Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Du skal kunne kjøre over fartsdumpen i fartsgrensa med en normal bil dersom dumpa har korrekt høyde og profil. Dog er utbyggere i Norge elendige på å lage disse, så jeg skal ha en SUV neste gang jeg kjøper bil. Til og med Soulen var vesentlig bedre på å ta dumper pga litt bakkeklaring.

Lenke til kommentar

Er det noe som irriterer mer enn noe annet så er det egne feil. Hvor vanskelig det skal være å lære av dem slik at man ikke går i samme fella flere ganger. Instinkt som drar i retninger som på et høyere nivå man ikke har noen interesse av å bli dratt i. Traumer som skaper overdrevne reaksjoner ut av ingenting. Fortida og hvordan man er lenka til den gjennom skam og anger, selv om det for andre ses på som bagateller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du skal kunne kjøre over fartsdumpen i fartsgrensa med en normal bil dersom dumpa har korrekt høyde og profil. Dog er utbyggere i Norge elendige på å lage disse, så jeg skal ha en SUV neste gang jeg kjøper bil. Til og med Soulen var vesentlig bedre på å ta dumper pga litt bakkeklaring.

Svært få dumper i Norge som er laget etter malen, men det gjøres ikke noe med de og kommunene betaler for dårlig utført arbeid

Lenke til kommentar

Idioter som legger kundeaviser/reklame foran dørstokken. Har hengt tydelig opp skilt der reklame er uønsket og sendt klage. Skjønner virkelig ikke hva bedrifter driver på meg.

 

Ringte dem og sa til dem at jeg ikke ville ha avisene deres, fikk beskjed om at jeg ikke har noe valg. Og JEG, som forbruker, blir siktet inn på av alle om å HOLDE PLANETEN VÅR REN, men det spiller ingen rolle hvis du er en døende avis tydeligvis! Sa at de var miljøsvin. Helvetes fitter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ringte dem og sa til dem at jeg ikke ville ha avisene deres, fikk beskjed om at jeg ikke har noe valg. Og JEG, som forbruker, blir siktet inn på av alle om å HOLDE PLANETEN VÅR REN, men det spiller ingen rolle hvis du er en døende avis tydeligvis! Sa at de var miljøsvin. Helvetes fitter. 

Legg de i de røde postkassene

Har du noen kroner ekstra, kan du kliistre på en lapp med adressat ikke funnet og med returadresse, uten porto

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ringte dem og sa til dem at jeg ikke ville ha avisene deres, fikk beskjed om at jeg ikke har noe valg. Og JEG, som forbruker, blir siktet inn på av alle om å HOLDE PLANETEN VÅR REN, men det spiller ingen rolle hvis du er en døende avis tydeligvis! Sa at de var miljøsvin. Helvetes fitter. 

 

Det spiller jo en rolle, men man tar det jo ikke på alvor ennå, det er klart avisens arbeidere burde ha nok moralsk mot til å stoppe pressen (særlig når det dreier seg om reklame, som igjen tenderer mot klimafornektelse: Kjøp denne dritten du antagelig ikke trenger, siden det ikke falt deg inn å kjøpe den uten vår insistering gjennom reklame)

men avisen ser jo på seg selv som en arbeidsplass, inntekt etc. dermed vil de jo fortsette å gjøre hva enn det er de gjør.

Det er en dissonans mellom politikernes bønn om miljøbevissthet hos den enkelte, og lønn til arbeiderne.

Uansett hvor idiotisk og miljøskadelig jobben din er, blir du jo belønnet økonomisk for å gjøre den.

Hørte jeg noen si borgerlønn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var en shitty lokalavis som burde legges ned uansett og gå helt online. Kan ikke være mer enn noen få ansatte som skriver tullesaker året rundt og kanskje dudene som leverer avisen, jeg klarer ikke å se hvordan det er en verdifull arbeidsplass å redde og jeg hadde faktisk lyst til å bli journalist (før jeg fant ut av at yrket er døende pga vår teknologiske boom).

Lenke til kommentar

Hvorfor ansette noen med erfaring og utdannelse når du kan bare plukke opp en ung voksen med en MAC og en mobiltelefon som du kan betale mye mindre? Markedet ble oversvømt og da går som kjent kvaliteten ned. Ja, jeg kan fremdeles skrive, men det blir ikke det samme og er mye mindre sannsynlig at jeg kan gjøre en karriere ut av det, da skriver jeg heller sci-fi eller krim eller annen skjønnlitteratur istedet for å leve i konstant frykt for å bli byttet ut med billigere arbeidskraft. 

Lenke til kommentar

Fordi det fremdeles finnes aspekter som kvalitet, talent, integritet, nysgjerrighet, intelligens, språkkunnskap, etc. Behovet for god journalistikk er da større enn på lenge, da alt anklages for å være oppspinn, eller propaganda.
Altså det er samme for meg hva du gjør, og det er klart det er blitt lettere å få tilgang på informasjon etter internett, men den samme logikken kan vel brukes når som helst, det er nok av sultende folk som er villig til å gjøre jobben din billigere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.dinside.no/motor/lyden-fra-elbilen-fikk-folk-til-a-kikke-opp-etter-romskip/70448264

 

Når man endelig får lydfrie biler, så skal de lage lyd på dem. En bedre løsning hadde vært å utruste både bilen og blinde med utstyr for selvkjøring. Blinde kunne hatt dette på kroppen, med en høyttaler i øret som fortalte dem hvor de skulle gå.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...