Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Likevel skal de ha 7500,-!!

Så selv med kjøring, dokumentasjon etc, etc, snakker vi minst 2000,- per time....

(Mistenker at det som drar opp prisen er en helt SYK avanse på materialene, og at de fort skal ha 5000,- bare for disse)

Det er vanlig å ta samme pris som grossist på materialer. Avansen ligger i avslaget elektrikeren får fra grossist.

Opptil 1500 kr/time er ganske vanlig pris. I tillegg kommer kjøring, bomring osv.

 

 

Hva er du skal ha gjort?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Likevel skal de ha 7500,-!!

Så selv med kjøring, dokumentasjon etc, etc, snakker vi minst 2000,- per time....

(Mistenker at det som drar opp prisen er en helt SYK avanse på materialene, og at de fort skal ha 5000,- bare for disse)

Det er vanlig å ta samme pris som grossist på materialer. Avansen ligger i avslaget elektrikeren får fra grossist.

Opptil 1500 kr/time er ganske vanlig pris. I tillegg kommer kjøring, bomring osv.

 

Hva er du skal ha gjort?

 

Bytte av to stk termostater til gulvvarme. Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

 

 

Likevel skal de ha 7500,-!!

Så selv med kjøring, dokumentasjon etc, etc, snakker vi minst 2000,- per time....

(Mistenker at det som drar opp prisen er en helt SYK avanse på materialene, og at de fort skal ha 5000,- bare for disse)

Det er vanlig å ta samme pris som grossist på materialer. Avansen ligger i avslaget elektrikeren får fra grossist.

Opptil 1500 kr/time er ganske vanlig pris. I tillegg kommer kjøring, bomring osv.

 

Hva er du skal ha gjort?

 

Bytte av to stk termostater til gulvvarme.

 

Byttet en stk termostat til gulvvarme, ble 3500 ca.

 

Påslaget på materiell er 70-80%. Jeg har alle prislister fra ulike grossister, hvilket merke/type termostat er det?

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

 

 

 

Likevel skal de ha 7500,-!!

Så selv med kjøring, dokumentasjon etc, etc, snakker vi minst 2000,- per time....

(Mistenker at det som drar opp prisen er en helt SYK avanse på materialene, og at de fort skal ha 5000,- bare for disse)

Det er vanlig å ta samme pris som grossist på materialer. Avansen ligger i avslaget elektrikeren får fra grossist.

Opptil 1500 kr/time er ganske vanlig pris. I tillegg kommer kjøring, bomring osv.

 

Hva er du skal ha gjort?

 

Bytte av to stk termostater til gulvvarme.

 

Byttet en stk termostat til gulvvarme, ble 3500 ca.

 

Påslaget på materiell er 70-80%. Jeg har alle prislister fra ulike grossister, hvilket merke/type termostat er det?

 

Bryr meg ikke om hvilket merke det er, men ønsker en med Z Wave-funksjonalitet.

 

Fikk kun prisen, ikke noen detaljer, men her er hva jeg sannsynligvis ville kjøpt:

https://elhandel.no/heatit-z-wave-termostat-3600w-16a-hvit 

 

(EDIT: Fikk nå et nytt tilbud: ca 5000,- Ja takk! )

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

I flere måneder har media hypotetisert om Northug rekker OL, "dette er siste sjanse", "har en mulighet igjen" osv. Og så kommer han ikke med. De har melka den saken i flere måneder selv om det har vært innlysende at han aldri ville komme med.

 

Like greit at OL går midt på natta egentlig, eneste som er verdt å se nå er Klæbo, og det holder fint å se oppsummering dagen etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg får purring eller inkassovarsel for regninger som jeg aldri har mottatt.

Samtidig som man får e-faktura på 0,00 kr som MÅ bekreftes i nettbanken. Betale den kan du ikke, fordi det ikke er mulig å betale 0 kr, så den eneste måten å bli kvitt den fra listen over ubehandlede e-fakturaer er å slette den. Mest fascinerende er at det skjer enda det er din egen bank som har sendt den ut.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg altså så vanvittig over norske åpningstider. I et moderne samfunn skal alt være døgnåpent. Butikker, barer, alkoholsalg, kinoer, restauranter, osv, osv. Jeg har ikke ord for hvor idiotisk det er å stenge en bar klokken 02-03. Da er det nesten ikke vits i å gå ut i det hele tatt. For ikke å snakke om søndagene våre...

 

Til og med i Oslo, hovedstaden og landets største by, er det ikke mulig å bestille en pizza hjem på døra midt på natta. Det er en vits!

 

Om ikke dette endrer seg i fremtiden, så klarer jeg ikke helt å se for meg at jeg skal klare å bo i Norge. Jeg har ikke tall på hvor mange kvelder og netter som har blitt ødelagt av korte åpningstider.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om det irriteter meg noe helt vanvittig, så finnes det viktigere ting i samfunnet. Ting som høyreside er godt i gang med å rive i fra hverandre.

 

Åpningstider er veldig personlig for meg, men slik kan man ikke tenke når man stemmer, det er egoistisk.

 

Dessuten trur jeg ikke åpningstidene er noe som kan løses ved å stemme på et politisk parti.

 

Og jeg er konsekvent. Jeg mener alle partier mellom Rødt og FrP har gode idéer.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

10 sekunder "sendinger er sponset av ..."

 

Seriøst, er det nok til å ty til tastaturet og klage på det her?

Enten så er det reklame på NRK eller så er det ikke. De kan ikke kreve inn kringkastingsavgift OG ha sponsorer. Snakk om å tenke kortere enn nesetippen sin a.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg irriterer meg altså så vanvittig over norske åpningstider. I et moderne samfunn skal alt være døgnåpent. Butikker, barer, alkoholsalg, kinoer, restauranter, osv, osv. Jeg har ikke ord for hvor idiotisk det er å stenge en bar klokken 02-03. Da er det nesten ikke vits i å gå ut i det hele tatt. For ikke å snakke om søndagene våre...

 

Til og med i Oslo, hovedstaden og landets største by, er det ikke mulig å bestille en pizza hjem på døra midt på natta. Det er en vits!

 

Om ikke dette endrer seg i fremtiden, så klarer jeg ikke helt å se for meg at jeg skal klare å bo i Norge. Jeg har ikke tall på hvor mange kvelder og netter som har blitt ødelagt av korte åpningstider.

Med god grunn finnes det intet land i verden der alt er døgnåpent.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg altså så vanvittig over norske åpningstider. I et moderne samfunn skal alt være døgnåpent. Butikker, barer, alkoholsalg, kinoer, restauranter, osv, osv. Jeg har ikke ord for hvor idiotisk det er å stenge en bar klokken 02-03. Da er det nesten ikke vits i å gå ut i det hele tatt. For ikke å snakke om søndagene våre...

 

Til og med i Oslo, hovedstaden og landets største by, er det ikke mulig å bestille en pizza hjem på døra midt på natta. Det er en vits!

 

Om ikke dette endrer seg i fremtiden, så klarer jeg ikke helt å se for meg at jeg skal klare å bo i Norge. Jeg har ikke tall på hvor mange kvelder og netter som har blitt ødelagt av korte åpningstider.

Disse ser ut som de har en avdeling åpent fra 09-06, det nærmer seg døgnåpent:

http://www.pizzapartner.no/

Lenke til kommentar

1-2 % av NRK's inntekter kommer fra sponsorplakater i forbindelse med sending av kultur- og idrettsarrangementer.

Det er regulert gjennom kringkastingsforskriftens §3-13, og er låst til maks 10 sekunder per sponsor, og maks 30 sekunder totalt av gangen.

 

Det er kun logo og navn på sponsoren som som kan vises/leses opp, ingen slagord, utsagn, reklamevideoer eller lignende.

Sponsorene kan kun vises ved inn- og utgang av sendingen.

 

Fjollete på-gata-reportasjer under selve sendingen, der ansatte som ikke bidrar faglig til sendingen men samtidig lønnes av NRK med lisensbetalernes penger, DET burde være mer irriterende enn sponsorplakatene.

 

Vi har i det hele tatt veldig god tid til å irritere oss over ting.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...