Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Det er Pinex som er i blå ekse. https://www.apotekhjem.no/dep/display/526749.jpg

 

Og det er ikke placeboeffekt. Hvorfor skulle det være det? Var jo sikker på at det ville virke likt, og da skulle vel i såfall placeboeffekt tilsi at den ville gjøre det. Men den gang ei, bare prøv selv.

( En voksen person bør jo ta to stk da, men det er du vel klar over. )

Pillene er identiske. 500 mg paracetamol. Placebo er den eneste sannsynlige forklaringen.

 

Spør du meg er den smertestillende effekten til paracetamol 90% placebo, uansett. Tviler på at jeg hadde merket forskjell på Paracet/Pinex og sukkerpiller i en blindtest.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er Pinex som er i blå ekse. https://www.apotekhjem.no/dep/display/526749.jpg

 

Og det er ikke placeboeffekt. Hvorfor skulle det være det? Var jo sikker på at det ville virke likt, og da skulle vel i såfall placeboeffekt tilsi at den ville gjøre det. Men den gang ei, bare prøv selv.

( En voksen person bør jo ta to stk da, men det er du vel klar over. )

Pillene er identiske. 500 mg paracetamol. Placebo er den eneste sannsynlige forklaringen.

 

Spør du meg er den smertestillende effekten til paracetamol 90% placebo, uansett. Tviler på at jeg hadde merket forskjell på Paracet/Pinex og sukkerpiller i en blindtest.

 

 

Nei tror lite på dette. Tror dette er noe typisk besserwisser tullball du har hørt av andre. Det er nok helst det som er mest paceboeffekten her.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er Pinex som er i blå ekse. https://www.apotekhjem.no/dep/display/526749.jpg

 

Og det er ikke placeboeffekt. Hvorfor skulle det være det? Var jo sikker på at det ville virke likt, og da skulle vel i såfall placeboeffekt tilsi at den ville gjøre det. Men den gang ei, bare prøv selv.

( En voksen person bør jo ta to stk da, men det er du vel klar over. )

Pillene er identiske. 500 mg paracetamol. Placebo er den eneste sannsynlige forklaringen.

 

Spør du meg er den smertestillende effekten til paracetamol 90% placebo, uansett. Tviler på at jeg hadde merket forskjell på Paracet/Pinex og sukkerpiller i en blindtest.

 

 

Nei tror lite på dette. Tror dette er noe typisk besserwisser tullball du har hørt av andre. Det er nok helst det som er mest paceboeffekten her.

 

 

Du får lese/sammenligne innholdet på begge produktene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Får håpe det for din del, 41 er nemlig grensen for det som regnes at selve temperaturforhøyelsen er farlig. Feber i så mange dager høres jo også ut som en infeksjon.

Lenke til kommentar

Herlig start på uka. Fikk ikke dratt på skolen i går fordi rørene hadde fryst og var ingen vann til dusj og vask. I dag dro jeg litt sent siden det ikke var undervisning før utover dagen, og da var det helt fullt med parkering. Var èn som kjørte ut, men så kom det en bil bak meg som kapret plassen før meg. Ellers er annen parkering reservert for ansatte og beboere. Og når jeg allerede er i dårlig og "fuck it" humør, ble det hjemtur. Tillegg hadde jeg tenkt meg hjem til familien i morgen, men er skikkelig snøstorm ute. Får bare håpe det gir seg til i morgen.

Lenke til kommentar

Du får lese/sammenligne innholdet på begge produktene

 

Nei hvorfor skal jeg det, når jeg opptil flere ganger har testet og funnet ut at det ene virker og ikke det andre?

 

Nå så vi at andre visste at noe av stoffet var forskjellig. Og det er ingen grunn til at jeg ikke skulle tro at Paracet virket på samme måte. Tvert i mot, det var jo det jeg hadde regnet som en selvfølge, nettopp fordi jeg var sikker på det var akkurat det samme. Derfor er det ingen logisk grunn til å si at det 'sannsynligvis er "placeboeffekt" at Paracet ikke virket på meg, slik Pinex gjør.

Det var jo hvis det var motsatt det, at noe virket fordi jeg trodde det skulle virke.

 

Det er opp til deg å eventuelt finne ut om det er noen forskjell i virkning på deg eller ikke, jeg har forlengst funnet det ut av det for min del, så jeg har ikke behov for å studere mer på det.  :)   

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, Paracet og Pinex har samme virkestoff (Paracetamol). Hjelpestoffene varierer litt:

 

Pinex Tabletter, filmdrasjert 500 mg:

Virkestoff er 500 mg paracetamol.
Hjelpestoffer er hydroksypropylcellulose, maisstivelse pregelatinisert, magnesiumstearat og talkum (E553b), polyvinylalkohol og makrogol.
 
Paracet:
Pregelatinisert stivelse, povidon, stearinsyre.
 
Litt forskjell her i at Pinex er filmdrasjert, mens Paracet her er 'vanlig'. Disse stoffene skal jo ikke ha noen virkning. I så tilfelle hadde de vært virkestoffer.
Endret av afterall
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det er da viden kjent at forskjellige virkestoff gjør at medisinske preparater fungerer forskjellig på forskjellige mennesker grunnet varierende sammensetning i kroppen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...