Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor bytter vi mennesker tenner bare 1 gang i vårt lange liv?

Når kommer neste evolusjon hvor vi bytter tenner når de ramler ut, eller ihvertfall når vi blir sånn rundt 40 år?

 

For det første: Livet er ikke langt, det er så kort at det er grenseløst irriterende bare det.

 

For det andre: Tenner nr 2 var ment å holde livet ut. Og det har de gjort fram til de siste hundre årene. I alle millioner årene før det, spiste mennesker rent kjøtt og tennene holdt seg livet ut. Det er det jeg har hørt. Går sikkert noen millioner år til før evolusjonen tar hensyn til moderne matprodukter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvorfor bytter vi mennesker tenner bare 1 gang i vårt lange liv?

Når kommer neste evolusjon hvor vi bytter tenner når de ramler ut, eller ihvertfall når vi blir sånn rundt 40 år?

For det første: Livet er ikke langt, det er så kort at det er grenseløst irriterende bare det.

 

For det andre: Tenner nr 2 var ment å holde livet ut. Og det har de gjort fram til de siste hundre årene. I alle millioner årene før det, spiste mennesker rent kjøtt og tennene holdt seg livet ut. Det er det jeg har hørt. Går sikkert noen millioner år til før evolusjonen tar hensyn til moderne matprodukter.

Det hat nok mere med at gjennomsnittelig levealder har økt betraktelig og at vi bruker 'hjelpemidler' som tannpuss og tannleger.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor bytter vi mennesker tenner bare 1 gang i vårt lange liv?

Når kommer neste evolusjon hvor vi bytter tenner når de ramler ut, eller ihvertfall når vi blir sånn rundt 40 år?

For det første: Livet er ikke langt, det er så kort at det er grenseløst irriterende bare det.

 

For det andre: Tenner nr 2 var ment å holde livet ut. Og det har de gjort fram til de siste hundre årene. I alle millioner årene før det, spiste mennesker rent kjøtt og tennene holdt seg livet ut. Det er det jeg har hørt. Går sikkert noen millioner år til før evolusjonen tar hensyn til moderne matprodukter.

Det hat nok mere med at gjennomsnittelig levealder har økt betraktelig og at vi bruker 'hjelpemidler' som tannpuss og tannleger.

 

Det stemmer ikke. Den gjennomsnittlige levealder er så lav for tidligere tider fordi det var såpass høye antall spedbarnsdød og barn som aldri ble voksne, de trekker ned gjennomsnittet noe enormt. Folk kunne fint leve til å bli 70-80 år gammel selv i gamle dager, og da med gode tenner (men nå skal det sies at gode tenner kommer som regel i arv, mange folk har dårligere gener og har skikkelig fucka tenner selv med god tannpuss og tannlege).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det blir kaldt og rørene fryser i leiligheta jeg leier ut igjen nå, så gir jeg opp hele livet!

Venter spent på regninga.

 

Hadde der vært i min egen leilighet så hadde jeg bare levd uten vann og dusjet på treningssenter.

Er det ikke din leilighet siden du leier den ut?

Lenke til kommentar

 

Hvis det blir kaldt og rørene fryser i leiligheta jeg leier ut igjen nå, så gir jeg opp hele livet!

Venter spent på regninga.

 

Hadde der vært i min egen leilighet så hadde jeg bare levd uten vann og dusjet på treningssenter.

Er det ikke din leilighet siden du leier den ut?

 

 

Vel jo egentlig, men føles ikke sånn ut når jeg leier ut.

 

Er det så vanskelig å ha på varmeovn?

Skal ikke mye til for å holde en romtemperatur på 4+

 

Det pleier ikke å fryse, og det er i kjelleren det er snakk om. Vinterens kaldeste dag på stedet, -22.7 i går natt som gjorde at det frøs.

Han som leier er fra Eritrea (ja han måtte oppleve vannmangel også i Norge...) og snakker enda veldig dårlig norsk, Men jeg har satt på en ovn der nå.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor bytter vi mennesker tenner bare 1 gang i vårt lange liv?

Når kommer neste evolusjon hvor vi bytter tenner når de ramler ut, eller ihvertfall når vi blir sånn rundt 40 år?

For det første: Livet er ikke langt, det er så kort at det er grenseløst irriterende bare det.

 

For det andre: Tenner nr 2 var ment å holde livet ut. Og det har de gjort fram til de siste hundre årene. I alle millioner årene før det, spiste mennesker rent kjøtt og tennene holdt seg livet ut. Det er det jeg har hørt. Går sikkert noen millioner år til før evolusjonen tar hensyn til moderne matprodukter.

Det hat nok mere med at gjennomsnittelig levealder har økt betraktelig og at vi bruker 'hjelpemidler' som tannpuss og tannleger.

Det stemmer ikke. Den gjennomsnittlige levealder er så lav for tidligere tider fordi det var såpass høye antall spedbarnsdød og barn som aldri ble voksne, de trekker ned gjennomsnittet noe enormt. Folk kunne fint leve til å bli 70-80 år gammel selv i gamle dager, og da med gode tenner (men nå skal det sies at gode tenner kommer som regel i arv, mange folk har dårligere gener og har skikkelig fucka tenner selv med god tannpuss og tannlege).
Det er nok rett det du sier om levealder, men jeg tror det som virkelig setter en stopper for evolusjon og tenner, er at vi har tennene lenge nok til at vi har reprodusert oss. Det som skjer etter vi er ferdige med å få barn, har ikke noe å si for evolusjonen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...