Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Apropos. Pasientene mine tror jordbær syltetøy uten tilsatt sukker er sukkerfri, og kan ikke fatte og begripe hvorfor de har så høyt blodsukker når jeg måler dem. Forsøk på å forklare dem er nytteløst. Gamle damer har sluttet å lytte.

 

PS: Jeg håper vi får vekk all sukkeret i matvarene. Det er så mye skjult der ute. Sauser, halv og helfabrikata er synderne. Pålegg inneholder mye sukker. Yup, inkludert kjøttpålegg. Leverpostei osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De vil at vi skal sykle, men å opprette sykkelparkering er det svært få som gjør

Som regel har de bare de spiralene hvor en plasserer framhjulet, uten mulighet for å låse fast sykkelen, og de kommer etter at bygget er ferdig, plassert på en vilkårlig plass

 

Har ikke brukt sykkelen på over ett år da jeg alltid finner bilparkering, og aldri egnet parkering til sykkel (Der jeg bor)

Lenke til kommentar

Når man glemmer å rydde middagen vekk før leggetid slik at hele morgensøvnen blir ødelagt av lukten.

 

Tillegg: undersøkelser fra offentlige etater. Brukt ca 10 min på en undersøkelse, og så får jeg ikke sendt den inn pga "ukjent feil". Når dere først lager en omfattende undersøkelse, burde dere kanskje faktisk teste ut om man får sendt inn svarene...

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Å besøke Torvbyen kjøpesenter i Fredrikstad og oppleve at tiggere kommer helt oppi deg når du stopper opp for å kaste søppel, og de truende tigger om penger. Da i situasjon der jeg har med samboer og to barn i vogn.

 

Det holdt med et hardt "nei" i dag. Neste gang smeller det så hardt at det gir gjenklang i lokalavisa.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Greta Thunberg.

Brukes av andre. Har ikke noe rasjonelt forhold til klimaet, eneste grunnen er at hun har ocd og er betatt av tanken på global oppvarming.

«Vi må gjøre ditt vi må gjøre datt, bort med det, bort med datt, hvordan vi gjør det vet jeg ikke.»

 

Hennes tale her nettopp, for et skuespill.

 

Lei sånne unge folk som brukes i media blir sett på som modig og helter. Hva er greien med det liksom ... de blir brukt.

Endret av Lami
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greta Thunberg.

Brukes av andre. Har ikke noe rasjonelt forhold til klimaet, eneste grunnen er at hun har ocd og er betatt av tanken på global oppvarming.

«Vi må gjøre ditt vi må gjøre datt, bort med det, bort med datt, hvordan vi gjør det vet jeg ikke.»

 

Hennes tale her nettopp, for et skuespill.

 

Lei sånne unge folk som brukes i media blir sett på som modig og helter. Hva er greien med det liksom ... de blir brukt.

Har fortsatt ikke hørt henne snakke om det egentlige problemet : Overbefolkning.

Hun sier nå at folk dauer rundt omkring, det skal jo hjelpe på problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greta Thunberg.

Brukes av andre. Har ikke noe rasjonelt forhold til klimaet, eneste grunnen er at hun har ocd og er betatt av tanken på global oppvarming.

«Vi må gjøre ditt vi må gjøre datt, bort med det, bort med datt, hvordan vi gjør det vet jeg ikke.»

 

Hennes tale her nettopp, for et skuespill.

 

Lei sånne unge folk som brukes i media blir sett på som modig og helter. Hva er greien med det liksom ... de blir brukt.

Hun har ikke bare OCD, hun har også Asperger og selektiv mutisme.
Lenke til kommentar

Holdninger som beskrevet ovenfor om Greta Thunberg, irriterer meg. Det høres ut som noe moralsk forkastelig oppgulp som grer alle autister over en kam, som jeg bare troddes Jaquesson kunne komme med. Thunberg har et forhold til miljøet som man kan forvente til noen i hennes alder, og hun har stort engasjement, men folk som har kapitalistiske egeninteresser, eller som ikke tror på den sterke evidensen som er framlagt føler seg selvfølgelig truet av henne. Til og med folk i olja skjønner miljøproblematikken og setter i gang tiltak for å redusere karbonavtrykket. Folk som har null peiling på miljø er selvfølgelig de som skriker høyest og prøver å villede og forstyrre hele klimadebatten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"Voksne menn som mobber"-kommentaren hver gang noen kommer med gyldig kritikk av Greta og alt oppstyret rundt henne.

Enig. Det virker som om man KUN har lov å hylle og støtte vedkommende. Minner meg mye om Johaug saken der dama var «go’jenta» til folket, hun er bare «søt og uskyldig», sa du noe annet så får du den hetsen mot deg og alle slags drittkommentarer tilbake.

Står du frem i media så mye som Greta gjør, får du tåle litt kritikk slik som alle andre offentlige personer.

 

Og hvor er barnevernet egentlig? Moren skriver bok om hun. Gjett om hun tjener bra på at datteren hennes fremstår så mye i offentlig søkelys om saken hun er opphengt av men ikke har noe rasjonelt forhold til.

 

 

Syns det er trist. Ungdom som holder på slik. Kaster vekk de beste årene sine på klimatoppmøter. Mens andre hyller hun og ber hun stå på bare fordi hun er en ungdom med meninger. Meninger som ikke kan overføres til virkeligheten.

 

Og ja; med OCD tenker jeg spesialinteresse.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...