Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Husk hva poenget med den er dere! Er å sørge for at mennene ikke voldtar dem, for vi vet jo alle at menn ikke kan kontrollere seg selv og bare MÅ voldta kvinner når de ser litt av håret deres eller en skulder (/s for de som faktisk tror jeg mente det siste der, kverulanter be gone!)

Hverken kvinner eller menn har egentlig godt av hijab. Press det inn i hjemmet der sånne personlige meninger hører hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Press det inn i hjemmet der sånne personlige meninger hører hjemme. 

 

Det samme sier nå jeg til de som absolutt skal påstå det du sier her. La det være deres mening. 

 

Selvsagt er det kvinner som blir tvunget til å bruke hijab, men samtidig er det også kvinner som går med det av sin egne frie vilje. 

 

At Telia nå blander seg inn i denne settingen forstår jeg ikke meg på. De har ingenting de skulle sagt om emnet. De er ikke et moral politi de heller, og som det kom fra på NRK så er den kvinnen som har på seg hijaben i videoen alvorlig og nesten trist. Ikke alle kvinner som går med det er det. 

 

Jeg mener man skal la alle få lov å gjøre som de vil så lenge de gjør det av fri vilje. Om de blir tvunget er det en helt annet diskusjon. 

 

Men det er ikke dermed sagt at jeg ønsker at kvinner skal dekke seg til, tvert imot. Jeg er født og oppvokst i Norge, og for meg er det relativt unaturlig at kvinner dekker seg til. Så og si alle mine venner er norske, jeg tror faktisk ikke jeg har noen utenlandske, så du kan jo si at jeg er godt intrigert. Men å si at kvinner ikke skal gå med det blir jo også omvendt tvang på mange måter..

 

Og i dag har vi så mye fordommer mot religiøse, homofile osv osv. Hvorfor forsterke dette..  

 

Husk hva poenget med den er dere! Er å sørge for at mennene ikke voldtar dem, for vi vet jo alle at menn ikke kan kontrollere seg selv og bare MÅ voldta kvinner når de ser litt av håret deres eller en skulder (/s for de som faktisk tror jeg mente det siste der, kverulanter be gone!)

 

Ja, poenget er at kvinner ikke skal tiltrekke seg mannfolk, hva er egentlig galt med dette? På den tiden islam oppsto så var jo dette et relativt stort problem. Og ikke som at vi ikke fremdeles har voldtektsmenn her i verden. Vi hører om det til stadighet. Så er det jo enkelte som påstår at dette bare er muslimer og innvandrere som driver med men det er altså feil. Hvithudede nordmenn driver også må slik faenskap. 

 

Men det må kunne være greit å gå med en hijab uavhengig av fordommene til folk. Det er min mening som sagt. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Menn burde bruke hijab, for å slå ned på homofile, som er en synd i disse landene hvor hijab er påbudt for kvinner

 

Hvor i innlegget mitt står det at jeg støtte hat mot homofile? De har like mye rett til å elske samme kjønn som du og jeg har. 

 

I seriøse organisasjoner blir man utestengt på livstid dersom man bruker plagg med politisk eller religiøst budskap. Slikt kan man bruke privat.

 

Ja, har hørt at slikt har skjedd. Men om det er særlig seriøst å drive å sparke folk som gå med hijab ser jeg overhode ikke.

 

Er så møkk lei muslimer. De tålte ikke en reklamefilm der det var noen som tok av seg en hijab, da klikka de i vinkel.

 

Hva er det muslimer har gjort denne gangen? Åja, de reagerer fordi noen fornærmer dem. Ja, right. Hadde de gjort ett eller annet som fornærmet kristendommen så ville nok også kristne folk vært forbanna.. Men vi muslimer klikker jo vinkel for ingenting.. Huff..

 

Fra spøk til alvor så forstår jeg faktisk irritasjonen. Vi muslimer klager svært mye, om det meste egentlig sånn sett.. Men man må kunne irritere seg over at selskaper som Telia driver å blander seg i noe de ikke har noe med. Telia er et telekommunikasjonsselskap. Hvem er de til å definere hva som er frihet? Frihet er å velge hva man vil ha på seg, da er også hijab noe en kan velge. 

 

Det er synd å se et så lite nyansert publikum her. Det er jo nesten som at muslimer er pesten her. 

 

 

Hele denne hijab diskusjonen er latterlig. Hijab burde kun brukes når du er hjemme for å være ærlig. Det kommer aldri noe godt ut av at folk skal ha religionen sin på display. Det er jo GRUNNEN til hvorfor politifolk ikke får bære kors utenpå arbeidstøyet eller at de ikke har lov til å bruke hijab i jobben. Disse displayene kan gjøre en random idiot illsint, og det er det siste man trenger når man ønsker en fredelig befolkning.

 

Helt enig om det gjelder offentlige stillinger (politi, lege osv), men om det er en kontorjobb og kvinnen ønsker å benytte seg av hijab så forstår jeg ikke hva som er galt med det. Det er ikke som at det er niqab. 

 

Det er også ikke noe spesielle lover mot hijab eller andre religiøse klær, men som det står etter et kjapt søk: 

«Arbeidsgiveren kan bare i spesielle tilfeller nekte ansatte å bruke religiøse hodeplagg, men arbeidsgiveren har rett til å stille krav til utformingen av hodeplagget. […] Dersom arbeidsgiveren krever å fjerne eller tilpasse et religiøst hodeplagg må dette begrunnes. Begrunnelsen må være basert på et saklig og objektivt behov, og være satt i forhold til hva slags stilling det gjelder. […] »

 

Fint av kiwi forøvrig: 

Blant annet innførte dagligvarekjeden Kiwi et tilbud om grønne hijaber til sine ansatte i 2012. Blant Kiwis om lag 9000 ansatte, var det i underkant av 100 ansatte som da ønsket å bruke hijaben som en del av arbeidsantrekket.

 

– Vi har tillatt folk å bruke privat hijab i mange år, og i Oslo har det vært flere som har brukt hijab. Vi ønsker ikke at man skal blande private klær med uniformen, derfor ønsker vi å gi et tilbud, uttalte administrerende direktør Jan Paul Bjørkøy til NRK.

 

kilde: https://karrierestart.no/jus-og-rettigheter/453-bruk-av-hijab-i-jobben-dette-sier-loven

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

"Vi er i mot at kvinner blir tvunget til å kle seg en spesifik måte, derfor skal vi tvinge kvinner til å kle seg en spesifik måte."

 

Dette er bare dårlig kamuflert islamofobi. Det har ingenting med å "ikke se ansiktet til folk".

 

Folk burde få lov til å gå med hva dem vil, inkludert heldekkende plagg. Hadde likt å gå med det av og til, jeg også. Ingen har noe med hvordan ansiktet mitt ser ut, og i hvert fall ikke i dsse dager, med storstilt overvåking og automatisk ansiktgjennkjenning. Å dekke til ansiktet er den eneste måten man kan være anonym.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så møkk lei muslimer. De tålte ikke en reklamefilm der det var noen som tok av seg en hijab, da klikka de i vinkel.

"De" klikka i vinkel? Det tviler jeg på. Men media er flinke til å løfte frem folk som reagerer. Det er de som har skapt hele denne krenkelsekulturen. Jeg trur helt seriøst at folk ikke blir noe mer krenket nå enn tidligere. Det er bare media som elsker drama, fordi det får klikk, og løfter frem alle som har sterke reaksjoner og meninger.

 

At du er møkk lei muslimer, basert på hvordan noen av dem reagerte på en reklamefilm, sier mer om deg enn dem.

Endret av Skurupu
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Begynte en ny fyr på jobb, som spurte meg om wifipassordet. Jeg er jo IT-guy så jeg vet jo det.

Nå er det ikke lenge siden vi bytta alt her inne så husket ikke det nye passordet.

 

Men joda, er jo bare å høyreklikke, properties, osv så komme det opp.

 

Men neida. NEIDA. Fuckings jævla Windows 10 har bare FLYTTET rundt på ting, helt 100% uten mål og mening.
Det sitter en gjeng der som er betalt for å flytte ting på måfå, for å le av kundene sine.

 

Nå er jeg IT-guy som ikke kan basic shit. Faen som jeg hater nye ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg merker nesten ikke forskjell mellom den bærare med 8 GB og arbeidsstasjonen med 64 GB. Jeg greier fint å arbeide med filer på 100-200 GB selv om det er lite minne.

 

Er du sikker på at det ikke skyldes noe annet enn minnet? Hva slags disk er det i maskinen? Jamfør krav til profesjonelle applikasjoner skal man ha silkemyk playback ved 8 GB minne.

Ssd. Den bruker evigheter på å laste inn clips, og minnebruken er for det meste på 80-95%. Hjelper selvfølgelig heller ikke at det er en i5 8250U. Men går jo greit når den får fem minutter til å laste inn og skrive på ssden siden den går tom for minne.

Lenke til kommentar

Norske lover.

 

Som at det ikke er lov med en dobbel dose alkohol når man skal blande en drink.

Men det er lov å bestille sju drinker.

 

Altså, hvorfor så bakvendt? Hvorfor er lovene og bestemmelsene så ufattelig virkelighetsfjerne?

De kaster terning om hva som skal være lov, og det er helt ufattelig absurd.

 

"Hvor stor må en brustadbu være? Vent da, stikker på random.org"

"Hvilken dag i uken må hovedbutikken være stengt? Skal vi kaste dart på kalenderen?"

"Når skal alkoholsalget stenge? Trekk et lodd da, det blir mellom klokken 00:00 og 06:00"

"Lov å drikke på åpen gate? Kast mynt."'

 

Gi meg jobb som politiker, verdens mest jalla jobb hahahahaha

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Føler meg ganske forbanna over at Google driver å loggfører det jeg kjøper på nett.. Og for å fjerne dette så må jeg tydeligvis SLETTE eposten jeg fikk fra f.eks Steam / Amazon and what not..

 

Utrolig dårlig greie. Er jo ikke rart folk ikke stoler på disse kjeltringene..  :realmad:

 

https://myaccount.google.com/purchases

:O 

 

Der var jo jaggu meg alt jeg har kjøpt på Ebay og Wish også. Samt DvDer jeg hadde kjøpt i en norske nettbutikker!

:grumpy:

Jeg gir faen meg opp hele Internett dritet snart.

Lenke til kommentar

 -SNIP-

Jeg syns folk at kan gå med det dem ønsker. De kvinnelige muslimer jeg har snakket med, har gått med det frivillig, som et kulturelt og religiøst merke.

Hun ene jeg pratet med sammenlignet det med at kristne går med et kors rundt halsen. Men hvis arbeidsplassen krevde at man måtte gå uten religiøse symboler (dette gjelder ALLE religioner, ikke bare muslimer) så måtte man det.

Men hvis man f.eks var ikke praktiserende muslim, så kunne man i noen tilfeller argumentere for at det var et kulturelt symbol, på samme måte at nordmenn går med bunad på 17 Mai. :)

Men helsevesen, politi, brannvesen osv, så kan man ikke argumentere for det, ihvertfall utfra det jeg har lest. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"De" klikka i vinkel? Det tviler jeg på. Men media er flinke til å løfte frem folk som reagerer. Det er de som har skapt hele denne krenkelsekulturen. Jeg trur helt seriøst at folk ikke blir noe mer krenket nå enn tidligere. Det er bare media som elsker drama, fordi det får klikk, og løfter frem alle som har sterke reaksjoner og meninger.

 

At du er møkk lei muslimer, basert på hvordan noen av dem reagerte på en reklamefilm, sier mer om deg enn dem.

Ja kun media som hauser det opp, for snille muslimer kan jo aldri gjøre noe galt. https://www.dagbladet.no/nyheter/trussel-mot-telia-etter-hijab-reklame/70939890

 

Jeg er faktisk mer møkk lei islamapologetikere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...