Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte pissoarer ser også ut til å være utformet med tanke på maksimal rekyll.

 

Apropos: I rett lys kan man se hvordan bittesmå urindråper svever i lufta. Overraskende mange driter loddrett i å vaske henda etter et dobesøk.

 

Apropos: Det er irriterende når man vasker henda og det enten ikke er papir igjen eller kun har en bedriten luftblåser som blåser mindre enn jeg selv får til med munnen. Også må man ta i dørhåndtaket for å komme seg ut igjen...

 

Jeg er ikke noen freak når det kommer til hygiene, men deling av klosettbakterier på utesteder er mindre innbydende...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det der er min hverdag. Filippinere har nemlig den uvanen at de fleste ikke vasker seg på hendene etter et dobesøk. Selv ikke etter nummer to. Det er helt vanlig å gå rett ut av båsen og tilbake på pulten sin. Kombiner det med ingen betalte sykedager, og du har et kontorlandskap som konstant sitter å hoster og harker.

Lenke til kommentar

Det der er min hverdag. Filippinere har nemlig den uvanen at de fleste ikke vasker seg på hendene etter et dobesøk. Selv ikke etter nummer to. Det er helt vanlig å gå rett ut av båsen og tilbake på pulten sin. Kombiner det med ingen betalte sykedager, og du har et kontorlandskap som konstant sitter å hoster og harker.

Kombinerer de å skylle ræva med hånd og vann med ikke å vaske hendene etterpå? Eller har de tatt til seg europeiske tørkevaner?

Lenke til kommentar

Det der er min hverdag. Filippinere har nemlig den uvanen at de fleste ikke vasker seg på hendene etter et dobesøk. Selv ikke etter nummer to. Det er helt vanlig å gå rett ut av båsen og tilbake på pulten sin. Kombiner det med ingen betalte sykedager, og du har et kontorlandskap som konstant sitter å hoster og harker.

 

Og et sånt arbeidsmiljø lokker du andre ned til, uten å si det før nå?  :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det der er min hverdag. Filippinere har nemlig den uvanen at de fleste ikke vasker seg på hendene etter et dobesøk. Selv ikke etter nummer to. Det er helt vanlig å gå rett ut av båsen og tilbake på pulten sin. Kombiner det med ingen betalte sykedager, og du har et kontorlandskap som konstant sitter å hoster og harker.

Kombinerer de å skylle ræva med hånd og vann med ikke å vaske hendene etterpå? Eller har de tatt til seg europeiske tørkevaner?

 

Begge deler. Noen vasker ræva med en Tabo, som er en liten "bøtte" som fylles med vann og helles nedover ræva. Andre bruker kun dopapir.

 

 

 

Det der er min hverdag. Filippinere har nemlig den uvanen at de fleste ikke vasker seg på hendene etter et dobesøk. Selv ikke etter nummer to. Det er helt vanlig å gå rett ut av båsen og tilbake på pulten sin. Kombiner det med ingen betalte sykedager, og du har et kontorlandskap som konstant sitter å hoster og harker.

 

Og et sånt arbeidsmiljø lokker du andre ned til, uten å si det før nå?  :roll:

 

Det med sykedager nevner jeg selvsagt, men det har ikke falt meg inn å nevne at folk ikke vasker seg på hendene her nede. Det er ikke akkurat noe jeg går rundt å tenker på til hverdags. Er du germofobisk så har du ingenting å gjøre i denne delen av verden uansett, og det regner jeg med at germofobene er klar over selv.

Lenke til kommentar

Kjenner det irriterer meg litt at nordmenn ikke kan å prise ting, jeg kjøper og samler på antikke våpen og ser at her i Norge selges det for 2-3 ganger så mye enn de er verdt. Jeg følger årets pris og referanse guide bok fra usa og selv om vi tar årets verdi og om vi sier de har importert selv så legger jeg på 5% MVA og 1000kr i frakt for å overdrive en del og kommer likevel frem til at det selges for 2-3 ganger verdien så vurderer å importere selv for prisene her til lands er vanvidd.

Lenke til kommentar

Kjenner det irriterer meg litt at nordmenn ikke kan å prise ting, jeg kjøper og samler på antikke våpen og ser at her i Norge selges det for 2-3 ganger så mye enn de er verdt. Jeg følger årets pris og referanse guide bok fra usa og selv om vi tar årets verdi og om vi sier de har importert selv så legger jeg på 5% MVA og 1000kr i frakt for å overdrive en del og kommer likevel frem til at det selges for 2-3 ganger verdien så vurderer å importere selv for prisene her til lands er vanvidd.

Priser er ikke universelle, men settes utfra det folk er villige til å betale. Siden prisnivået ligger der det ligger er det jo tydeligvis noen som mener det er verdt så mye, og kjøper det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet er prisen det noen er villige til å gi, men det er mange tilfeller der folk spør om pris som ikke samsvarer med det som er på markedet. Det gjelder ikke å gi avslag på 50% kontra det du kjøpte tingen for når det har kommet alternativer som er overlegne og koster litt mer, da med full reklamasjon og garanti. Gjelder selvfølgelig ikke alt, men det er relativt ofte jeg ser fantasipriser på finn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...