Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skyggebokser du fælt. De som er for legalisering, eller i hvert fall avkriminalisering, (som meg selv) er ikke så veldig opptatt av å ruse seg som du skal ha det til. De er opptatt av at andre som allerede har bestemt seg for at de skal ruse seg (noe de gjør med eller uten forbud) gjør det i på mest mulig hensiktsmessig måte. Det å si at de som er mot kriminalisering av rus bare er misbrukere som vil sprøyte kroppen full er nesten det samme som religiøse sier til utroende at de bare vil fornekte gud og leve i synd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Pleier normalt ikke å irritere meg over ting (henvender her til mine tidligere innlegg og hvordan jeg har blitt behandlet.)

 

Men prisen på nøtter begynner å bli fryktelig høy...

 

Man må jo nesten være millionær bare for å gå på butikken og kjøpe noen valnøttekjerner, makademianøtter eller pistasjenøtter...

 

#sattpåspissen

Endret av Sandy Koufax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pleier normalt ikke å irritere meg over ting (henvender her til mine tidligere innlegg og hvordan jeg har blitt behandlet.)

 

Men prisen på nøtter begynner å bli fryktelig høy...

 

Man må jo nesten være millionær bare for å gå på butikken og kjøpe noen valnøttekjerner, makademianøtter eller pistasjenøtter...

 

#sattpåspissen

Det kreves veldig mye vann for å produsere en masse nøtter, er en ganske kostbar industri.

At alt må være så billig er en veldig stor del av problemet når det kommer til produksjon og bærekraft.

Ikke at nøtter er en versting sånn sett, men jeg tror vi trenger å revurdere denne mentaliteten om at alt skal være så 'billig' til enhver pris.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Helt enig. Ting som storfekjøtt, avokado, nøtter osv er ekstremt ressurskrevende, men kvalitet koster.

 

Tankegangen til Koufaxen er hvorfor Rema og Kiwi dominerer i Norge kontra hvordan Carrefour osv på kontinentet.

Lenke til kommentar

Tror folk overanalyserer her.

 

Min mening var bare at prisen på nøtter er for høy. Ikke en hel debatt om hva slags matvarer er mest energikrevenede eller noe sånt...

Men pris bør jo ha en sammenheng med produksjon, og energien som kreves for å produsere.

I det store bildet, selger man sikkert nøtter billigere enn man har råd til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Tror folk overanalyserer her.

 

Min mening var bare at prisen på nøtter er for høy. Ikke en hel debatt om hva slags matvarer er mest energikrevenede eller noe sånt...

Hvordan kan du si at prisen på nøtter er for høy. Hva er «for høy»? Hva sikter du til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...