at Sverige nekter nordmenn innreise. Som kan velte hele rettssaken. Håper likevel de får behandlet saken, siden tiltakene endres stadig vekk. Men mulig de risikerer å bli avvist, siden Sverige akkurat nå nekter innreise. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 hours ago, NAVer said:

Smittetallene har gått ned i området så da tenker folk så klart at det er greit å holde under 1 meter avstand og la være å bruke maske. Kan garantere dere at det blir ny smitterunde igjen nå som hyttefolkene skal tømme det lokale vinmonopolet.

Nei, vi har en tendens til å glemme at også virus trenger nærhet 🖤

Lenke til kommentar

/rant

At stort selskap som NordVPN har fått til generelt bra kundeservice, men i chatten har de lagt til animasjon av 3 prikker som går hele tiden. Jeg er vant med at det betyr personen skriver, så begynte å lure da personen brukte mange minutter på å skrive noen setninger, og trodde de fortsatt skrev, så ventet og ventet. Det var da visst ikke tilfelle. Snakk om å skape unødvendig misforståelser og sløsing av tid. Alle andre bedrifter bruker bare ("bilde")"navn""tilkoplet" og så enkelt er det. Så hersens unødvendig å legge inn animasjoner i kundeservice-sammenheng.

/rantslutt

Lenke til kommentar

Når såkalte ernæringseksperter uttaler seg om mat.

GD har nå en artikkel om taco, og hvor usunt det er. Hvit taco (som er det vi kaller taco, og som ikke er taco) er ikke sunt, og det skal ikke være sunt. Det er en comfort food.
Denne såkalte ernæringseksperten klarer ikke å forstå at smak og konsistensopplevelse ikke er en del av hennes felt, og lirer av seg at drømmelett smaker og føles nøyaktig det samme som lettrømme. Drømmelett har mindre fett, og vil da ha en langt mildere smak enn lettrømme og føles tørrere.
Og hun påstår at ingen, overhodet ingen, vil legge merke til at man dropper osten på hvit taco. Det er ikke noe rart. Osten hun bruker er betaost, som ikke er ost. Det er tørket margarin tilsatt melkefett.

Og hun kan ikke forskjellen på nachos og tortillachips.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis en ser det slik at hun snakker til en overvektig befolkning, kan det ha sin misjon. Men lett-produkter er som oftest parodiske. Kan like gjerne ta noe bark fra skogen og ha på skiva :)

Veganere sier at alt det vi trenger kan komme fra plantene. Samtidig skryter de av at Havremelk er tilsatt kalsium (som er viktig for tennene og skjelettet). Dette er da en selvmotsigelse. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Hvis en ser det slik at hun snakker til en overvektig befolkning, kan det ha sin misjon. Men lett-produkter er som oftest parodiske. Kan like gjerne ta noe bark fra skogen og ha på skiva :)

Veganere sier at alt det vi trenger kan komme fra plantene. Samtidig skryter de av at Havremelk er tilsatt kalsium (som er viktig for tennene og skjelettet). Dette er da en selvmotsigelse. 

Et vegansk kosthold krever kosttilskudd med ting fra dyr. Det er ikke et sunt kosthold. Et vegetariansk kosthold derimot er sunt.

Den eneste dietten som er vitenskapelig bevist effektiv mot overvekt, er porsjonskontroll med fysisk aktivitet. Alt annet er enten korttidseffektivt (går opp igjen så fort man sprekker/slutter) eller skadelig. Spis det du vil spise, men behersk deg. Du trenger ikke spise hele kaken bare fordi du har lyst på kake. Et lite stykke er nok.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Folk som glor!

Jeg tok med en termos med noe varmt, en kopp og et sitteunderlag. Satte meg et stykke utenfor en sånn passe populær tursti i nabolaget. Folk glodde som FAEN på meg. Da snakker vi glo som å stirre sammenhengende met munnen halvåpen i 10-15 sekunder. Bare fordi jeg sitter under et tre og tar meg en kopp te (dagens ufrivillige rim). Greit nok å ta en kjapp titt for å bare anerkjenne at "åja, han sitter der med en en kopp te..." men å glo som faen uten grunn. Hva er poenget med det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dragen skrev (21 minutter siden):

Den eneste dietten som er vitenskapelig bevist effektiv mot overvekt, er porsjonskontroll med fysisk aktivitet. Alt annet er enten korttidseffektivt (går opp igjen så fort man sprekker/slutter) eller skadelig. Spis det du vil spise, men behersk deg. Du trenger ikke spise hele kaken bare fordi du har lyst på kake. Et lite stykke er nok

Hear, hear! 100% enig.  Jeg mener det er langt mer skadelig med å bidra til frykt for helt normal mat. Er et kapittel om ernæring i antologien "snart er vi alle pasienter", som tar for seg akkurat dette, for den som skulle være interessert. 

Deler forøvrig samme irritasjon om ernærings"eksperter". Mange har ikke peiling. De har null forståelse for at ikke alt funker på alles kropp. De glemmer at ernæring dreier seg om smak, matlyst og matglede også. Og noen av rådene de kommer med er direkte helseskadelige. 

Forøvrig - å være vegetarianer betyr ikke nødvendigvis at man er sunn og normalvektig, kjenner til mange overvektige og usunne vegetarianere. Var tidligere vegetarianer selv og aktiv i veganer/vegetarianer-miljøet men de som har vært i det miljøet selv forstår nok grunnene til å holde seg langt unna de miljøene der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Budeia said:

Veganere sier at alt det vi trenger kan komme fra plantene. Samtidig skryter de av at Havremelk er tilsatt kalsium (som er viktig for tennene og skjelettet). Dette er da en selvmotsigelse. 

Jeg kan ikke svare for hva disse veganerne dine skryter av, men det er fint mulig å få kalsium fra planter.
Noen matvarer som inneholder mye kalsium er bl. a. tofu og andre soyaprodukter, sesamfrø, mandler, paranøtter, grønnkål og brokkoli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke svare for hva disse veganerne dine skryter av, men det er fint mulig å få kalsium fra planter.

Noen skrev om havremelk, i relasjon til serien "Veronica blir veganer". Veronica er en programleder, og den første episoden er gratis for alle. De tre følgende episodene er ikke gratis. 

https://video.tvvest.no/del-1-siste-biff?source=spot%3A65069613&fbclid=IwAR1KeRWpSwy-zigBdEQDrHbHfuWC8yp7huRoevG8r84Sz8kgd4ik5zFPdEU

Kom over en figur på facebook, som fortalte om sine fæle år som veganer. Etter 2-3 år som veganer knakk flere av jekslene hans i to. Tannlegen var sjokkert, og sa du har spist mye sukker, du. Han trodde dermed at problemet kom av fruktsukker, fra all frukten han spiste. Men jeg tror heller problemet kom av for lite kalsium. Han fikk også problemer med at ryggraden mistet litt av sin stabilitet. Han begynte å spise kjøtt, og begynte da å spise rått kjøtt (kvalmende å høre om). 

At tenner faller ut, er også et vanlig problem ved langvarig faste og/eller mange svangerskap, kombinert med dårlig kosthold. Kort sagt en tilstand som nærmer seg underernæring, eller tidlig aldring. 

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (4 timer siden):

Folk som glor!

Jeg tok med en termos med noe varmt, en kopp og et sitteunderlag. Satte meg et stykke utenfor en sånn passe populær tursti i nabolaget. Folk glodde som FAEN på meg. Da snakker vi glo som å stirre sammenhengende met munnen halvåpen i 10-15 sekunder. Bare fordi jeg sitter under et tre og tar meg en kopp te (dagens ufrivillige rim). Greit nok å ta en kjapp titt for å bare anerkjenne at "åja, han sitter der med en en kopp te..." men å glo som faen uten grunn. Hva er poenget med det?

Hadde jeg sett noen sitte og drikke te i skogen, så hadde jeg faen meg skudd dem i hodet med hagle. Neida, men det må jo ha vært noe rart med din situasjon vil jeg tro, hva hadde du på deg f.eks? Eller trodde de at du var tilskuer?

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (28 minutter siden):

Hadde jeg sett noen sitte og drikke te i skogen, så hadde jeg faen meg skudd dem i hodet med hagle. Neida, men det må jo ha vært noe rart med din situasjon vil jeg tro, hva hadde du på deg f.eks? Eller trodde de at du var tilskuer?

At folk glor når jeg er ute på tur er ikke noe nytt. Spesielt om jeg slår opp et telt eller noe i skauen og tilfeldigvis får forbipasserende. Neste gang skal jeg faen meg konfrontere dem, spørre "Lurte du på noe eller, siden du ser så voldsomt på meg?".

Har ikke noe i mot å bli observert. Men når de stirrer med munnen åpen som om det var et spøkelse de så på - sært!

Så like kjedelig ut som alle andre. Det eneste "rare" jeg kommer på er at jeg gjorde dette alene. Folk flest gjør kanskje ikke den type ting på egenhånd sånn helt uten videre. 

Kan være jeg overreagerte. Var kanskje 20-30 stk som passerte meg den halvtimen jeg satt der. Det var tre personer som glodde som faen. De aller fleste reagerte ikke i det hele tatt. Så 10%. Blæ!

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (5 minutter siden):

Har ikke noe i mot å bli observert. Men når de stirrer med munnen åpen som om det var et spøkelse de så på - sært!

Kan lure på om du er svært undervektig eller overvektig. Eller om du hadde bokstaver på genseren som havnet slik at de skapte et rart ord. Det er iallfall vanlig å sitte ved piknikbord. Med unntak av dem som skryter av at de ikke trenger å ta pauser. Noe som får folk til å lure, er hvis en går med både caps og stor hette oppå. Da forbeholder de seg liksom retten til å sjekke "om det er noen der". 

 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (10 minutter siden):

Kan lure på om du er svært undervektig eller overvektig. Eller om du hadde bokstaver på genseren som havnet slik at de skapte et rart ord. Det er iallfall vanlig å sitte ved piknikbord. Med unntak av dem som skryter av at de ikke trenger å ta pauser. Noe som får folk til å lure, er hvis en går med både caps og stor hette oppå. Da forbeholder de seg liksom retten til å sjekke "om det er noen der". 

 

185 høy og 78 kg. Så helt på gjennomsnittet. Svart North Face jakke uten trykk/mønster. Grå og kjedelige sko. 

Jeg satt ikke på en benk, men under et tre. Men er virkelig folk så ekstremt konservative at selv det å ikke sitte på en benk anses som såpass unormalt at det er verd å sjekke ut hva "dette er".

Har besøkt 50 land. INGEN glor mer enn nordmenn dersom man skiller seg en promille ut. Jeg er i grunn nokså "alternativ" av meg - men liker ikke folk, så derfor (når jeg er hjemme i norge) prøver jeg å blende inn så godt jeg kan med kjedelige og upersonlige klær så jeg smelter inn i denne trause saueflokken. Men disse holdningene er ikke synlige på meg - tror jeg.

Ingen tatoveringer, ingen crazy hårstil, briller eller noe som helst. Jeg er like kjedelig som folk flest. :)

Endret av Kris85
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (26 minutter siden):

Jeg er like kjedelig som folk flest.

Ok. Virker som det er noe de reagerer på, for folk er gjerne blidere i turområder enn ellers. Og beveger du deg opp i fjellet, vil de fleste smile og si hei til fremmede de møter. Det er da også en ganske sterk reaksjon, at de både stirrer og underkjeven faller ned slik at de måper. Vet ikke hva det eventuelt kan være. Men er du vanlig og kjedelig, så er du vel det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...