Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

Sylteagurk er jo ikke vanlig mat, det er en gammeldags oppbevaringsmåte.

 

Merkelig ting å legge seg borti.

 

Irriterende med folk som føler seg overlegne fordi de «liker» alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Offentlige helsetjenester.

 

Skal operere på sykehus, skulle inn til konsultasjon i desember begynnelsen, men så var han legen plutselig vekke i 1,5 måneder og timen ble flyttet til i dag. Dvs nå ble også operasjonen senere enn planlagt. Bare fordi jeg ikke kom inn når jeg skulle. Latterlig. Hadde jeg vært 70 år hadde jeg sikkert vært inne på dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som selger ting på finn, og som ikke tar seg bryet med å svare når jeg sender melding for å spørre om noe eller si at jeg gjerne vil kjøpe tingen.

 

Helt i orden at den allerede er solgt, men da hadde jeg satt veldig stor pris på et svar med f.eks "beklager, den er solgt". Så slipper jeg å gå mange dager å lure helt til annonsen plutselig er slettet eller markert med "solgt"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Offentlige helsetjenester.

 

Skal operere på sykehus, skulle inn til konsultasjon i desember begynnelsen, men så var han legen plutselig vekke i 1,5 måneder og timen ble flyttet til i dag. Dvs nå ble også operasjonen senere enn planlagt. Bare fordi jeg ikke kom inn når jeg skulle. Latterlig. Hadde jeg vært 70 år hadde jeg sikkert vært inne på dagen.

 

Det er nok samme for alle det du. Vet om eldre slektninger som har opplevd mye sånt på sykehuset.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Offentlige helsetjenester.

 

Skal operere på sykehus, skulle inn til konsultasjon i desember begynnelsen, men så var han legen plutselig vekke i 1,5 måneder og timen ble flyttet til i dag. Dvs nå ble også operasjonen senere enn planlagt. Bare fordi jeg ikke kom inn når jeg skulle. Latterlig. Hadde jeg vært 70 år hadde jeg sikkert vært inne på dagen.

Operasjonen din var vell ikke viktig nok. Det er helt OK for meg at det er slik det fungerer. Har selv vært i gjennom mange operasjoner, både store og små, og kan ikke annet enn å skryte av et offentlige helsevesen. Har vell hatt full narkose nesten 10 ganger, vil jeg tru.

 

En av mine mindre alvorlige operasjoner var når jeg brakk tommelen, og måtte få operert inn én titanium skinne og seks titanium skruer. Jeg møtte opp på sykehuset klokken 07:00 og satt der til 16:00 før jeg ble sendt hjem. Ingen lege kunne ta meg, da de fikk noen med mer akutte behov inn. Dette gjentok seg i tre dager, og ikke før dag 4 fikk jeg operasjonen min. Dette tok jeg selvsagt med stor ro, da jeg skjønner at andre kan være viktigere enn meg selv. Og til syvende og sist så går jeg jo nå rundt med en brukbar tommel, og det var helt gratis. Det kan jeg ikke klage på.

 

En annen gang, da det var litt mer alvorlig, og de ikke hadde tid til å ta meg, ble jeg sendt til et privat sykehus på statens regning.

 

Har også opplevd å sitte opptil et år på venteliste, før jeg også da til slutt ble sendt til et privat sykehus på statens regning.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Blitt sendt rett til private klinikker for CT skan og sånn jeg når det har vært fult opp overalt.

 

Se på det som legevakta, noen hendelser kan vente mens andre må bare tas inn med en gang og prioriteres over andre.

Hvilket bare funker i byene. Folk på mindre steder er fucked når det kommer til behandlingstid siden de ikke har private alternativ men det driter politikerne i for de bor stort sett i Oslo og går på Volvat.

Lenke til kommentar

Folk som ikke liker helt vanlig mat. Det er så barnslig.

 

Jeg forstår det om du ikke liker mat som er veldig spesiell, som for eksempel islandske Hákarl. Men det irriterer meg når folk påstår de ikke liker helt vanlige ingredienser, som sennep, majones, og sylteagurk. Er du voksen, så har du ikke lov til å ikke like dette.

Jeg liker verken sennep eller sylteagurk. Skyt meg.

Lenke til kommentar

Vi bor i verdens rikeste land, men likevel er ingen interessert i finne mer ut av hvorfor jeg har måtte operert samme greien tre ganger uten og bli frisk og nå må ta min fjerde operasjon på samme greien. Hvorfor skal jeg bli frisk nå når tre operasjoner tidligere ikke har gjort meg frisk? Hvorfor bryr ingen seg utenom å legge meg på operasjonsbordet? Har dere noen gang hørt om en person som skal operere bihulene sine for fjerde gang? Nei ikke jeg heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At de snart har brukt halvannen time på nærmest støvsuge gaten utenfor for snø. Det er meldt masse regn og plussgrader om få timer. Skjønner ikke hvorfor de må gjøre det så sykt grundig da? Heldigvis sover unga seg gjennom spetakkelet...

Det er meldt masse regn. Om vannet som allerede ligger i gata også skal ned i avløpsanlegget kan det jo hende de tror det er oversvømmelser på gang?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...