Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvordan slutter du med e-cig da? Nettopp. Du byttet it en avhengighet med noe annet. Og ærlig talt, det stinker dritt. Faen med lei av å få skyer av forskjellig røyk rundt meg når jeg går ute. Gudskjelov at det ble ulovlig innendørs raskt!

Mye enklere å slutte med faktisk, da du ikke får de 4000 kjemikaliene i deg hvor mange av de er sterkt avhengighetsdannende. Staten syns ikke tobakken er giftig og avhengighetsskapende nok så de sprayer dem med all slags dritt, BUT THEY CARE RIGHT? 

 

PG og VG er ikke i nærheten like avhengighetsskapende som tobakk (sånn not at all). så yeah. Noen flere argumenter å komme med eller begynner du å gå tom snart?

 

Ja skulle bare ønske de forbød parfyme da det faktisk kan utløse andre sine allergier. Men neeei, er viktigere å kjeppjage dampere. I repeat; WTF is wrong with you?

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan du, om du har smart-system i huset og leverandør støtter systemet

De har ikke åpnet for tilgang til HAN-porten enda, så nei, det kan jeg ikke. Det skal komme i 2019. Og det ser heller ikke ut som om måleren har begynt å sende inn automatisk i det hele tatt.

 

Og for øvrig har jeg lest klager på at man kun får ut data for en halvtime, ikke her og nå.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Maks en pakke Paracet per kjøp

Ingen som stopper meg fra å kjøpe flere ganger, eller i flere butikker

Aner du hvor skadelig Paracet er for magen og leveren din? Du trenger ikke mer enn en pakke om dagen.

Lenke til kommentar

Folk som oppriktig tror at utslipp av CO2 kommer til å minke eller stabiliseres i løpet av étt eller flere tiår.

 

Felles for sivilisasjoner og selskaper er at de enten må vokse for å sikre videre eksistens eller opphøre.

 

Mengden av CO2-utslipp kommer til å dobles og dobles og dobles. I 2017 ble det solgt 1.54 milliarder smarttelefoner. Hva tror folk egentlig folk skjer med CO2-utslippene når disse selskapene skal vokse i takt med befolkningsveksten og 1.54 milliarder årlig solgte smarttelefoner blir til 3,08, til 6,16 til 12,32 milliarder.

 

Nå skal det sies at salget av smarttelefoner har stagnert noe i 2018, men det trenger ikke være jevn vekst fra år til år for at det skal bli en dobling etter normalt 7-10 år med sterk økonomi og ca 20 år med svak økonomi. Dette var tall fra starten av året, det kan godt tenkes at salget har tatt seg opp utover vår, sommer og høst eller kan komme til å ta av før jul.

 

Det kan ta 30-50 år å nå 12,32 milliarder årlige solgte smarttelefoner, men dagen kommer med mindre det kommer en ny teknologi som fører til at smarttelefoner blir foreldet.

 

Dette er kun étt produkt og det finnes millioner av produkter og tjenester som skal dobles og dobles og dobles i antall solgte varer og tjenster.

 

Det snakkes stadig om å begynne å sy inn elektronikk i hvert enkelt klesplagg, så det kommer garantert til å bli et voldsomt økende forbruk etter hvert som tiden går.

 

Tar man i betraktning at tidlige fattige deler av verden stadig får styrket kjøpekraft er det ikke sikkert at "the sky is the limit" når alle skal delta på kjøpefesten.

 

Her i Norge har det tatt helt av. Folk kjøper ikke étt og étt produkt på netthandelen lenger. Det blir gjerne både 5 og 10 varer i slengen og det kan gå fort i svingene. Dette er en av årsakene til at det er blitt både 30 og 60 dager åpent kjøp. Folk kjøper så mange varer i en sleng nå at de trenger tilstrekkelig tid til å avgjøre hva de skal beholde og ikke. Hvis en vare er på tilbud så kjøper folk gjerne 2-3 ekstra. I tillegg har man effekten av fri frakt over 1000 kr. Da må folk bare kjøpe litt ekstra for å komme over 1000 kr og så må de ha noe ekstra etter det igjen. Eller så legger folk til varer som ikke er på lager for å få litt betenkningstid før ordren blir sendt, og så kommer de plutselig inn på lager og ordren blir sendt, men la gå. Det siste nå er "Hvis du handler hos oss skal du få ytterlige 30 dager åpent kjøp, altså 90 dager både på nett og i butikk." Er det noen som høyner til 120?

 

Gjør det noe om menneskeheten til slutt går til grunne på grunn av at for mye velstand, så lenge vi har det bra under veis? Det blir som at det er bedre å leve et givende og risikabelt liv i 30-40 år, for eksempel med ekstremsport enn å sitte stille på en stol i 100 år. Hva er vitsen med å overleve 100 eller 1000 generasjoner til hvis hver generasjon må "sitte på en stol hele livet"? Jorden og andre organismer kommer til å fortsette etter at menneskene er borte.

 

Hvis CO2 skal ned så må man hvert minutt spørre seg selv om man kan gjøre x, y og z. Kan jeg tekke ned på WC? Nei for mye CO2. Kan jeg ta lunsj? Nei, for mye CO2. Kan jeg trakte kaffe? Nei, for mye CO2. Kan jeg kjøpe ny mobil? Nei, for mye CO2. Kan jeg ta bil, buss, tog eller fly til jobb? Nei, for mye CO2.

 

Det frigjøres CO2 når vi puster ut eller slipper en fjert. Kan man gjøre noe som helst?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...