Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Når jeg skal høre på en spesifikk sang i spillelisten min og finner ut at Spotify tydeligvis har bestemt seg for å bytte den ut med en annen, merkelig versjon.. Plutselig er sangen jeg liker erstattet med en cover-versjon eller remix uten forvarsel.

Lenke til kommentar

Jeg synes tvert imot det er for lett å sparke folk. 1 uke sykmelding, møtte tidlig første friske dag. Beklager du har sparken.. hils Adecco, og send postkort når du kommer på NAV internasjonal ufør i Sverige....

 

Alltid gjort tunge jobber, alltid jobber overtid alltid, aldri sykemeldt....

 

Alltid kjørt på 100%.

 

Syk en uke og vikar i Adecco sparken.

 

Jeg tror valget kommer til å stå mellom vikarbyråer og innvandring.

 

Dersom innvandrings hysteriet med terror osv vinner så tror jeg vi er på full fart videre inn i baklengsland,

 

At politikere er så dumme at de ikke tar pulsen på folket og situasjonen i tiden er utrolig.... Istedenfor tar Sylvi hermegåsa til Trump... KrF sleiker imamer oppover ryggen.

 

Dersom DET skal hjelpe Norge, gir jeg helt opp..

Lenke til kommentar

De har ikke grunnlag for å sparke noen fordi de er syke med sykmelding. Slutt å lyv.

At det ikke er lov i Norge, betyr ikke at de ikke gjør det i Norge, og dette er attpåtil i Sverige, så hvem vet hva som er lov der - og hva de gjør der. Slutt å anklage for for å lyve, når du ikke var til stede. Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror det er tre uker

Og når startet kløen? Husk at seksuelt overførbare sykdommer har inkubasjonstid. Du opplever ikke symptomene umiddelbart.

 

https://sml.snl.no/inkubasjonstid

Jeg tror jeg merket det dagen etterpå.

 

 

Da tviler jeg på at det er fra hun du lå med iallefall (men skal ikke konkludere med noe over et forum :-p). Inkubasjonstid (tiden fra smitte til symptomer) på de "vanligste" SOS (seksuelt overførbare sykdommer) er:

Klamydia: 5-12 dager

Gonore: 2-7 dager

HIV: 2 uker

 

http://www.lommelegen.no/legesvar/de-forskjellige-sykdommene

 

Her er litt mer om inkubasjonstiden fra en lege (noe jeg ikke er). Selvsagt er disse tidene ikke 100% og variasjoner kan forekomme. Men jeg tviler på at du har fått noe (placebo kan være veldig sterkt det også). Men selvsagt er det tryggeste å faktisk dra til legen og ta en test. Gratis er det også :-)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Skulle til å skrive det samme. Sopp kan smitte lett, husker jeg leste om en jente som slet masse med sopp som kom tilbake hele tiden, og så fortalte hun at karen hun var med ikke hadde tatt noen kur selv, så han hadde rett og slett smittet henne om og om og om igjen. Canesten får du over disk. 

Edit: Sopp er IKKE en seksuelt overførbar sykdom i den tradisjonelle betydning, det kan smittes via kontakt med har lite til ingenting med sexen å gjøre.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

De har ikke grunnlag for å sparke noen fordi de er syke med sykmelding. Slutt å lyv.

 

Man har kortidskontrakt, blir man sykmeldt feks en uke så kan de velge å si opp når kontrakta går ut.Jeg jobbet over tre år for en bedrift som heter Husquarna med Adecco. Var aldri syk, ikke forkjølet, gikk på jobb uansett. Jobbet alltid overtid når de spurte om jeg kunne. En uke legemelding, og jeg fikk beskjed at de ikke hadde behov for meg mer når jeg kom tilbake på jobb.

 

Dette var i Norge btw, jeg emigrerte til Sverige fordi kona ikke fikk opphold i Norge fordi jeg ikke hadde fast jobb.

 

Skjedde med kameraten min også på Kronos Titan i Norge med Manpower, etter at han skadet benet på jobb, kom på sykehus og fikk sparken. Manpower og Titan besøkte han på Sykehuset, der måtte han skrive under på ansvarsfrasigelse under morfinpåvirkning etter brudd i ben,  så fikk han oppsigelsen skriftlig.

Han jobbet der 4 år uten å være syk, eller borte fra jobb.

 

 

 

Før var det ikke sånn, da fikk man sykmelding og vendte tilbake til arbeidsplass etter at man var syk. Dette var typisk den tiden man hadde FASTE ANSETTELSER.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

De blå har gjort det lovlig med midlertidige kontrakter på faste stillinger, og det åpner for disiplinering av arbeidstakere ved at de ikke får fornyet kontrakt. Er syk? Ikke fornyet kontrakt. Sier fra om HMS-forhold der det vil gå liv? Ikke fornyet kontrakt. Sier fra om dårlig arbeidsmiljø? Ikke fornyet kontrakt. Sier fra om brudd på anbudslovgivning som svindler staten? Ikke fornyet kontrakt. Sier fra om skattesnusk? Ikke fornyet kontrakt. Klager på dårligere lønn enn i kontrakten? Ikke fornyet kontrakt. Sier fra til NAV om at tiltaksplasser utnyttes uten mål om jobb? Ikke fornyet kontrakt. Fagforeningsorganisert for å få hjelp med dette? Ikke fornyet kontrakt.

 

Det er derfor jeg vil stemme på ett av partiene på venstresiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...